sâmbătă, 16 mai 2020

Rezerva apocaliptică de plante aromatice

 



În urmă cu 8 zile, pe 8 mai, culegeam cea de-a doua tură de aromatice pentru uscat. În acest răstimp, frunzele s-au dezhidratat bine de tot, iar azi le-am pus în borcane închise ermetic. Am constatat că aceasta este cea mai eficientă metodă pe termen lung, atât pentru a rămâne uscate și curate, adică să nu se încarce de praf, cât și pentru a-și păstra aromele.

În total, mi-au ieșit 10 borcane pline cu mentă, oregano și roiniță (lămâiță/Mellisa), care se adaugă la celelalte 4 borcane care mi-au rezultat din prima recoltare, din aprilie.

Azi m-am uitat lung și la cele două tufe de cimbru și m-am gândit că ar cam fi timpul să le tund și pe ele. Deocamdată, la prima mână, cred că îmi va rezulta cam un borcan, căci tufele sunt micuțe. Dar, tunse de mai multe ori pe vară, voi putea obține de la ele suficient cimbru cât să-mi ajungă toată iarna viitoare.

Așadar, am cules și cimbrul și am schimbat și parfumul din bucătărie. Acum miroase intens a... ciorbă.





















Din Grădina lui Dumnezeu: 16.05.2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)