marți, 13 iulie 2021

Buruieni cu staif, curgatoare

 


Sa va povestesc ceva in legatura cu florile. 🙂

Foileton. Episodul 1 😃

Este vorba despre anumite flori, unele aflate de curand la noi, in balconul nostru, adica din urma cu o saptamana. Mai exact, este vorba de acele mici firisoare curgatoare, cu frunzulite mici, crescute in pereche, doua cate doua, de-a lungul unei tulpini subtirele si fine.

Sa incep povestea de la pas'opt incoace. V-am avertizat doar, asta este abia episodul 1. 😃

Mie imi plac mult plantele agatatoare, curgatoare. Imi place sa le vad intinse pe pereti, pe spalieri, pe garduri, pe oriunde. De aceea, cat am stat in Gradina, mi-am satisfacut aceasta placere la cota maxima, asa cum ma stiti, "totul sau nimic", si mi-am inmultit cele doua specii de iedera in multe locuri si chiar in multe ghivece. Aveam iedera cat cuprinde! 😃

Cand am plecat din Gradina, desigur, am luat si cateva ghivece cu iedera cu noi, dar le-am abandonat la mama, caci in garsoniera in care am stat un an de zile, pana ne-am mutat la munte, nu aveam loc pentru flori, oricat ni le-am fi dorit. Abia ne-am descurcat doar cu santalul si palmierul si cu cele cateva suculente marunte. 🙂

Nu le-am mai luat cu noi nici aici, la munte, caci abia am avut loc in masina. Oricum, mama are o curte interioara, unde iedera s-a adaptat foarte bine, sta afara, este in mediul in care se simte cel mai bine, deci, mult mai bine decat intr-un balcon la munte. 🙂

Totusi, odata treburile terminate si casa amenajata, pasiunea pentru flori s-a reactivat, iar balconul cerea o impodobire pe gustul nostru. Cu flori, adica. Si nimic altceva. Amandoi ne-am dorit un balcon-camera, un loc confortabil si agreabil, unde sa ne bem cafeaua, nu un loc de depozitare. 😃

Asadar, am facut curatenie, am adus florile in balcon, dar imi lipsea ceva. Niste frunze curgatoare. Mi-a dat mama o planta care se intinde, un fel de iedera de interior, variegata (verde cu alb) , dar eu vroiam altceva, ceva fin, dantelat, ce vazusem eu pe undeva, candva, pe net. 🙂

Intr-o zi, cum ne plimbam noi doi pe stradutele statiunii, am pus ochii pe niste plante curgatoare, pe marginea unei borduri. Fine, dantelate, la umbra unor brazi batrani, deci fara o nevoie stringenta de lumina solara toata ziua. Zic: fix ce-mi trebuie. 😃

Ne-am plimbat o zi pe langa ele, ne-am mai plimbat si in alta zi, apoi inca o zi, pana cand, intr-o zi, m-am hotarat sa incerc sa le inmultesc. Ce aveam de pierdut? 🙂

Asa ca, in una din zilele saptamanii trecute, candva, nu mai stiu exact cand, ne-am abatut pe langa bordura respectiva, unde le vazusem, si am rupt o mana de tulpinite cu frunze, pe care le-am pus acasa intr-o cana cu apa, sa vad daca rezista. Au rezistat, asa ca a doua zi am mai rupt inca o mana bogata de alte fire infrunzite, cu care am reusit sa creez aspectul acela usor boem-meridional al balconului. Si mi-a placut.

Ramanea de vazut daca plantele aveau sa faca si radacini, pentru a le putea transplanta in ghivece cu pamant. 🙂

In pozele de mai jos le puteti vedea cum aratau ele in acele prime zile. 🙂










va urma...

Roman-foileton, Episodul 2 😃))))

Dupa cum v-ati dat seama, eram foarte mandra de aranjamentul floral al balconului nostru. 😃

Muscatele rosii, alaturi de restul florilor, plus tesatura rustica de pe jos, cu trandafiri rosii, au adus un accent "de Bucovina", asa cum ni s-a spus deunazi, in timp ce plantutele curgatoare, acele buruieni culese de pe-afara, ca nici nu stiu ce plante sunt, completau aspectul cu un usor accent mai modern, mai urban, sa zic. 😃

Buuuun. In urma cu vreo doua zile, in una din plimbarile noastre, am observat ca pe bordura aceea, de unde luasem eu lianele cele firave, aparusera flori galbene! 🙂

Cuuum???? Buruienile acestea infloresc???? - m-am intrebat uimita. Inseamna ca au nevoie de soare! In balcon avem soare doar dimineata.

Deci, probabil, nu le va merge bine, am concluzionat eu, oarecum impacata cu situatia. 🙂






Final de roman-foileton, cu happy end, Episodul 3 😃

Probabil ca banuiti deja finalul. In mod sigur il banuiti, stiu eu! 😃

Ei bine, mai intai au aparut trei bobocei galbeni, carora nu le dadeam nici o sansa. Totusi, au inflorit toti, iar acum lianele acelea firave, buruienile, ca tot nu stiu ce plante sunt, au o multime de flori galbene, inflorite, si o multime de alti boboci in asteptare. 🙂

Si sunt doar niste fire puse in apa! Fara radacini! Inca nu stiu ce urmeaza, daca vor face sau nu radacini, dar de inflorit, sigur infloresc! Chiar abundent. Deci, asaaaa cevaaaa.....!!! 😃




















13.07.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)