marți, 6 iulie 2021

Doamne, ce balcon eclectic avem!!!!!

 


Sa va povestesc ceva picanterii din travaliul amenajarii noii noastre case. 🙂

Cand am ajuns la curatenia si aranjarea balconului, am vrut sa vopsesc stalpii interiori, care, initial, aveau o culoare rosie caramizie. Mie mi se parea culoarea aceea ca de santier, un fel de grund de lemn, ramas nevopsit. Plus ca stalpii aveau o multime de gauri si imperfectiuni. In fine, unele imperfectiuni am reusit sa le fac sa dispara cu chit de lemn, asa ca imi ramasese de vopsit. 🙂

Noi folosim mereu, de cate ori avem nevoie, numai vopsea de apa, pentru ca este mai putin toxica, nu emana vapori de diluant (pentru ca nu are in continut), plus ca se usuca extraordinar de repede. Vopsea alba de apa gasise Adrian la magazinele din localitate, dar nu si culoarea maro. Eu ii cerusem un maro inchis, care sa semene cu culoarea feroneriei termopanului, dar n-a gasit nici un fel de maro de apa. 🙂

Asa ca a comandat pe internet o cutie de vopsea. A venit curierul, ne-a adus cutia, si, gata. Apoi a stat cutia aia prin casa vreo saptamana pana sa-i vina randul la folosit.

Cand, in sfarsit, am finalizat eu celelalte operatiuni de curatenie si vopsire cu alb a restului balconului, zic sa ma apuc sa vopsesc si stalpii cu maro. Eram foarte fericita ca urma sa inchei aceste demersuri si sa-mi mut toate florile acolo, dupa cum aveam eu in minte, conform viziunii la care "lucrasem" de luni bune (c-asa lucrez eu la un vis pana mi-l vad implinit - obsesiv. 😃).

Deschid eu cutia de vopsea siiii.... eram sa scap cutia din mana cand am vazut culoarea! 😃

Nici nu stiam ce culoare e aia! 😃

Parea un vanat turbat, o culoare plumburie, bacoviana, nici maro, nici gri, nici mov. Sau, invers, si maro, si gri, si mov. 😃

I-am aratat lui Adrian.




- Ce sa fac sufletel, cu culoarea asta? O dau asa? Nici nu stiu ce sa zic despre ea. Nici s-o definesc nu pot. 😃

- Puiut, pe cutie scria maro, cand am comandat-o. Maro Eclectic.

Mi-a sunat sofisticat, "eclectic" asta, si, asa, cu o tenta de snobism, dar mai ales ca sa pot continua ce aveam de facut, mi-am zis ca poate n-o fi chiar atat de banala si de turbata culoarea aia dupa ce s-o usca. 😃

DEX-ul spune asa: "ECLECTÍSM s. n. 1. Îmbinare mecanică, hibridă a unor puncte de vedere ori concepții eterogene sau chiar opuse; lipsă de consecvență în convingeri, în teorii. 2. Sistem de gândire neunitar, care, fără a se întemeia pe idei originale, alege din diverse sisteme de gândire, stiluri artistice etc. ceea ce i se pare mai bun."

Deci, asta era, maro eclectic, n-aveam ce sa mai fac, nu mai aveam chef sa mai aman vopsitul si sa cumparam alta vopsea, asa ca m-am apucat de treaba. 🙂




Vreau sa va zic ca, dupa primele tuse cu pensula, am inceput sa ma relaxez. Dupa prima mana, deja zambeam. 😃

L-am chemat si pe Adrian sa vada si el minunea.

- Nu-i asa ca balconul nostru arata acum mult mai eclectic decat inainte? 😃Nu mai are nimeni asa ceva! 😃

- Ba, chiar arata bine! a completat el incurajat de starea mea pozitiva, chiar bucuros ca eram multumita de culoarea aia si ca nu mai erau necesare alte demersuri, schimbari, amanari.

- Arata chiar foaaaaarte biiiine! N-as fi crezut ca o sa spun asta. E o culoare turbata rau, pentru nimic in lume n-as fi ales din proprie initiativa aceasta culoare, ba cred ca nimeni n-ar alege din prima o asa culoare, probabil le-a ramas prin depozit nevanduta si au bagat-o pe on-line, unde clientul cumpara fara sa vada prea bine ce cumpara, daaaar, imi place!!! Imi place enorm!!! 😃

Iar dupa ce am dat si a doua mana de vopsea, stalpii balconului mi-au parut cu adevarat extraordinari, unici, fabulosi, nemaipomeniti, cum nicaieri in lumea asta alti stalpi ca ai nostri nu mai existau, caci, desigur, nimeni din lumea asta nu mai alege "maro eclectic" pentru asa ceva. 😃

Pesemne, Dumnezeu s-o fi gandit: "O sa le trimit o culoare de nici ei sa nu stie ce e si sa-si aleaga singuri ce vor sa vada: maro, gri sau mov. Uite-asa! Ca-n dictionar. Sa aleaga "din diverse sisteme de gândire, stiluri artistice etc. ceea ce li se pare mai bun." 😃



Nu stiu voi, dar noi am ales ce ni se pare cel mai bun! 🙂

Sunt atat de incantata de culoarea asta, incat nici nu va pot descrie! 🙂

Am pus si doua poze ale balconului, "after and before", ca sa evidentiez diferenta.

Doamne, ce balcon eclectic avem!!!!!

Sunt atat de mandra!!!! 😃)))))

PS. Da, imi place enorm! Dar abia dupa ce am terminat de vopsit cu ea am fost definitiv incantata de ea. 😃 Acum mi se pare chiar o culoare fandosita. 😃 Ma bucur mult ca nu am cumparat o alta culoare (asa cum as fi facut altadata, cand n-as fi acceptat nici o abatere, cat de mica, de la viziunea mea interioara). Totul e bine, cand se termina cu bine! Ba, chiar cu foarte bine. 🙂






06.07.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)