Inca un episod din serialul “nimic nu e
intamplator”.
Eu lucrez intr-un domeniu in care
interactionez zilnic cu publicul larg.
In cladirea institutiei unde sunt angajata
am un birou mare, frumos, luminos, plin cu flori, in care ma simt bine,
relaxata si in care muncesc cu mare drag, de parca as fi acasa, in sufrageria
mea. Stiu ce ganditi acum, “ce norocoasa esti!!!” Da, recunosc, si eu ma simt
norocoasa din acest punct de vedere.
Ei bine, in biroul meu rareori intra clientii
mei pentru ca am o alta zona inafara lui special amenajata in acest scop: o
masa rotunda si cateva scaune.
Problema de la care a pornit subiectul meu
de azi si asupra caruia ma voi opri in continuare se refera la acele scaune.
Intamplarea a facut ca, nu demult, toata
cladirea sa fie inclusa intr-un amplu proiect de renovare care a presupus
inclusiv schimbarea mobilierului in zonele de interactiune cu clientii pentru a
creea o buna imagine generala si pentru a-i face pe acestia sa se simta confortabil
si sa revina cu drag la noi. Totusi bugetul alocat remobilarii nu a inclus si
etajul cladirii, etaj la care se afla si biroul meu, astfel incat eu si
clientii mei am ramas cu aceleasi scaune vechi “de dinainte de razboi”.
“Bune si alea!” ati putea spune. Daaaaa, daca ar fi fost cu adevarat bune!
Si aici nu ma refer la aspectul lor
exterior care, de bine de rau, inca mai putea face fata onorabil pretentiilor
anumitor clienti, ci ma refer la robustetea lor fata de greutatea
“ingrijoratoare” a anumitor persoane ce-ar fi putut sa aiba nevoie de o
intrevedere cu mine in jurul mesei rotunde.
De cateva ori am facut tot felul de rocade
cu alte scaune de prin alte birouri incercand sa le identific pe cele care ar
fi rezistat cu mai mult curaj in fata oricaror “situatii” si “conjuncturi”
grele si, ma gandeam eu, rezolvasem cat
de cat aparenta.
Din pacate, incercarile mele in acest sens,
respectiv, de a salva o anumita imagine in privinta scaunelor, nu prea au avut
succes si m-am convins definitiv de acest lucru cand, intr-o zi, un client a
cazut pe spate cu scaun cu tot, incat a rasunat tot etajul, toata cladirea si,
as fi putut crede atunci de spaima, toata zona pe o raza de cativa
kilometri!!!!
M-am simtit tare jenata atunci si, mult mai
mult decat mine, clientul s-a simtit penibil, desi el, saracul, nu avea nici o
vina. Scaunul acela , bata-l vina! n-a rezistat “agresiunii”!
Cu toate ca, ulterior, de fiecare data cand
ma asezam cu clientii la masa rotunda aveam emotii, niciodata nu m-am gandit
macar o clipa la posibilitatea ca acele scaune sa fie vreodata inlocuite de
altele noi. Stiam deja ca se cheltuise o suma uriasa cu ocazia
renovarii/redecorarii parterului, stiam ca institutia are o strategie de
reducere drastica a cheltuielilor, mai ales in ultimele luni, stiam ca etajul
nu reprezinta o zona de interes pentru managementul institutiei in aceasta
perioada, asa incat n-am avut nici macar un gand ca vreodata acele scaune vechi
pot fi inlocuite de unele noi.
Acceptasem situatia asa cum era si incercam
doar sa anticipez si sa evit alte momente penibile.
In urma cu doua saptamani, povestind cu
colegele despre situatia scaunelor mele, am glumit spunand ca il astept pe la
mine si pe Domnul X (importanta persoana din conducerea superioara) sa ia loc
la masa rotunda si sa experimenteze si el acest “sport extrem”.
De curand am facut si ultima miscare, ca un
fel de sacrificiu suprem: am scos in zona de discutii cu clientii scaunele pe
care le aveam in biroul meu si le-am luat pe cele mai subrede la mine. “Si-asa
nu prea intra multi in biroul meu, deci riscul de a mai cadea cineva se
minimizeaza!”
Astfel a mai trecut o saptamana in care am
avut in continuare grija sa-mi avertizez clientii sa fie atenti cand iau loc
pentru ca existau“mici probleme de echilibru”.
Zambiti, nu-i asa?
Si voi ca si mine! Numai cu zambetul pe
chip si cu umor am salvat de fiecare data situatia si “onoarea” scaunelor
acelea si a institutiei in acelasi atata timp!
Dar iata ca saptamana trecuta am primit o
vizita neanuntata in unitatea noastra.
De necrezut!!! A fost la noi chiar persoana
importanta din managementul de varf, Domnul X, de la “centru”!!! Parca
raspunsese invitatiei mele facuta in gluma cu cateva zile inainte.
Dupa o conversatie mai indelungata in
biroul conducerii, a dorit continuarea discutiei la mine in birou pentru a
aprofunda si aspectele specifice muncii mele. Si, il suspectam eu, pentru a se
bucura si el de atmosfera si ambianta placuta, relaxanta si vesela din
incaperea plina de flori in care eu lucram.
Daca as fi stiut dinainte as fi luat ceva
masuri, insa in momentul acela m-am inverzit!!!
Stiam ca la mine in birou sunt
“impricinatele”!!!!
L-am invitat de Domnul X sa ia loc chiar la biroul meu, pe scaunul
meu, stiindu-l cel mai confortabil si mai rezistent scaun din incapere, dar el
a refuzat politicos, invitandu-ma la locul meu, iar el asezandu-se pe unul din
celelalte doua scaune libere, ambele la fel de subrede.
Iar zambiti, nu-i asa??? Nu, n-a cazut! Dar era cat pe ce!!!!
Tot ce-am putut face ca momentul sa nu devina
penibil a fost sa zambesc si sa-i spun pe un ton jucaus ca “scaunul acela
demult asteapta sa fie schimbat cu unul nou, dar inca nu i-a venit sorocul!”.
Apoi ne-am continuat conversatia mult mai relaxati si mai detasati decat parea
ca ar fi urmat sa se desfasoare inainte de incidentul cu scaunul buclucas.
Unde vreau sa ajung cu povestea mea?
Ei bine, a doua zi in fata cladirii a oprit
o masina de transport mobila si s-au descarcat, special pentru etaj, cinci
scaune noi, moderne, cu o structura atat de rezistenta si atat de grele incat
mie imi este foarte greu sa ridic unul singur si sa-l mut dintr-un loc in
altul!
DIN NOU, cuvantul meu rostit doar cu o zi
inainte s-a materializat intr-un mod atat de neasteptat incat nici acum nu-mi
vine a crede!
Oare totul a fost intamplator?
Nicidecum!!!!
Bucuresti : 06.06.2011
***
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)