miercuri, 16 februarie 2022

La derdelus, mon'ser, la derdelus!!!!

 


Pentru ca gerurile iernii montane s-au mai potolit, am renuntat, in sfarsit, la pantalonii cei grosi, de schi, si la puloverele groase, care ma faceau sa arat ca un ursulet in poze. Sau... aproape ca un ursulet. Am revenit la blugi si la pulovere mai subtiri, adica la tinutele mai lejere, mai confortabile, iar in curand voi renunta si la caciula alba de blana, la fulare si la manusi. 

Cu aceasta ocazie, de schimbare de temperatura si de... eram gata sa spun "de anotimp", desi zapada din poze ma da imediat de gol.... in fine, ati inteles voi... am profitat de ziua de azi, extraordinar de placuta, si, chiar daca nu a fost insorita, am facut o plimbare spre Trei Brazi, de unde am luat-o pe jos inspre Poiana Secuilor.

Splendida zi! Minunata! Calda, fara vant, fara umezeala rece, specifica muntilor iarna, numai buna de plimbare si de... sanius! Mai ales vaile inspre Poiana Secuilor au fost pline azi de turisti veniti acolo cu copii de toate varstele, mai ales pentru derdelus si pentru facut Oameni de Zapada.

Am fotografiat o multime de oameni de zapada, mai mari sau mai mici, sau grupati pe criterii familiale (daaa!!! erau si cu puiuti de zapada) sau solitari, terminati sau in lucru, de parca ar fi fost acolo un concurs, ceva, cu premii pentru cel mai frumos omulet de zapada. 

Noi nu ne-am dat pe derdelus, cu sania, si nici n-am facut oameni de zapada, insa i-am admirat maxim pe toti cei care erau gata, terminati, si care stateau solemni, ca niste statui, zambind sugubat de sub nasurile lor lungi, facute din conuri de brad. 

Noi ne-am plimbat, am imbratisat brazi, am facut o multime de poze, am admirat peisajul si norii (chiar deasupra noastra am surprins un nor lenticular grozav!), ne-am bucurat de aerul tare, cu arome de cetina inghetata, de zapada pregatita sa se topeasca, lasand palcuri din ce in ce mai mari de pamant liber, pentru inflorirea branduselor. 

Totusi, suntem abia in mijlocul lui februarie si, se stie, aici, chiar si prin aprilie poate ninge bogat, pe neasteptate, cum ni s-a intamplat nu numai o data sa vedem cu ochii nostri.

Muntele inzapezit este foarte frumos, foarte placut, amplifica senzatia si atmosfera aia inegalabila de vacanta eterna, iar mie imi place maxim! 


























































































  16.02.2022



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)