miercuri, 2 februarie 2022

Ne miscam si noi mai cu talent? (2) - Pozitia Sfinxului

 


Din noul serial "Povesti pentru copii mari" va prezentam un nou episod cu Ema Yoghina - Maestra in sport, sanatate si spiritualitate, nu neaparat in aceasta ordine.

Continuam acum cu al doilea episod, dupa ce, in ianuarie, ati vizionat episodul "Ne miscam si noi mai cu talent? - Deschidem ochii (1)

***

- Mami, avand in vedere ca astazi este o zi mare, mare de tot, zi smechera de Portal, dar si zi de sarbatoare mare, Intampinarea Domnului, te voi invata o miscare noua! Vrei?

- Da, Bubulinuta, vreau! Vezi? Imi place mult mai mult abordarea ta de astazi, decat cea de alaltaieri. Vorba dulce mult aduce, intelegi?

- Inteleg, mami. Sa ne apucam de treaba. Mai intai adopti o pozitie cat mai confortabila in fotoliul tau, asa, ca la meditatie, da? Uita-te la mine cum fac. Apoi intinzi labutele din fata.

- Hmmmm... intind.... labutele......?

- ... tii capul drept, barbia sus, privirea inainte.....

- Stai, stai, Ema! Ca eu m-am blocat la faza cu...  labutele din fata.....

- Mami, te rog, concentreaza-te! Lasa atitudinea asta comparativa si atentia distributiva. Focus, mami, focus! 

- Ok, ce ziceai?

- ... apoi, iti expandezi aura cat poti de mult. Daca simti ca nu mai ai loc in cosulet, iesi afara din el. Stii, mami, asta nu-i nimic nenatural, sa te simti deodata mai mare decat esti!

- Inteleg, Bubu. Tu te simti acum mai mare decat esti, presupun....

- Pai, da. Sunt mult mai mare si decat Nero, cainele vecinilor, uriasul ala negru de Cane Corso. Mi-am expandat aura atat de mult incat nu mi-a mai incaput toata in cosulet! Am umplut si camera cu ea, nu vezi? Mai am putin si ies din camera. 

- Nu, nu, nu, Ema, nu iesi inca. Explica-mi in continuare cum e cu pozitia aia de Sfinx.... cu labutele... Iar daca tu te compari cu Nero.... pardon! Este de peste zece ori mai mare decat tine, Ema! Are 45 de kg si ne ajunge noua pana la sold. Are peste un metru in lungime,  trupul masurat pe sira spinarii, fara coada! Hai, pe bune, nu te compara cu Nero!

- Bun. Ma fac ca nu te-am auzit si trecem mai departe. Deci, dupa ce te-ai facut mare, mare de tot, eu - mult-mult mai mare decat Nero, tu - cam cat un Sfinx, te concentrezi ca sa incepi sa te simti ca el, adica, iti iei si tu o atitudine din aia mandra, increzuta, aroganta, cu nasul pe sus, mami! Atitudine de faraon, mami! Ma rog, de faraoanca......

- Vrei sa spui "faraoana". Aha.... ok, nu e greu deloc, imi iese perfect atitudinea asta chiar si fara sa ma concentrez. Hahaha...!!!!

- Poftim?....

- Nimic, nimic, sa continuam, Ema.

- Fii atenta si lasa distragerile! Vezi ca, in procesul acesta, al miscarii din non-miscare, exista distrageri la tot pasul, mami! Este exact ca in meditatie! Trebuie sa fii vigilenta si, daca ceva te decor... deco... decon... da, de-con-cen-trea-za, asaaaa.... sa devii imediat prezenta, sa intri in starea de observator si sa lasi sa treaca. Ok? Cumva, asta seamana cu miscarea eliptica pe care ti-am predat-o data trecuta, dar este mult mai subtila, mai introspectiva, mami. Cred ca ai prins ideea!......

- Da, Ema, am prins-o! Acum ce fac cu ea?

- Cu ce?

- Cu ideea! Am prins-o si....

- Hai, mami, fii te rog serioasa, ca aici nu-i de gluma! Este cat se poate de profund! Sa trecem la ultima faza a lectiei de azi. Dupa ce te-ai centrat in eu-ul tau interior si ai scapat de toate gandurile care te distrageau, te de-con-cer-tau, asa, adica iti diseminau atentia in toate directiile, ramai fix asa, doar respirand 4-4-4 sau, daca poti, 7-7-7. Stii tu. A! Si inchizi ochii, desigur. Ei bine, abia atunci poti spune ca ti-ai desavarsit tehnica si ai atins starea numita "Pozitia de Sfinx". 

- Pai, stai, Ema, ca sunt confuza. Este o stare, nu o miscare? Parca era vorba ca ma inveti o miscare. 

- Offffff...... iar trebuie sa-ti exemplific! Din vorbe vad ca nu merge. 

- Exact, Ema! Vorba volant, Exemplificarum manet. Teoria ca teoria, dar daca nu si practici, degeaba! Sau, dupa scripturile mai noi, mai moderne, poti sa spui ce spune popa, dar sa nu faci ce face popa. Caci popa nu face intotdeauna ce spune. Intelegi, Ema? Esti atenta la ce te invat eu aici? Ca vad ca vocabularul ti l-ai imbogatit maxim, de nici nu te mai pot intelege fara DEX alaturi. Dictionarul Explicativ, da.




















- Bine, mami, sa-ti exemplific cum e cu Pozitia de Sfinx. Ba chiar iti voi exemplifica direct din fotoliul tau, ca sa ma pun in pielea ta mai intai, apoi sa te pui si tu in pielea mea. Sa vezi cum e si sa nu te mai plangi ca ce greu e cu un pudel mic, bichon emancipat, Bubulina Boema si altele.....

- Ok, nu-i nevoie sa intri in astfel de detalii. Asadar....?

- Deci, iei pozitia de Sfinx si respiri profund.... mai intai cu ochii mari deschisi.... apoi.... Aoleuuu!!!! Dar ce-i acolo? Ce ai acolo roz??!! Cum adica, eu vreau sa te invat o tehnica extraordinar de ocultata pana acum, dar atat de utila, iar tu, pe furis, te pregatesti sa lucrezi cu.... ganterele?!?!?!!!

- Ema, dar....

- Sa mi le dai imediat! Ia sa vad ce au ganterele astea atat de spectaculos?! Sunt, cumva, poleite cu aur? Au, cumva, in interior vreo bagheta magica de slabit? Daca, cumva, scuzati cacofonia, dar sunt nervoasa, daca musc din ele, nu raman urme de la coltii mei pe ele? 

- Ema, nuuuu!!!!!.....

- Ia, stai ca ti le iau eu pe amandoua imediat! Ce inseamna asta, sa vii la ora de clasa si sa-ti faci de lucru cu altceva?! In timp ce profesoara iti preda niste lectii atat de folositoare pentru viata si pentru evolutia ta spirituala?

- Stii ceva? Pana aici! De ganterele mele sa nu te atingi! Stop joc. 


(va urma)



Link-urile catre toate episoadele acestei povesti sunt urmatoarele:

Ne miscam si noi mai cu talent? (1) - Deschidem ochii

Ne miscam si noi mai cu talent? (2) - Pozitia Sfinxului

Ne miscam si noi mai cu talent? (3) – Rezultate provizorii

Ne miscam si noi mai cu talent? (4) - Cate 100 de fiecare

02.02.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)