marți, 3 august 2021

Rasaduri montane. Lunaria si cyclame

 


Pentru ca lavanda a trebuit mutata intr-un ghiveci mai mare decat cel de la florarie, in care am cumparat-o, l-am folosit pe cel ramas la o alta insamantare. Adica, gradinarim si noi ceva sau doar ne jucam?






Si, pentru ca luasem din Gradina niste seminte de lunaria, m-am gandit sa le pun in pamant, sa vad daca iese ceva din ele. Lunaria este planta aceea minunata, despre care initial am crezut ca-i o buruiana oarecare si care, spre uimirea mea, a inflorit extraordinar de frumos, in ciorchine de flori mov, minunate, si care, spre si mai marea mea uimire, dupa ce s-au trecut florile, si-a facut semintele in acei banuti argintii-sidefii, foarte decorativi, cu care, dupa ce i-am curatat de seminte, mi-am decorat toata casa  - si atunci, si acum - caci am luat buchetele cu noi, cand ne-am mutat. 

Am povestit despre aceste flori in 08.07.2019, in postarea "Decoratiuni albe, ca din matase"  aici https://oglinzilesufletului.blogspot.com/2019/07/decoratiuni-albe-ca-din-matase.html. 






Pentru ca am pastrat si am luat cu noi o parte din semintele obtinute atunci, mi-am zis sa incerc sa vad daca rasare ceva din ele si aici, la munte, in balcon. Si le-am pus in pamant, intr-un bol de sticla, provizoriu. Odata cu ele, am semanat in ghiveciul ramas de la lavanda si restul de seminte de cyclame pe care le mai aveam. Asta a fost in 21 iulie. In urma cu doua saptamani.









Ei bine, sa vedeti minune! Pe 1 august semintele de lunaria au rasarit! Cam neincrezatoare in noua lor viata, cam firave si fara vlaga, caci nu prea stiau ele ce le asteapta aici, la munte, fata de locul lor de origine, in Ardeal, adica. Dar curajoase!






S-au lamurit repede ca si aici, la munte, e bine, ca au apa, soare si atentie, asa ca s-au pus repede pe crescut si pe inverzit, incat, azi, 3 august, au deja vreo 4-5 cm inaltime si sunt gata sa scoata al doilea rand de frunze. Oare vor inflori? Oare vor ajunge sa faca si seminte? Voi mai aduna eu oare de la ele ceva buchete ornamentale? Vom vedea. 

Deocamdata le-am mutat la geamul de la bucatarie, unde soarele bate direct peste ele, dimineata. Sa se bucure si ele, dragalasele, de noua lume in care au deschis.... era sa zic "ochii"... frunzele.













21.07.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)