duminică, 31 octombrie 2021

(14 - vol.1) "Pulbere de stele" la sfarsit de octombrie


 

Cand am vazut coperta acestei carti am stiut din start ca o sa-mi placa povestea. In filmul care a fost facut dupa acest roman a jucat Elisabeth Taylor, deci, cu siguranta trebuie sa fie o poveste frumoasa - mi-am zis. Elisabeth Taylor a avut un  impresar super exigent, care ii alegea cu mare atentie filmele in care urma sa fie distribuita, cu scenarii foarte bine scrise, astfel incat succesul sa fie asigurat din toate punctele de vedere. 

Asadar, imediat m-am apucat s-o citesc. Cea de-a 14-a carte din inventar/maraton, "Pulbere de stele", autoare Charlotte Bingham, m-a prins de la primele pagini, si n-am mai lasat-o din mana pana n-am ajuns la sfarsit. Sfarsit care... hmmm.... nu se poate! mi-am zis. Ce sfarsit e asta? Pur si simplu nu avea nici un sens! Nimeni nu-si poate incheia cartea asa, lasand cititorul suspendat in aer. Adica, chiar fara nici macar un fir de care sa se apuce si sa-si imagineze ceva, orice, ca final. 

Dar, cand m-am uitat mai bine..... mi-am dat seama. Acela era abia volumul 1. Trebuia sa urmeze volumul 2, insa.... nici urma de el. Am trecut de cateva ori cu privirea prin toate rafturile, sperand sa dau pana la urma de el, dar nu l-am gasit. Mi-am dat seama ca si asta era una din cartile descompletate din aceasta colectie, din biblioteca in posesia careia am intrat de curand, asa cum mai dadusem de inca vreo cateva, pe care le-am dat deja deoparte. 

Cum sa ma apuc de citit o carte care cuprinde doar jumatate de poveste, fara final? N-am fost atenta! Caci nici nu m-as fi apucat de ea. Chiar si avand-o pe Elisabeth Taylor pe coperta, normal! 

Si, imbufnata, ii spun aseara lui Adrian. "Uite, sufletel, am mai gasit un roman descompletat, doar cu un singur volum, din doua. Mai sunt cateva in situatia asta, dar.... pe asta am apucat s-o citesc, imi place si... cum sa facem noi sa dam de volumul 2?" Ma gandeam eu sa intrebam in dreapta, sa intrebam in stanga, poate-poate.... cine stie cum, prin ce imprejurare, am fi dat de volumul doi ratacit pe undeva, pe la cineva.... 

"Pui, imi zice Adrian, fa o lista cu cartile descompletate, si, daca vrei, si daca iti plac, le cautam pe internet si poate le gasim sa le comandam." 

Si ce credeti? Le-a si gasit pe un site, un anticariat on-line! Sunt carti publicate cu multi ani in urma, editie veche, de prin anii 1994, si nici nu as fi crezut ca o sa le gasim de cumparat. 

Asa ca aseara, dupa ce am frunzarit un pic si celelalte carti descompletate si m-am asigurat ca merita sa  le gasim perechile si sa le citim, Adrian a facut o comanda on-line. Am fost uimita sa constat cat de ieftine au fost, caci, fiind atat de vechi, ca si editii publicate, probabil ca nici nu mai erau considerate carti de mare interes. Asadar, la un pret infim, de vreo 5-6 lei bucata, am adunat vreo sapte volume, fix cat sa completez o trilogie foarte buna, ecranizata, si inca vreo alte cateva romane, carora le lipsea fie volumul 1, fie volumul 2. 

Intre timp, pana vine comanda, m-am apucat de alta carte, dar sunt abia la jumatatea ei, deci inca nu o bifez in inventar. Dar abia astept sa continui povestea "Pulbere de stele" si sa-i aflu finalul. Mai ales ca empatizez, nu cu personajul feminin principal, cel controversat, intruchipat de Elisabeth Taylor, ci cu un alt personaj feminin al povestii, despre care sunt nerabdatoare sa aflu cum a iesit din situatia aceea complicata.





















31.10.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)