vineri, 17 decembrie 2021

Noaptea, pe ninsoare, am plecat sa colindam!



 Doamne! Este atat de frumoooos afara!!! Bineinteles ca am iesit la o plimbare in noapte, in plina ninsoare!

"Puiut, ai chef de o plimbare?" Am avut, cum sa nu am? Pai, cu asa decor de poveste, cum sa stai in casa si doar sa privesti de la geam?

Era trecut de orele 21:30, abia o adusese Adrian in casa pe Ema din inspectia ei de seara, cu zulufii de la picioruse plini de bulgari mari de zapada. Din fericire, de data asta doar in partea de jos a labutelor, caci noul ei costum de schi este nemaipomenit de bun. O protejeaza perfect de zapada, de orice umezeala si de frig, bineinteles. 

"Daaaa!!!!" am raspuns imediat. Si in nici 10 minute eram deja afara, inotand amandoi prin troiene, fix spre strazile neumblate, prin zapada neatinsa de pasi, nici de masini, si deloc curatate de pluguri. 

"Where No One Has Gone Before" asa cum spunea Capitanul Picard din "Star Trek - Next Generation"

Curgea la propriu zapada peste noi, ca apa dintr-un dus! Din abundenta! Grea, deasa si uimitoare in intunericul noptii, dar stralucind magic in lumina felinarelor de pe strazi. 

Nici de ursi nu ne-a mai pasat! De altfel, cred ca nici macar ursii n-au mai iesit din barlog pe o vreme ca asta. Numai noi doi eram pe strazi in tot Predealul la o ora atat de tarzie si pe o asa vreme.  

Am dat mai multe ture prin jur si n-as mai fi vrut sa ne intoarcem, atat de minunat era! Pur si simplu, parea ca suntem la o petrecere in care cineva turna peste noi, din cer, confetti alb, stralucitor, de zapada! Magic!

Ne-am intors in casa un pic mai devreme de 11, cu hainele pline de zapada (de-am mai stat vreo cateva minute in fata blocului sa ne scuturam bine de tot), cu obrajii si nasurile rosii, si cu ochii sclipindu-ne plini de veselie, dupa o asa frumusete de plimbare. 

Si, vazandu-ne noi la caldurica, ce credeti ca am facut? 

Am sarbatorit Craciunul! Pai, da, ca noi asa facem mereu, in fiecare an. Degustam meniul din timp, ca sa stim ca am facut cea mai buna alegere, pai nu? 

De regula, pana de Craciun mai schimbam meniul de vreo doua ori. Ma rog, cel putin in ceea ce priveste anumite ingrediente din meniu, nu chiar totul. 

Asa ca, in seara asta speciala, dupa o asa plimbare superbissima, am luat meniul la control, am facut niste teste, niste verificari, am cerut niste confirmari. Si le-am primit. Deci, cine manca in bucatarie meniul de Craciun cu pofta si radea pe la ora 11 si ceva, noaptea, dupa ce a umblat brambura pe strazi, pe intuneric, prin pustiu, si in plina ninsoare, fara nici o teama de ursi? Noi doi. Ha, ha, ha...!!!!!

"Sufletelul meu, trebuie sa refacem lista aia de cumparaturi......"
"O refacem. Maine."

Daca ne mai tine mult ninsoarea asta minunata, cred ca terminam treptat, zi cu zi, toate stocurile si toate rezervele federale facute pentru Craciun, pentru Revelion si pentru Apocalipsa. Caci, si-asa, cineva spunea ca anul acesta avem "2 in 1", Craciunul cu Apocalipsa la pachet, o super-promotie cu reducere - oferta unica. Cine prinde, prinde, cine nu, sa nu se planga, ca nu mai vede asa oferta de marketing alta data.

PS.1. Poze n-am facut in timpul plimbarii, nici n-as fi putut chiar daca as fi vrut, ca prea tare ningea. Dar, oricum, am plecat fara telefoane la noi, asa cum preferam sa ne plimbam in ultimul timp. 
Am facut insa cateva poze dupa ce ne-am intors, de la geam. Si cateva filmulete scurte, cand inca mai ningea, desi ceva mai slab decat cand fusesem noi afara. Doamne, cata frumusete!!!!

PS.2. Vedeti? Dupa plimbarile de noapte, ca aceasta de astazi, am tanjit noi in cei patru ani si jumatate cat am stat in Gradina, in Ardeal! Dupa plimbari pe strazi luminate de felinare, prin fata vitrinelor multicolore, pe sub ghirlande cu luminite decorative. Fara nici un om cu care sa ne intersectam pasii in noapte, prin zapezi, fara nici o privire indiscreta, care sa ne urmareasca de pe dupa perdele, din case, prin ferestre, fara nici un caine macar prin preajma, care sa ne latre disperat pe dupa garduri. 

Libertate. Neingradire. Neconditionare. Fara ochi curiosi si fara comentarii nedorite. Totul absolut firesc, fix dupa placul nostru. Si cu o frumusete de nedescris in jur!!!!!!!!













17.12.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)