vineri, 15 aprilie 2022

Bridgerton - opt carti si deocamdata doua sezoane de film serial.

 


Cititorii mei fideli stiu deja ca facusem o mare pasiune pentru cartile scrise de John Grisham, dupa ce am primit cele doua seturi de carti scrise de el mai intai de la Mos Craciun de decembrie, si apoi de la Mos Craciun de martie. :)))

In total am adunat vreo sapte carti groase de-ale lui, care vizeaza povesti din lumea avocatilor americani, povesti foarte bine scrise, cu replici inteligente, rupte din viata, dar dintr-o zona profesionala oarecum ocultata, se intelege de ce. Avocatii sunt si ei oameni ca toti oamenii, doar ca sunt "unsi" cu mult mai multe "alifii" decat orice om obisnuit. Decat orice alt om, punct.

Atat de mult mi-a placut cum scrie acest autor, incat Adrian a cautat pe internet sa vada ce filme s-au ecranizat dupa cartile lui, si a si gasit cateva, vreo sase. Le-am vazut impreuna pe toate, chiar daca pe unele dintre ele le mai vazusem deja cu mai multi ani in urma. 

Filmele - foarte bune si ele, cu actori mari, cu personaje foarte bine conturate, care indeplinesc asteptarile cititorilor cartilor lui Grisham. 

Chiar i-am spus lui Adrian ca, dupa ce am citit romanele, imi formasem deja in minte o imagine proprie asupra povestilor, asupra atmosferei, personajelor, si a intregului decor filmografic. 

Am fost placut impresionata sa constat ca filmele respecta litera cartilor, iar distributia a fost atat de bine realizata, incat toti actorii mi-au satisfacut asteptarile pe care le aveam in privinta aspectului, jocului, personalitatii si atitudinii fiecaruia in parte. 

Bineinteles ca, citind cartile inainte de a vedea filmele, eu am avut un avantaj in plus, caci cunosteam o multime de detalii, argumente, dedesubturi si subtilitati ale povestii, cele care n-au putut fi prinse in filme, dar care, cunoscandu-le, aduc o privire mult mai cuprinzatoare si mai profunda asupra actiunii si personajelor.

Mbuuun..... Din cele sapte carti de Grisham mi-au mai ramas doua necitite. Iar zilele trecute, cand am vrut sa incep una din ele, parca am simtit un fel de saturatie. Atatea carti si atatea filme din acelasi registru, consumate unele dupa altele, parca mi-au umplut un vas al nevoii fata de Grisham. Parca prea mult Grisham inghitisem in ultimul timp si incepusem sa simt un supraplin.

Acela a  fost momentul in care Adrian a descoperit ca a iesit pe piata si cel de-al doilea sezon al filmului serial "Bridgerton". 

Vazusem primul sezon anul trecut si asteptam sa sa filmeze mai departe, asa cum anuntasera studiourile producatoare.

Ei bine, zilele astea am vazut si cel de-al doilea sezon, care cuprinde vreo opt seriale, in doua zile! Extraordinar film!!!! Sa-l vedeti neaparat, daca va plac filmele si povestile de epoca, in genul celor scrise de Jane Austin!

Autoarea acestei serii de carti, "Bridgerton", dupa care s-au facut filmele, Julia Quinn, chiar este supranumita o noua Jane Austin contemporana, moderna, cu un condei foarte talentat, ascutit, cu umor inteligent, si cu intrigi interesante, cu un bine construit suspans al actiunii, si neaparat cu happy-end. Ce ne-am putea dori mai mult de la un asemenea gen de carte/film? Reteta de succes!

Dupa ce am vazut toate serialele celui de-al doilea sezon, cum spuneam, Adrian s-a gandit sa verifice daca sunt traduse si in romaneste cartile dupa care s-au facut filmele. Si, da, sunt! 

Asadar, tocmai ne-a venit comanda cu cele opt carti care formeaza seria romanului "Bridgerton". 

Prima carte, "Eu si Ducele", a constituit baza ecranizarii primului sezon al filmului.

A doua carte, "Vicontele care ma iubea - Povestea lui Anthony", a fost ecranizata in cel de-al doilea sezon al acestui film, pe care tocmai l-am vazut. 

Urmeaza, banuiesc, si ecranizarea celorlalte carti, pe acelasi principiu, cartea si sezonul.

Urmatoarele sase volume ale seriei sunt: "Oferta unui gentelman - Povestea lui Benedict", "Indragostita de domnul Bridgerton - Povestea lui Colin", "Lui Sir Phillip, cu dragoste - Povestea lui Eloise", "Iubirea unui libvertin - Povestea Francescai", "Pentru un sarut - Povestea lui Hyacinth" si "In drum spre altar - Povestea lui Gregory". 

Acum, dupa ce am vazut filmele, si stiu care sunt actorii care intruchipeaza fiecare personaj, chiar imi place mult mai mult sa descopar povestea fiecarei carti, caci toate personajele se regasesc pe rand in actiune pe parcursul tuturor cartilor (mai mult sau mai putin), punandu-se accent cand pe una, cand pe alta, de la o carte la alta.

In final, ma declar foarte multumita cu noile carti, cele opt "Bridgerton", care ma asteapta acum sa le citesc, schimband astfel radical autorul, registrul, tema, stilul, epoca, mediul social si cutumele vietii mondele sau chiar regale.

O singura dilema mai am: cand sa mai citesc? Caci a venit primavara!!!! Cine mai are chef de citit cand afara este o vreme atat de frumoasa, numai buna pentru plimbare?

PS. Pentru ca este prima insemnare in care apar poze cu calendarul nostru pe luna aprilie, iata cat de bine se potriveste imaginea simbolistica a farului din poza cu contextul lunii aprilie! Stiti doar ca noi citim viitorul in calendar! :)))

Farul ne spune ca apare lumina la orizont! Lumina, care inca nu este continua, ci secventiala, intermitenta, ca un girofar, cand apare, cand dispare, dar stim ca e acolo, stim unde este, deci stim directia cea buna. 

Farul din poza se profileaza peste un cer usor inorat, adica peste un cer acoperit usor de o pelicula stravezie-alburie de nori, dar prin care se poate vedea albastrul de dincolo. Seninul este la doar o idee distanta!

Farul acesta nu este asezat pe o stanca de piatra arida, in bataia valurilor, a vanturilor, a intemperiilor naprasnice ale vremii, ale marii, ale cerului. Este un Far la un mal de apa linistita, calma, intr-o zi frumoasa, insorita, de primavara. 

Arbustul din imediata apropiere este viu, este frumos, are un coronament sanatos, bine rotunjit, total infrunzit, fara crengi uscate, rupte, bolnave. 

Totul sugereaza o dupa amiaza placuta de vacanta, la ora siestei, cand arsita zilei s-a mai potolit, si cand nu-ti mai doresti decat sa te bucuri de linistea din jur, de pacea din cer si de pe pamant, de tihna care vine dupa toate cele facute pana atunci.

Deci, e de bine! :)))











































15.04.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)