miercuri, 4 august 2021

Pasiune noua, verde si infrunzita!


Sa va spun ce pasiune noua am tinut in secret de ceva vreme. Ferigile!

Nu sunt ceva nou pentru mine, am mai avut ferigi, chiar si in Gradina am avut vreo doua sau trei ghivece, pe care le-am tinut in balcon pana cand gerul unei ierni le-a terminat. Pe ele si pe alte flori. Pe majoritatea florilor care erau in balcon, de fapt. In fine, au fost, s-au dus. Dar pasiunea mea pentru ele nu s-a stins.

In viziunea mea, un ghiveci frumos, cu ferigi, arata fix ca in pozele de mai jos. Ceea ce o sa se si intample, desigur, ca nu ma las! 

Am primit de la mama, inainte de a pleca din Bucuresti si a ne muta aici, la munte, un ghiveci plin cu pui de feriga. Plin! A vrut ea sa-mi mai dea inca vreo doua ferigi, de alt soi, alaturi de alte flori, dar, din pacate, n-am mai avut loc in masina. Mi-a zis mama atunci: "Hai, vino sa-ti alegi ce flori vrei!" Si chiar aveam de unde alege, ca are mama o multime de flori, cred ca peste 100 de ghivece cu tot felul de plante. Ea are si spatiu potrivit pentru a le creste frumos, are si timp, dar si pasiune pentru ele. Deci, va dati seama, florile ei sunt una si una!

In fine, mi-am ales, printre altele, si ghiveciul asta de feriga, pe care acum l-am pus in balcon, pe suportul cu rafturi din lemn, din capat. Are conditii excelente acolo, asa cum ii plac unei ferigi: este semiumbra, are soarele diminetii, dar este ferita de canicula amiezii, caci avem un copac mare in fata geamului, care filtreaza lumina, iar feriga mea se simte fix ca in padure, la mama ei. Ma rog, e un fel de-a spune, ca nu e feriga de padure, ci de interior. Are si spatiu suficient sa-si intinda frunzele, apa primeste zi de zi cat ii trebuie, nici mai multa, nici mai putina, plus ca ii pulverizez zilnic apa peste frunze, cu sticla aceea de facut vapori de apa, pe care o foloseam la rasaduri, in Gradina. Deci, putem spune ca e o feriga fericita!

Buuun, unde vreau sa ajung? Fix la forma si bogatia ferigilor din pozele de mai jos, selectate de mine de pe internet. Adica, vreau sa creasca bogata si cu frunze lungi cu curgatoare in jurul ghiveciului, ca un glob verde. de frunze. Nu-i asa ca arata impresionant?  

Eu stiu ce vreau, dar imi adaptez dorintele si la posibilitati si la conjunctura. Daca am fi avut balconul orientat inspre sud sau inspre apus, cu soare peste el toata ziua, m-as fi orientat catre flori care infloresc continuu, cum sunt petuniile, de exemplu, iar balconul nostru ar fi aratat ca in poza cu flori colorate de mai jos, singura de altfel, pe care am pus-o special, pentru exemplificare. 



Avand, insa, un balcon orientat inspre rasarit, cu soare minunat numai dimineata, pana in pranz, mi-am directionat dorintele catre flori care prefera umbra sau semiumbra, sau care infloresc si cu cele cateva ore de soare pe zi, ale diminetii, cum sunt muscatele.

Asadar, ma uit luuug la pozele de mai jos si imi imaginez ghivecele noastre pline cu ferigi. O singura intrebare ma mai framanta: unde sa le agat? Ca eu le vreau suspendate. Eventual, ca o alternativa, fiecare ghiveci sa fie pus pe un suport inalt, ca un picior cu soclu, ca in prima poza de mai sus. Eh, dar astea sunt fleacuri, nu ma impiedic eu de asa detalii nesemnificative. :)





 






 








 










04.08.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)