joi, 21 aprilie 2022

Oua rosii pentru Sfintele Pasti

 

Azi, in Joia Mare, gospodinele inrosesc ouale pentru Pasti. Asta am facut si eu azi. 

Imi stabilisem sa inrosesc 10 oua pentru noi doi. 

Si, pentru ca am luat in calcul o marja de 5 oua sparte la fiert, am inceput lucrul cu 15 oua. In cele din urma am avut doar unul singur crapat, asa ca le-am inrosit pe toate.

Mi-au iesit foarte frumoase, de un rosu carmin impecabil. 

Chiar va recomand aceasta marca de vopsea de oua, CARMIN, de la Dr. Oetker (sunt pliculete cu vopsea lichida in interior, nu cu pigment pulbere), pentru ca nu trebuie fierte ouale si in vopsea, ci doar tinute intre 2-4 minute, in functie de cat de intensa ne dorim sa iasa culoarea lor.

Eu le-am tinut chiar 4 minute, ca sa aiba un rosu frumos, intens si uniform. 

Dupa ce au fost gata, am decorat cosuletul conform contextului actual. Cand locuiam in Gradina din Ardeal, decoram cosuletul plin cu oua rosii cu flori de papadie si cu frunze verzi si crude de iarba, rupte din curtea noastra. Puteti vedea in arhiva pozele din perioada 2016-2020.

Pentru ca acum locuim la munte, iar la vremea asta papadiile inca nu sunt inflorite in zona Predeal, la 1100 m altitudine (cu atat mai mult cu cat ultima ninsoare a avut loc chiar alaltaieri, pe 19 aprilie, vedeti postarea cu filmarea incredibila a ninsorii de acum doua zile!), am decorat cosuletul cu oua rosii cu conuri de brad si de pin, plus funde mov si lila, asortate cu restul brizbrizurilor din casa, care au aceeasi culoare.

Pentru ca la noi, movul este nelipsit, surclaseaza toate celelalte culori si chiar le inlocuieste total, in anumite cazuri. 

Asadar, cum placerea de a face pozele procesului de productie a fost si mai mare decat a lucrului in sine, sa va prezint munca mea de azi! :)))))





























































21.04.2022


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)