sâmbătă, 7 august 2021

Ema converteste pisicile la vegetarianism




- Uite-o, mami! Hai s-o alergam!

- Cum asa, Ema?! Te rog, fii cuminte si lasa pisica in pace. Nu ti-a facut nimic, uite, sta linistita la locul ei si doar se uita la tine.

- Pai, da, de aici e si toata distractia! Ca ea sta si se uita, iar cand o alerg, fuge. Nu-i asa ca e tare distractiv?

- Nu e deloc, Ema! Lasa pisica. 

- Dar nu pentru asta am iesit la joaca? Sa alergam pisici? E plictisitor altfel!!!

- Nu e. Uite, mergem si ne plimbam pe stradute frumoase si linistite, si...

- Si cu multe pisici? Pe care le alergam?

- Nu alergam nici o pisica, Ema!

- Aaaa...... uite ca pleaca, mami! Nu mai are nici un haz daca pleaca singura! Trebuia s-o alerg eu!!! Unde pleaca? De ce pleaca? Spune-i sa stea, mami! Ca trebuie s-o alerg!!!

- Hai, Ema, lasa pisica! Pleaca si ea acasa. Poate ii este foame.

- Biiiineeeee...... dar putea sa ma lase si pe mine s-o alerg un piiiic.......

















- Hai s-o luam pe-acolo. Oare pe-acolo sunt pisici, mami?

- Nu stiu, Ema, hai sa mergem...

- Dar poate sunt! Hai sa vedem! Mie mi se pare ca am vazut una, uite, chiar acolo, jos, printre masini.....hai, s-o alergam, mami!!!!

- Ema, nu intelegi ca....?

- Uita-te cu atentie, sigur e o pisica acolo! Uita-te, hai, mami, acolo e!!!! Hai repede s-o prindem, si s-o zmotocim, si s-o.... s-o... alergam! Sa vezi ce distractiv o sa fie!!! Hai repede!!









- Ufffff..... nu era..... Stai sa ma urc pe buturuga asta sa vad mai bine, mami. Sigur pe-aici trebuie sa fie o pisica, nu se poate sa nu fie!

- Ema, te rog, ia-ti gandul de la pisici. 

- Nu, nu, nu, sigur e una pe aici, si ieri am vazut-o, si alaltaieri, si.... pe-aici era sigur! N-am putut s-o alerg pana acum, ca e una nesuferita, care nu vrea sa se joace cu mine "de-a alergatul" si fuge inainte ca s-o alerg eu, dar tot o s-o prind  odata si odata, si o s-o zmotocesc!

- Dar pisicilor nu le place zmotoceala, Ema! 

- Dar mie cum imi place?! Le place, cum sa nu le placa si lor? Hai, mami, ca esti simpatica! Auzi, sa nu le placa! Dar unde o fi......?
















- Ce zici, Ema, ne plimbam si noi, ca fetele, linistite si fara sa stam cu ochii dupa pisici?

- Da, ne plimbam, si da, stam cu ochii dupa pisici.

- Am spus "fara sa stam cu ochii dupa pisici". Fara.

- Ok, cum zici tu. Dar tot o sa vad eu una si tot o s-o alerg un pic pe-aici! Stii, pisicile din Bucuresti erau mai muuult prietenoase, fugeau numai cand le alergam eu, nu ca astea de aici.....

- Nu erau prietenoase, Bubulina, erau mai curajoase, mai increzute, mai tupeiste. Lor nu le era frica de tine, ele te infruntau, iar tu te puteai alege cu vreo zgarietura de la pisicile alea din Bucuresti. Din fericire, nu s-a intamplat asta.

- Adica si ce vrei sa spui, ca pisicile de aici cum sunt?

- Sunt.....

- Aaaa!!!!!! Uite-o!!!!! Uite-o, mami!!!!!













- Nu stiu de ce-o fi fugit asa, ca eu inca n-o alergasem! 
- S-a dus la culcare, Ema.
- Bine, dar acolo doarme ursul!
- Nu doarme acolo, pe acolo doar se mai plimba si el uneori, seara.
- Si alearga si el pisicile, mami? Nu-i coreeeect! El de ce da, si eu nu?
- Ursul nu alearga pisicile, dar pisicile fug de urs. Ca se tem de el.
- Eu nu ma tem de urs! Unde e ursu'? Ia sa vedem, unde e? Unde?
- Stii ceva? Uita-te tu dupa urs si dupa pisici, iar eu o sa mananc cateva coacaze coapte si bune, din tufa asta, intre timp. Ok?
- Si daca vad ursu', ma lasi sa-l alerg? Sau macar o pisica, daca vad, ma lasi s-o alerg?
- Tu fii cu ochii in patru, Ema, si spune-mi daca vezi ceva, urs, pisica, nu conteaza. Vreau sa ciugulesc si eu cateva boabe de coacaze negre, apoi vedem pe cine alergam.
- Bine, mami, sunt vigilenta... sunt atenta.... sunt foarte atenta..... nu vad nici un urs..... nu vad nici o pisica..... nici un urs..... nici o pisica.... hmmmmm...... cam plictisitor jocul asta. Ne mai jucam mult asa, ca mie nu prea imi place?!













- O pisica! o pisica, mamiiiii!!!!! o pisica, o pisiiiiicaaaaaa!!! Lasa, mami, coacazele si hai s-o alergam!!!
- Ema, tu nu observi ca pisica asta sta la panda? Vrea sa vaneze si ea ceva de mancare, cred.
- Adica, ce sa vaneze?
- Pisicile vaneaza soareci sau pasari mici, de regula?
- Pasari? Nu se poate! Nu-i permit!!! Cum sa vaneze pasari?! Asculta, pisico, sa lasi pasarile in pace, auzi?!
- E concentrata, e cu ochii pe ceva din iarba, Ema, hai s-o lasam in treaba ei si...
- Auzi, matza? Baga-ti mintile in cap si revino-ti. Sa nu aud ca te mai iei de pasari! Bine, nici de soareci n-ar trebui sa te iei. Ce? Nu te gandesti ca poate au si ei familii? Ca poate au puisori?
- Ema, pisica e preocupata, nu-i atenta la tine.
- Heeei, matza! Fii atenta aici la mine! Fii atenta la ce-ti spun! Lasa pasarile si soarecii in pace! Nu ti-e rusine? Cu atata iarba in jur, din care poti sa mananci cat vrei, tu te repezi la niste vietati atat de mici si fara aparare? Rusine!
- Ema, asa e lantul trofic. Asa e lumea asta, Bubulina. Care pe care. Pestele mare mananca pestele mic. Pisica prinde soareci. Nu avem ce face, nu putem schimba regula asta acum, pe pamant. 
- Ba putem! Dam o lege ca toate pisicile sa devina vegetariene. Punct! Ai auzit, pisica? Vegetariana! Gata cu gluma. Si nici nu mai vreau sa te alerg, asa sa stii! Nici macar nu mai vreau sa stiu ceva despre tine pana cand nu te cumintesti si lasi toate vietatile sa traiasca fiecare cu familia sa, fara teama. 
- Si ce sa manance, Ema? 
- Humus. Si coacaze.   



















07.08.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)