duminică, 26 septembrie 2021

(1-3) Trei romane de dragoste si... toate trei!

 



Odata cu mutarea noastra la munte si odata cu preluarea acestei locuinte din Predeal, in care stam acum, am  preluat si toate cartile care au fost lasate aici, intr-o mare biblioteca, in sufragerie. 

Pana de curand nu prea le-am dat importanta. Incercasem mai demult sa frunzaresc una dintre carti, una oarecare, aleasa la intamplare, intr-unul din anii in care veneam aici in vacanta, cate vreo saptamana-doua. Cartea aceea a fost o alegere total neinspirata, caci n-a fost pe placul meu, asa ca am abandonat cercetarea mai cu atentie a restului bibliotecii. Plus ca, atunci veneam la munte doar pentru cateva zile, in vacanta, si parca niciodata nu ne saturam de aerul de munte, de padure si de plimbari, deci nu prea aveam chef de citit in perioada aceea.

Acum, locuim aici si nu mai suntem tot mereu pe fuga, cum eram atunci - adica mereu contra conometru, de parca niciodata nu ne ajungea timpul pentru cat ne doream sa vedem si inspiram din munte, ca si cum parea ca cineva vrea sa ne ia muntele, sa ne fure padurea, si cine stie cand si daca aveam sa ne mai bucuram de asa vacante. 

Asa ca acum, dupa ce toate cartile acelea, care atunci zacusera cu anii abandonate in acea biblioteca, si-au gasit loc potrivit in noile noastre rafturi, alaturi de cartile noastre pe care le-am adus din Gradina, m-am gandit sa le iau la cercetat mai cu atentie. Cu atat mai mult cu cat a venit si toamna, serile sunt din ce in ce mai lungi si mai reci, iar plimbarile noastre de seara sunt mai rare. 

Cercetarea inceputa zilele trecute mi-a evidentiat ca nu toate cartile respective sunt povesti de dragoste siropoase si mediocre, asa cum o nimerisem eu pe prima, aceea de atunci, de demult, din urma cu cativa ani. Intradevar, sunt foarte multe din colectia romanelor de dragoste, mai bune sau mai putin bune, dar, printre ele sunt si ceva carti foarte bune, care merita cu prisosinta a fi citite.

Asadar, dupa ce s-a instalat luna septembrie, cam pe la mijlocul lunii, cand vremea a inceput sa devina mai ploioasa, mai friguroasa, mai cetoasa si mai neplacuta din perspectiva plimbarilor nocturne, mi-am zis sa le dau o sansa cartilor nou intrate in posesia noastra si sa vad ce pot citi dintre ele. 

Mi-am ales, pentru inceput trei volume:  

(1) "Doi ochi albastri", de Thomas Hardy, 

(2) "Necunoscuta de la Wildfell Hall", de Anne Bronte si 

(3) "O zi", de David Nicholls. 

Pe care le-am si terminat de citit in mai putin de o saptamana. Mi-au placut toate trei, descoperind chiar ca toate cele trei romane au fost si ecranizate, caci vazusem deja filmele inainte de a citi cartile si recunoscusem povestile, personajele, intrigile. Nu mai tin minte daca si filmele aveau acelasi nume ca si titlurile cartilor, dar asta se poate gasi pe internet usor. 

Sunt romane de dragoste, iar citirea lor a fost un mod placut de petrecere a timpului liber, seara, stand in fotoliu, cu o patura molcuta, gen cocolino, peste picioare, cu Ema langa mine, calda si pufnind usor, ca un bebelus, si cu Adrian alaturi, in timp ce si el fie citea, fie urmarea pe calculator vreun documentar interesant. Cu o cafea fierbinte sau un ceai aburind de fructe in apropiere, cu un biscuite, o aluna sau o ciocolata, si cu cate o carte in mana fiecare, uite-asa, nici n-o sa stim cand trece iarna. :)

Asadar, am dat startul la citit din noua biblioteca. Sunt hotarata sa nu mai fac mofturi. Voi lua la rand tot, raft dupa raft, carte dupa carte, cu atat mai mult cu cat sunt si colectii vechi de carti, din vremea lui Ceausescu, cand editurile aveau un mod interesant de publicare, adaugand la prefata si cate o nota biografica a autorului. Intotdeauna mi-a placut sa citesc aceste biografii, care cuprind nu numai informatii despre viata personala a autorilor, cat si anii de aparitie a cartilor publicate, precum si diversele corelatii dintre diferitele evenimente din viata lor si motivele care au determinat si stimulat scrierea si publicarea acelor romane. 

Am vazut ca sunt prezente si acele titluri care demult erau considerate a face parte din bibliografia scolara obligatorie, acele carti pe care le-am evitat cu repulsie cat am fost in scoala sau in liceu, tocmai din starea de rebeliune fata de impunere, de obligativitate, dar citind altele in locul lor. Abia ulterior, dupa mai multi ani ca adult, am inteles ca nu erau de evitat. Asupra unora am revenit, le-am cautat si le-am citit, chiar daca mai tarziu decat le-a fost timpul, dar niciodata nu-i prea tarziu pentru citit o carte buna. 

Altele dintre ele, adica din acea bibliografie obligatorie, iata, sunt acum in aceasta colectie de carti regasita aici, in aceasta biblioteca preluata de curand. Asa ca voi avea destul material de citit pana la primavara. 

Am inceput deja si al patrulea roman de dragoste, dar despre el intr-o postare viitoare. Era pe acelasi raft cu cele trei. Acesta a fost criteriul alegerii lui, desigur. Fara mofturi. Am zis. ;-) 

Nu fac recenzii aici, doar le voi face inventarul. :)))))

Si, daca e sa parafrazez un slogan inscris pe unul din semnele de carte de care ma folosesc ("Lasa grijile si incepe sa traiesti!"), voi formula o recomandare scurta "Lasa grijile si incepe sa citesti!". 








 

 







 















26.09.2021









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)