marți, 24 august 2021

Salata de fite, de dieta, adica.

 


Acum, ca am terminat cu sarbatoririle si nici musafiri nu mai avem, asta insemnand ca am pus punct ispitelor de tot felul, ne-am intors doar si numai la salata noastra cea de toate zilele. Caci, ce poate fi mai bun, mai sanatos si mai indicat pentru noi, avandu-ne in vedere obiectivele? 

Salata mea, fata de salata lui Adrian, are ceva condimente in plus, nu numai pentru ca mie imi mancarea foarte condimentata cu tot felul de arome, ci si pentru ca unele dintre ele sunt suplimente nutritive esentiale in caz de dieta sanatoasa. De dieta, punct. Adica, intelegeti voi ce vreau sa spun.

Asadar, vreti sa stiti ce pun eu in salata? Nu vreti? Bine, nu va spun, dar sa nu va aud cu reclamatii. Ahaaaa, deci, vreti! Ok, va spun, oricum nu vroiam sa tin numai pentru mine! 

Mai intai pregatesc salata dupa reteta standard. Pentru noi doi, deci pentru doua portii, pun urmatoarele: o jumatate de capatana de salata verde, o rosie mare, doi castraveti mai mari, o jumatate de dovlecel (crud) si patru fire de ceapa verde. Voi puteti sa adaugati si alte verdeturi, fiecare ce-i place. Apoi, adaug ulei de masline, otet de mere (da, pun si otet, chiar daca exista rosie in salata - otetul are rolul lui in digestie), sare de Himalaya, piper alb macinat, plus condimentele aromate (cate o jumatate de lingurita din fiecare, numai pentru salata mea): coriandru macinat, ienibahar, chimen, mac, in, susan, chia, rozmarin, boia de ardei (dulce sau iute). Orice condiment este bun. 

Pun si boabe de mustar macinate, cand am. Si chiar alune. Cam doua linguri de alune. Delicioooooos!!!! Cu alunele adaugate, salata chiar devine o delicatesa de fite. Dar e atat de buuuuuna!!! Mai mult decat atat, mai ales vara, este de dorit adaugarea de verdeturi proaspete, cum ar fi patrunjel si marar, daca va place. 

Toate cele de mai sus se amesteca usor si este gata salata! Mie imi place servita cu rondele de orez expandat, care sunt crocante si tin loc de paine. Sunt delicioase si pot fi folosite la tartine cu humus, de exemplu. 

Eu nu mananc deloc dimineata, doar imi beau cafeaua (cu doua lingurite de zahar brun), pranzul de vara este format din aceasta salata (uneori, atunci cand nu am obiective precise, legate de cantar, mai adaug mazare si/sau quinoa gatite la abur, sau o lingura de orez brun fiert, sau o mana de paste fierte al-dente - doar una din aceste variante, prin rotatie, nu din toate odata) si inca o cafea. In anotimpurile reci inlocuiesc salata cu o ciorba sau o supa de legume. Seara (cel mai tarziu la ora 18:00) eu mai mananc doua rondele de orez expandat cu humus. Si, desigur, toata ziua, nelipsita apa plata cu lamaie, fara limita de cantitate, in cazul meu - cam o jumatate de litru pe zi, cred. 

Acestea fiind spuse, trebuie sa mai stiti ca reteta de mai sus face parte, de fapt, din stilul nostru obisnuit de viata, insa imi place mie sa-i dau o conotatie de dieta, caci am in vedere si jumatatea aceea de kilogram care ma enerveaza pe mine maxim cand ma uit la cantar. Adica, de ce dom'ne sa nu fie un 54 curat, de ce? Ei, fir'ar sa fie de treaba! Atata ambitie sa n-am? Am. 



























24.08.2021



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)