joi, 26 august 2021

Humus proaspat!! Hai la humus proaspat!!!

 


Azi a fost zi de gatit, adica am facut humus proaspat. Fac humus in casa de foarte multi ani, practic de cand eu si cu Adrian suntem impreuna. Inainte il preparam dupa reteta clasica, insa de cativa ani, cam de dupa ce ne-am mutat in Gradina, in Ardeal, perioada in care am cam facut excese de usturoi (printre altele, ca se faceau in gradina atat de multe, de toate, incat eram in fiecare moment ispititi sa mancam din ele), am inceput sa-l fac fara usturoi. La inceput ni s-a parut un pic cam "altfel", dar ne-am obisnuit asa. Desigur, este muuuult mai bun decat cel din comert. Si, evident, il prepar si cu tahini, adica pasta de susan - facuta tot de mine, acasa. 

Asadar, in ziua in care fac humusul stie tot blocul, tot cartierul, tot orasul, toata Valea Prahovei - asa de bine miroase! 

Mi-a cam dat Ema tarcoale in timp ce-l preparam, dar am ignorat-o elegant si mi-am vazut de treaba. I-am aratat castronelul cu boabe, dar, sfidandu-ma, si ea l-a ignorat pe el. Asa ca, atunci cand ne-am asezat la masa, s-a infiintat si ea langa noi si a inceput sa chitaie. Ca vrea si ea humus! Normal, i-am dat si ei, cum sa nu-i dau!?

In mod clar ca n-am mai putut sa-mi continui masa pana n-am saturat-o pe ea mai intai, ca pe copii. Din caserola nu mananca humusul. Din mana mea, da. Asa ca ii puneam cate o jumatate de lingurita de humus in varful degetelor mele, iar ea il lingea de acolo, pana il termina. Apoi la fel din nou, si din nou, pana s-a saturat. Aproape o jumatate de borcan a mancat si azi! 

Deci, spuneti si voi: avem noi catel evoluat, vegetarian, sau n-avem? Maine-poimaine ne cere si salata! Nu ca ar fi ceva iesit din comun, stiu catei care mananca verdeturi in mod obisnuit. Si Noni, primul catelus pe care l-am avut timp de 14 ani, manca verdeturi crude cu o pofta incredibila. Dar Ema, cred, il va depasi. 

N-a mancat ea pana acum deloc vegetale, altele decat ce era adaugat din fabricatie in boabele pe care i le cumparam, dar de acum inainte ma pot astepta de la ea la orice. Catel spiritual facem din ea! Un pudel 5 D, ascensionat! Am zis. Ca, oricum, e deja profesionista in arta meditatiei. Cam toata ziua sta in varf  de perna, din care isi face cuib, unde intra intr-o stare profuuunda de meditatie, incat nici afara nu mai vrea sa iasa, sa-si inspecteze domeniile proprietate personala. 

PS. In alta ordine de idei, va place aranjamentul meu floral de azi? E facut cu cateva fire de coada-calului culese aseara, in timpul plimbarii noastre. Nu-i asa ca este extraordinar de spectaculoasa buruiana asta? Pardon, planta asta medicinala? E plina liziera padurii de ea, voi avea de unde sa ma aprovizionez constant de materie prima pentru "aranjament floral" proaspat. ;-) 

























26.08.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)