duminică, 30 iunie 2024

De la samanta la floare (1) - Condurul Doamnei


Actualizare in 02.07.2024: poze noi la final

Am fi putut sa le cumparam gata inflorite, la ghiveci.

Dar unde ar mai fi fost experienta noastra si modul nostru de a ne manifesta abilitatile de Creatori in Matrix? :)

Asa ca ne-am informat, ne-am documentat, ne-am procurat seminte din toamna trecuta (din drumurile noastre prin statiune, dar si oferite de vecinii nostri, cei care au o gradina frumoasa, in care au si flori si legume/fructe, apoi, cand a venit timpul potrivit, adica spre sfarsitul lunii aprilie, am pus semintele la germinat in doua caserole cu pamant.

Dupa o saptamana au inceput sa rasara primele frunzulite. Si treptat, caserolele s-au umplut de frunze frumoase, delicate, frumos colorate in verde-emeraldin. O frumusete de frunze!

Pana spre 18 mai au crescut suficient cat sa fie plantate in ghivece, in loc definitiv de inflorire.




































































Dupa ce au mai crescut un pic, iar plantele s-au marit suficient de mult, am decis sa le adaug in jardinierele cu muscatele, cele care impodobesc pervazul exterior al ferestrei de la bucatarie. Era in 20 mai.

Zis si facut. Le-am facut loc printre muscate si le-am lasat sa se adapteze noului lor loc de crestere. 

Aratau cam ciufulite initial, insa, treptat, si-au orientat frunzele catre lumina si au inceput sa formeze niste tufe frumoase, in combinatie cu muscatele, cu lavandele si cu cativa pui de plante paianjen, pe care i-am inserat in margine, ca sa creasca si sa curga frumos de la geam inspre exterior.
























Tufele de frunze crescusera foarte frumos intrr-o luna, pana in 20 iunie, dar inca nu inflorisera. Nici boboci nu aveau. Ma gandeam ca poate, totusi, ceva nu le prieste. 

M-am documentat din nou, am facut cercetari si am descoperit o solutie naturala si foarte eficienta care ajuta plantele sa infloreasca bogat. Toate florile, nu numai Condurul Doamnei. Aviz amatorilor!

Este vorba de apa de usturoi. Am taiat marunt cam 10 catei de usturoi (cu coaja cu tot, nu i-am curatat) si i-am pus intr-un borcan mare cu apa rece. Am lasat usturoiul in apa la macerat pana a doua zi, iar apa aceea, strecurata, completata pana am obtinut 1 l de lichid, am turnat-o in cele doua jardiniere. Ca un fel de ingrasamant.

Peste usturoiul ramas am turnat din nou apa rece si l-am lasat in continuare la macerat pana a doua zi, pentru a obtine o noua apa de usturoi.

Si, uite-asa, timp de patru zile am udat numai cu apa de usturoi, iar a cincea zi, dimineata, am avut surpriza sa constatam prima floare deja inflorita!

Nici macar nu mai controlasem plantele sa vedem daca au facut boboci. ne-am trezit direct cu floarea inflorita la geam!






















Ieri, 29 iunie, jardinierele aratau ca in pozele de mai jos.

Apa de usturoi a stimulat si inflorirea muscatelor, care sunt acum toate pline de boboci si de flori inflorite. Si sunt abia la inceput! 

Condurul Doamnei este plin de boboci la final de iunie si abia asteptam momentul in care jardinierele vor fi pline de o puzderie de flori portocalii, frumoase, mari, impresionante, dar si de uriasele inflorescente rosu-bordeau, de muscate. si de flori mov de lavanda.

Aceste plante, Condurul Doamnei, sunt perene, deci, dupa iarna, in primavara urmatoare, din radacini vor da alte frunze si isi vor relua ciclul vegetativ. Deci, nu vom avea nevoie de alte seminte si de alte eforturi. Sper. :))










































Din 20 iunie, cand le-am udat prima data cu apa de usturoi, pana in 30 iunie, am tot recirculat aceiasi 10 catei de usturoi, turnand zilnic apa rece tot peste ei, pana am extras astfel, in 10 zile, cam toata substanta aceea care stimuleaza plantele sa infloreasca. 

Maine, 1 iulie, voi arunca resturile si voi pune la macerat alt usturoi proaspat.

Pentru plantele care nu fac flori, cum sunt ferigile, palmierul, limba-soacrei, si, in fine, toate celelalte, am pregatit pentru udat apa de coji de banane, pregatita in acelasi fel: cojile de banane taie mai marunt cu foarfeca, acoperite cu apa rece si lasate peste noapte la macerat. 

Apa astfel obtinuta (intr-un borcan mare pun cojile de la doua banane) o strecor si o folosesc la udat pamantul din ghivece.

Coaja de banane contine potasiu, o substanta care hraneste si fortifica plantele.

Cam acesta este stadiul lor la data de azi, 30.06.2024. 

Dupa ce vor inflori mai bogat, din toti bobocii de acum si din cei ce vor mai aparea, voi reveni aici cu poze noi.





















Actualizare in 02.07.2024: poze noi 



































30.06.2024

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)