sâmbătă, 2 aprilie 2022

Plimbare pe prima ploaie de primavara

 


Azi am notat in calendar prima ploaie de primavara! 

Ploaie buna, montana, cu valatuci de aburi laptosi iesind dintre culmile impadurite, care sa topeasca si ultimele resturi de zapada si care sa spele trotuarele si strazile de urmele iernii. 

Ne-am luat si noi umbrela si am iesit pe strazile Predealului, inspirand aerul umed, racoros, tare si curat de munte.  

In doar cateva zile, de cand temperaturile diurne au crescut considerabil, pomii s-au umplut de muguri si boboci care stau sa pocneasca in lumina, dezvaluind frunze si flori de primavara. 

Am descoperit si o multime de pomi cu crengile incarcate de matisori pufosi, delicati, gata-gata sa treaca la urmatorul nivel al germinarii.

Mi-a placut maxim cum picaturile de ploaie decorau cele mai fine ramurele de pomi, arbusti si tufe, ca niste siraguri de perle sau de boabe de diamante, licarind magic in lumina si scurgandu-se apoi una dupa alta, inlocuindu-se si crescand treptat, fin, pana la urmatoarea picurare. 

Am fotografiat cu telefonul cateva astfel de crengute pline de bijuterii sclipitoare de ploaie, apoi ne-am indreptat spre curtea cu covorul de ghiocei. Speram ca nu va vi nimeni prin curte pe ploaie si ca voi putea face cateva poze.



















































Din fericire, asa cum era de asteptat, nimeni  nu mai era prin curte, asa ca am putut fotografia nestingherita parcela cu ghiocei, despre care v-am vorbit zilele trecute. 

Domnul proprietar, care dorise sa-mi ofere atunci cativa ghiocei, ne-a spus ca s-au inmultit atat de mult pentru ca in fiecare primavara, cand lucreaza el cu grebla in zona aceea, i-a mai rarit si a imprastiat bulbii odata cu frunzele uscate si cu alte resturi greblate de-a lungul gardului. 

Dupa ce am plecat mai departe, am mai descoperit si in alte locuri smocuri delicate de ghiocei, toti profitand la maxim de noile conditii primavaratice ale muntelui.

























02.04.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)