joi, 16 decembrie 2021

Ne pregatim pentru Revelion



Pai, da, pentru Revelion, caci pentru Craciun nu va fi gata. Nuuu, in mod sigur nu va fi gata! Eu asa cred. Ce sa fac daca ne-am hotarat tarziu?

De ceva vreme tot zic: "Hai, Sufletel, sa cumparam niste varza cruda si sa o pun eu la murat in cele doua borcane. Macar acum de sarbatori. Sa nu mai cumparam din magazin, ca nu-i intotdeauna chiar asa cum am vrea noi sa fie. Ce zici?"

Mai ales acum, odata cu sezonul rece, cand varza murata este la mare cautare, se vinde oricum, dar nu stii niciodata dinainte ce cumperi. Astfel ca, dupa ce am cuparat de mai multe ori la rand din magazin, am dat ultima data de una atat de sarata, incat ni s-au strepezit dintii si ne-a lecuit de cumparat pentru multa vreme de-acum inainte. Sau, poate, de tot.

In definitiv, este atat de simplu de pus cate putina varza murata pentru consumul nostru curent! Adica, doar pentru salata de varza, caci altfel n-o mancam si altfel n-o gatesc. Sarmale, slava Domnului, nu mai fac de milioane de ani, varza calita nu mancam, asa ca, asta e, doar salata. Deci, va dati seama, cat sa ne trebuiasca? Foarte putina. Eu puneam mereu cate doua verze taiate in opt la murat in borcane, de pe-o saptamana pe alta, dar, cu mutarile si permutarile intervenite in ultimele luni, n-am mai pus.

Acum, ca ne-am linistit si noi, odata cu sarbatorile de sfarsit de an, am zis ca este timpul sa revin la acest obicei. Initial am vrut sa respect reteta, adica sa pun in doua borcane tot doua verze taiate bucati. Totusi, mi-am amintit ca mai demult puneam varza la murat si gata tocata, in borcane, si iesea foarte buna. Ba chiar era mult mai confortabil - nu mai stateam s-o toc marunt de fiecare data inainte de masa. Plus ca se mureaza mult mai repede. 

Asa ca azi m-am apucat de tocat varza. Dupa ce le-am tocat pe cele doua bucati, cele care erau dedicate pentru murat in cele doua borcane de 3 l, mi-am dat seama ca mai am nevoie si de a treia varza pentru a le umple. A treia varza fusese cumparata pentru altceva, un fel de experiment despre care nu vreau sa vorbesc inca, insa n-am mai stat pe ganduri si am tocat-o si pe aia. 

Si, ca sa stiti, n-am adaugat nici un fel de condimente, in afara de sare. Nici marar, nici chimen, nici piper, nici ustutori, nimic. Apa rece si sare. "Simple is the best!" cum spune poetul.

Vara, cam dupa o saptamana, varza este gata murata. Acum i-am acordat timp suplimentar, chiar daca in bucatarie este totusi cald. 

Asadar, oricum ar fi, sper sa fie murata macar pana de Revelion, daca pana de Craciun n-o fi.  Va tin la curent, oricum. Nu de alta, dar imi dau seama cat de importanta este informatia asta pentru natiune! Aveti incredere in mine, nu va las eu la greu! 



















16.12.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)