miercuri, 8 decembrie 2021

(28) Misterul din Egipt

 




Cu ocazia pregatirilor de sarbatori, am schimbat cartea cu "povesti nemuritoare" din care ii citesc seara Bubulinei inainte de culcare. Este cea de-a 28-a carte din inventarul maratonului de toamna/iarna declansat odata cu trezirea din hibernare si reactivarea Duhului pasionat de lectura. S-a trezit, bietul, din hibernare infometat, iar acum trebuie sa-l hranesc, ca infuleca pe nemestecate, carte dupa carte.

Titlul ei este "Misterul din Egipt", scrisa de Radu CInamar.

Eu as fi vrut sa cam renunt la ea de pe la jumatate, recunosc, dar Bubulina mi-a spus "Nuuu, mami, te rog sa-mi citesti tot din cartea aia mov, cu capul care n-are ochi pe coperta, ca povestea aia ma adoarme cel mai repede si cel mai bine!" 

Asa ca aseara i-am citit Bubulinei pana la ultima pagina, as putea spune. Cam pe diagonala de la jumatate incolo, dar nu conteaza, ca ea oricum nu ma mai asculta, ci dormea dusa dupa primele trei propozitii. 





Dupa ce "am terminat-o" am ascuns-o, ca sa nu mi-o mai ceara Bubu din nou, ca era sa adorm si eu odata cu ea, citind. 

"Am terminat-o" intre ghilimele fie spus, ca nu vreau sa nu fiu acuzata ca ma dau mare pe blog cu carti necitite, sau citite doar pana la jumatate. 

Am mai citit zilele trecute o carte doar pana la jumatate, dupa care am renuntat la ea fara remuscari. O incepusem doar pentru ca avea scris pe coperta ca a primit nu stiu ce premiu, parca chiar un Oscar al literaturii prin 2013, daca nu ma insel. Scriu din memorie, nu ma mai ridic acum s-o iau din raft sa verific. Poate o sa-i fac si o poza sa v-o arat. Am renuntat la ea pentru ca ma plictisea. Si n-am mai trecut-o in inventar, desigur.

Din acelasi motiv am renuntat si la "Misterul din Egipt" al lui Radu Cinamar. Cartea asta este in mod evident scrisa pentru barbati pasionati de tehnica, masini, masinute, avioane, tehnica de cominicare si transport, aparatura si tehnologie extraterestra si altele de acest gen. Plus, descrieri cu duiumul! Dar nu numai in ceea ce priveste forma, culoarea, aspectul, mirosul, hainele, aspectul nasului, al gurii, modul in care ii sta coafura vreunui personaj sau daca are pantofii facuti cu crema sau nu, ci si dimensiunile exacte, milimetrice, sau, ma rog, in centimetri, ca sa nu fie nici o confuzie de distanta, de adancime, inaltime sau profunzime. Ba - n-o sa credeti! - chiar are si scheme tehnice, cu desene topometrice!

Deci, nu. Asa ceva nu-i de mine! 

N-am gasit in cartea asta nici o urma de caviar!  Nici una!

Cititorii care n-au citit din urma insemnarile referitoare la ultimele 3-4 carti citite, si au nimerit acum pe blogul meu direct la insemnarea asta, fara sa stie despre ce este vorba..... trebuie sa citeasca - n-am ce face! - altfel nu vor intelege gluma cu caviarul. 

Am decis totusi s-o trec in inventar datorita Bubulinei. Atentie, am zis cu buna stiinta "datorita" si nu "din cauza". 

Daca ei i-a placut atat de mult, nu puteam eu sa ma fac ca nu observ si sa ignor cu desavarsire faptul ca la cartea asta Bubu dormea dusa, fara sa miste! Deci, n-o sa fiu eu mai catolica decat Papa de la Roma! 

Asa e, am citit doar jumate din ea pe bune, restul pe diagonala, dar, cine stie cand, poate candva, peste timp, cine stie in ce moment de maxima criza existentiala, poate sub tortura sau sub presiunea a cine stie carei amenintari, poate, repet, doar "poate" voi citi si restul.

In final, am facut mai multe poze cu coperta si le intercalez printre pozele cu fisele de lectura. 

























































 

09.12.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)