vineri, 3 septembrie 2021

La cules de mure din padure

 





- Unde sa mergem azi, puiut?

- La mure, sufletel, la mureeee!!!!

Si-am mers la mure! Mai intai, m-am uitat cum e vremea. Din balconul in care termometrul arata 18 gr.C, cu imaginea insorita de dincolo de geam, si cu copacul din fata blocului, care ne semnala ceva vant, mi s-a parut o vreme ambigua. Nici cald, nici frig. Sau si cald, si frig. Asa ca am ales esarfa roz. Pai, da, pentru culoarea esarfei verificam vremea, voi de ce credeati?













Afara am constatat ca mergea mult mai bine esarfa galben pai. S-ar fi asortat mai armonios cu soarele si cu caldura. Adica, esarfa roz la vant?! Pffff.... niciodata! A, una bleu, una turquios, inteleg. Sau o esarfa rosie bordeaux, de asemenea, era mult mai indicata pentru zonele umbroase. Insa, daca as fi luat esarfa galbena, eeeee...... alta viata! Doar nu degeaba ne-a fost atat de cald azi, de-am renuntat de mai multe ori la geaca! Pana la urma, pe anumite portiuni de drum, si esarfa roz s-a dovedit a fi ok. Mai ales acolo unde era cald, unde adia vanticelul acela racoros, de padure, dar era placut, insorit si lejer.  :) 

Deci, soare, cer albastru, norisori albi, pufosi, floricele pe campii, hai sa le-adunam copii, ma rog, nu de pe campii, ci de pe munte, si nu chiar de pe orice munte, ci chiar in motul Predealului, unde am fost azi, adica langa Cabana Vanatorilor. Acolo, unde am mai mers la mancat mure, sigur va amintiti!












Cand am ajuns la locul cu pricina, adica fix la Cabana Vanatorilor, ne-am oprit o clipa sa admiram paturile de legume din gradina montana a hotelului, cu atat mai mult cu cat era si o spartura in gard, pe unde am intrat in curte, m-am apropiat de centrul de interes si am facut mai multe poze legumelor, fructelor si plantelor aromatice pe care le-am descoperit acolo. 

Chiar daca locul  se afla la o altitudine de peste 1100 m, adica chiar mai sus de Predeal (repet, orasul situat la cea mai inalta altitudine din Romania), am fost uimita sa descopar destule recolte chiar si la vremea asta, la inceput de septembrie, cand noptile sunt acum ceva mai reci aici, temperatura nocturna coborand chiar si pana la 3-4 gr. C. 

Vremea se va mai incalzi spre sfarsitul saptamanii, dar acum, pe finalul acestui val de frig, am vazut acolo chiar si capsune in diferite stadii de coacere, pe langa castraveti, dovlecei, telina, ceapa, salvie, patrunjel, leustean, tarhon, cimbru, menta, oregano.










































Dupa ce am admirat gradina lor de legume, ne-am apropiat de locul unde stiam ca sunt murele. Si, da, le-am gasit, erau multe si coapte, chiar daca se vedeau si urmele trecerii si a altor pofticiosi pe acolo, inaintea noastra. Dar mure sunt destule, inca si mai multe stau sa se coaca, asa ca am mancat si azi pe saturate fructe de padure, chiar din padure, culese direct de pe vrej, pe alese.













Pe drumul de intoarcere am aruncat o privire si inspre varful unei culmi din departare, loc unde se zareste imensul hotel Belvedere, ce parea, de acolo de unde eram noi azi, ca o micuta jucarie de lego. 

Aduc in discutie Belvedere pentru ca... stim noi! Si prietenii stiu de ce! ;-)

PS. In cele din urma, chiar a fost mai bine ca am ales esarfa roz. Pai, ia ganditi-va! Am asortat-o cu murele!





PS. Daca va place esarfa mea, puteti sa vizualizati pagina de FB "Esarfa Boema" accesandd linkul  https://web.facebook.com/profile.php?id=100064349161147 , unde veti gasi mai multe culori si modele, precum si mai multe sugestii de purtare. O apreciere a acelei pagini de promovare m-ar bucura foarte tare! 

03.09.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)