luni, 20 august 2012

Cuvântul dat de Ursitoare



Am primit Cuvântul de la Ursitoare şi mi-au dat deodată şi-un blestem cu el:
Să mă amăgească, să-mi inunde gândul, să-mi picteze viaţa ca un menestrel,
Să îmi cânte-n versuri vise şi iluzii şi să-mi toarcă fusul timpului Prezent,
Să mi-l fac prieten, frate şi părinte, Dumnezeu să-mi fie, prin el, confident.

Şi-am lăsat Cuvântul să-mi aducă-n minte mii şi colorate pagini de poveşti,
M-am jucat prin ele, mi-am clădit castele, am trecut hotarul porţilor cereşti,
Am trăit în slove taine neştiute, dragostea curată, dorul nesfâşit,
Fericirea-ntreagă, dulcea mângâiere, chin şi resemnare… toate le-am trăit…

Am lăsat Cuvântul să trezească-n mine minunate aripi ce m-au înălţat
Mai presus de drumul-n care el, Destinul dat de Ursitoare, m-a abandonat.
Însă zboru-acesta pare fără margini, după cum mi-e gândul ispitit de cer,
El îmi este visul, el îmi e chemarea, el îmi e avântul, în el pot să pier.

Mă învârt în juru-mi şi privesc în zare şi se-ntorc în mine, din oglinzi, priviri.
Unele se-ncruntă, altele m-aprobăşi-mi devin, din cioburi, toate, amintiri.
Doar Cuvântul spune azi a lor poveste… file încurcate, născocite ieri…
Împlinind blestemul, m-am pierdut pe mine pe un drum ce duce tot spre… nicăieri.

Azi îmi e Cuvântul dat de Ursitoare şi salvare sfântă şi cumplit blestem.
El îmi e şi steagul alb pe care-l flutur, dar şi închisoarea-n care zac şi gem,
El îmi e şi cântec, tot el şi cuţitul, el mi-e mângâiere, dar şi-amar pelin,
El îmi e minciuna, dar şi adevărul, el îmi este Calea scrisă în Destin.

Bucuresti : 19.08.2012

***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)