duminică, 17 octombrie 2021

(10) Micile placeri ale vietii din jurul unei carti


 

Cea de-a 10-a carte aleasa, citita si terminata din noua colectie, cea asupra careia imi aloc acum atentia, poarta titlul "Aventurile unei Lady", autor Mary Jo Putney. Citisem deja cartea "Magie furata" (cartea a 7-a) scrisa de aceasta scriitoare si, pentru ca imi placuse, mi-am zis ca merita sa incerc inca unul din romanele ei.

Si, pentru ca am atins o cifra rotunda, am si sarbatorit-o. Adica, 10 carti citite in trei saptamani consecutive chiar poate fi numit un micut palmares. 

Niciodata n-am avut un calup atat de mare de timp liber alocat cititului. Niciodata nu m-a tinut cheful de citit atat de mult timp intepenita in fotoliu. Si niciodata n-am avut la indemana atat de multe carti noi deodata, mai concret - o biblioteca intreaga - din care sa pot alege nestingherita, fara pauze, si in care sa si gasesc acele carti care sa-mi placa. 

Am sarbatorit asa cum ne-a placut, cu acele "mici bucurii ale vietii"  pe care le avem la indemana si pe care le apreciem la adevarata lor valoare. 

Adica, pentru o pizza delicioasa asortata cu o bere dulce, fara alcool, chiar si Richard al III-lea si-ar fi cedat bucuros jumatate din regat. Desigur, dupa ce ar fi scapat teafar, fugind calare pe un cal, acel cal pe care ar fi dat, mai intai, doar jumatate din regat, pentru a-i ramane cealalta jumatate pentru savuroasele bunatati. 

Daca tinem cont si de aperitivul de citrice, cel care deschide pofta de masa, respectiv, portocalele, cred ca Richard al III-lea ar fi ales sa ofere chiar si numai un sfert din regat pentru calul ala, doar ca sa-i ajunga pentru ospat.

Nici nu stie el, Richard al III-lea, ce-a pierdut! Asa ii trebuie daca n-a citit si el 10 carti in trei saptamani si s-a grabit sa dea el, repede, tot regatul ala pe un cal banal, care, nici macar n-a fost un murg sur, pur sange, ci o martoaga obosita, rapciugoasa, plina de noroi si bube, pe care, oricat ar fi hranit-o el cu jaratec, cu nici un chip nu s-ar fi transformat in cal naravas, fermecat si salvator. 

Dar, tocmai de aceea nici n-a fost salvat, ci a murit acolo, pe campul de lupta de la Bosworth: pentru ca, neexistand la vremea lui oportunitatea salvatoare de a manca o pizza nemaipomenita, alaturi de o bere cooler, si ea nemaipomenita, n-a fost suficient de bine motivat sa scape de pericol.  




























17.10.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)