joi, 14 mai 2020

13 verze kale

                                                      

 

Vă povesteam zilele trecute că anul acesta am rămas fără varză kale, dar că, din fericire, am descoperit una răsărită din senin în parcela de salată, dintr-o sămânță scuturată în toamna anului trecut. Ei bine, bănuiesc eu că Dumnezeu a sesizat în vorbele mele un oarecare regret și, în mărinimia Lui, și-a zis că noi merităm mult mai mult decât atât. Așa că a făcut El o magie acolo, în Ceruri, și apoi o minune dumnezeiască, de-a Lui, și a făcut să răsară brusc, aproape peste noapte, încă alte 12 verze kale! Azi le-am descoperit, când culegeam frunze de salată!

Așa cum fac de obicei, nu doar culeg frunzele și gata, ci le observ pe toate cum se dezvoltă, mai rup câte o buruiană, câte o volbură care se întinde, câte vreo păpădie, care și-a găsit loc bun de răsărit. Surpriza a fost mare când le-am descoperit pe primele două într-o parte, însă, când am dat de un rând întreg de plăntuțe, care au răsărit fix în rândul de ceapă, parcă nici nu erau aievea! Mi se pare chiar fenomenal că au ieșit ele respectând rândul, și nu înțeleg cum au făcut asta. Fie acolo a fost în anii trecuți rândul de varză kale, din care s-au scuturat semințele, nici nu mai știu exact dacă chiar acolo au fost, fie pământul strâns de Adrian sub formă de rând, ca un strat un pic înălțat, pregătit pentru ceapă, a adunat semințele din jur în forma rândului și așa au încolțit, aliniate.

De fericire că au ieșit atât de multe, când nici nu mai speram să avem așa ceva, adică mai mult decât acea primă kale descoperită săptămâna trecută, m-am apucat să le curăț cu delicatețe de buruieni, le-am aerisit pe toate, le-am pus bețe de susținere și le-am legat cu câte o bucată de rafie albastră, atât ca să le susținem, dar și ca să le vedem imediat în spațiu, să nu călcăm pe ele când mergem să culegem frunze de salată. La final le-am udat bine pe toate. Sunt maxim de încântată de aceste kale! Frunzele lor sunt foarte gustoase și au o aromă specială în salată. Deci, câte verze kale avem în acest moment? 13 bucăți!!! 13!!! Cifra schimbării. Mai spuneți ceva, dacă mai e ceva de spus. Descoperirea aceasta se cerea sărbătorită, așa că am sărbătorit! Cu suc verde de marțian fresh.





















Din Grădina lui Dumnezeu: 14.05.2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)