luni, 11 aprilie 2022

Flori albe, de zapada, inainte de Florii

 




Cand a nins pe 3 aprilie ne-am spus: "Gata, asta este ultima ninsoare! Vine primavara!"

Si chiar venise primavara! Va jur! Aproape ca venise chiar si vara, asa cum vine ea uneori la munte, brusc, pe nepregatite, cate o zi sau doua, inainte sa vina de tot. Am vazut turisti in maneca scurta veniti in weekendul trecut la munte, ca la mare! Aproape in slapi, ce mai!

De aceea nici eu n-am mai avut timp de blog! 

Am profitat la maxim de vremea buna, de soare, de lumina extraordinara a lui aprilie montan, de padurea trezita la viata, de aerul tare, ozonat, de ciripitul vesel de pasarele si de toate celelalte semne ale primaverii, inca nu atat de multe ca prin alte parti, dar suficiente cat sa ne creasca inimile de bucurie si sufletele de drag. 

Am descoperit si floarea Pastelui prin padure, inflorita alb printre frunzele uscate ale toamnei trecute, alaturi de o multime de flori galbene, de ghiocei si branduse! Deci, ne asteptam deja ca maine-poimaine sa inceapa sezonul estival!  :)

Dar ieri.... ei bine, ieri s-a intamplat o schimbare brusca de planuri. Da, cam ca peste tot, in toata tara, daca e sa ne luam dupa prognoza meteo la nivel national. 

Schimbarea asta ne-a adus iarna inapoi, pentru inca o vreme. Nu stiam ieri cat avea sa dureze, poate vreo doua ore, ne-am zis noi... In nici un caz n-as fi crezut ca se prelungeste peste vreo doua zile..... 

"A-nceput de ieri sa cada cate-un fulg....." 

Da, da, exact cum spune poetul s-a intamplat, totul a inceput de la un fulg nevinovat!

Un fulg, doi fulgi, o vijelie de fulgi, o tornada de fulgi si, in numai vreo ora de nins, s-a albit din nou totul in jur! 

Si abia ce se topisera toate troienele de zapada depuse pe marginea drumurilor in timpul celor aproape patru luni de ninsori montane. Incepuse sa se vada din ce in ce mai mult verde, adica in plus peste verdele brazilor!










 


 



Chiar daca se depusese de ieri un pic, vreo doi-trei centimetri de zapada, speram totusi ca avea sa fie ceva trecator, ca o ultima toana a iernii. Se putea topi totul in nici zece minute!

Insa, cand ne-am trezit azi dimineata, nu ne-a venit a crede ce-am vazut pe fereastra!

Ninsese si peste noapte si se depusese un covor de cam 10 cm! Totul era alb in jur, pomii erau toti decorati minunat, zapada era pufoasa si inca ningea continuu, ca dintr-un robinet uitat deschis. 

Si-a tot nins azi toata ziua, in mai multe reprize, cand ninsoare deasa, cand soare si petice albastre de cer senin, cand din nou cu nori cenusii si plini de zapada, cand iarasi cu ceata deasa, grea, amestecata cu vijelie de ninsoare, dupa care din nou soare. Fix ca la munte, nu-i asa?

Nu stiu altii cum sunt, dar eu m-am simtit azi ca intr-o poveste nemuritoare, inconjurata de suspans, mistere si neasteptate schimbari.







































Bineinteles ca, dupa ce ne-am baut cafeaua de dimineata, am iesit afara, la o plimbare prin ninsoare!

Mai intai, insa, am avut parte de... soare! 

Cand am iesit din bloc, asa stralucea un soare orbitor, care sclipea si mai ametitor in covorul alb de nea depus peste noapte, incat ne-am zis din nou "Gata, asta a fost! In cateva minute se topeste tot!"

Dar nici n-am facut noi vreo 100 de pasi, ca s-a pus din nou pe-o ninsoare deasa, de-am crezut iar ca suntem la Polul Nord! 

Apoi s-a trasformat intr-o mazariche fina, care cadea peste noi ca boabele de orez aruncate de catre nuntasi peste miri, la o cununie civila, la Casa Casatoriilor, si care rapaia atat de galagios peste acoperisurile cladirilor incat am fi jurat ca e grindina, dar nu era. 

Insa nici asta n-a durat prea mult, ca a iesit din nou soarele!

Si, uite-asa, plimbarea noastra de azi a avut loc sub auspiciile unei confruntari intre cele doua surori, iarna si primavara. Probabil ca au aflat si ele ca ieri, 10 aprilie, a fost ziua internationala a fratilor si surorilor, si au vrut sa sarbatoreasca impreuna la munte, la Predeal. 

Si am sarbatorit si noi cu ele, vrand-nevrand, caci ne-au prins in mijlocul dansului lor peste culmile muntoase si peste padurile de brad, simtindu-ne ca intr-o poveste! 

Nu stim maine ce va fi, dar azi a nins de nenumarate ori pana seara, ninsori insotite de viscol hibernal si de ceata laptoasa si umeda, intrerupte de reprize de pauza insorite, luminoase, primavaratice, cu cer albastru, partial senin.

Asadar, azi, in Predeal, brazii au avut crengile incarcate de flori albe, de zapada! 

Si la fel toti pomii! Si toate tufele! Pana si gazonul s-a umplut de flori albe! Floare langa floare, stea langa stea, fulg de zapada langa fulg de zapada! 




























































































































































11.04.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)