sâmbătă, 19 februarie 2022

Atelier de gradinarit si de facut dulceata

 


In aceasta perioada, ciclamele noastre ies treptat din repaosul vegetativ. Cred ca simt si ele ca se apropie primavara.

Din cele patru ghivece, doar unul mai are flori. Celorlalte li s-au trecut florile de vreo 'luna in urma, deja le-am curatat de tije uscate, le-am rupt si majoritatea frunzelor batrane, iar acum incep, treptat, sa-si regenereze frunzulite proaspete. 

In doua din ghivece am plantat puii de ciclame rasariti din seminte la sfarsitul lui august anul trecut (vedeti aici Reminiscente din Gradina: semintele de flori). Pusesem semintele in pamant pe 3 august, iar in 29 erau deja cu frunzulite mici deasupra pamantului (vedeti aici Rasaduri montane. Lunaria si cyclame) .

In cel de-al patrulea ghiveci, insa, ramasese cam mult spatiu liber. Asa ca m-am decis sa pun la germinat ultimele seminte de ciclame pe care le-am recoltat prin decembrie, de la ultimele flori trecute, uscate, care au dezvoltat capsula pretioasa, plina de comori. Le-am tinut, mai intai, la uscat, intr-un servetel, din decembrie pana acum, vreo doua luni. S-au uscat bine de tot, asa ca acum erau pregatite de urmatoarea etapa. Insamantarea in pamant.

Dupa ce le-am tinut vreo ora la hidratat, in putina apa, pentru stimularea vegetativa, le-am pus pe toate in acelasi ghiveci, le-am acoperit usor cu pamant si le-am udat. Daca ma iau dupa termenul de incoltire de anul trecut, ar insemna ca pe la mijlocul lui martie sa ma astept la frunzulite din aceste seminte. Vom vedea.


























Dupa ce am incheiat atelierul de gradinarit, am trecut la bucatarie, unde am continuat cu atelierul de facut dulceata din coji de portocale, cea la care sunt deja superexperta - ca alte tipuri de dulceata oricum nu mai fac.

Din cojile de la sase portocale mari, uriase de-a binelea, mi-au iesit un borcam mare si unul mic de dulceata din melcisori din coji de portocale, plus cam 1 litru de sirop de portocale, numai bun pentru aromat cafeaua. 

Ma declar foarte multumita! Este a treia runda de facut dulceata, mai am in frigider cateva borcane neatinse, deci, pana la vara tot am pentru cafea aroma de portocale. 

Abia astept sa vina perioada mai-iunie, cand vom putea culege muguri de brad si vom face din nou acel minunat sirop de brad! 

Anul trecut am facut pentru prima data, de test, si am ramas cu gandul la el. 

Puteti vedea aici procesul tehnologic aplicat de mine pentru fabricarea acestui sirop de brad:  Dupa Solstitiu (2)  Despre aventura de anul trecut a culegerii mugurilor de brad necesari pentru acest sirop, puteti citi aici Trei zile ca in povesti pentru trei sarbatori (3).

Anul acesta vom face mai mult sirop, caci avem la doi pasi padurea, furnizoare generoasa de muguri de brad pentru tot ce vrem noi sa facem din ei. Oare... ma intreb.... se mai poate face si altceva decat sirop din mugurii astia de brad?
















La final, voi pune cateva poze cu minunea de cer senin si albastru de azi, care pare de-a dreptul incredibil dupa cerul laptos, acoperit de nori grosi, incarcati cu zapada, si dupa ninsoarea aia tumultoasa de ieri. 















19.02.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)