luni, 21 iunie 2021

Trei zile ca in povesti pentru trei sarbatori (3)



(continuare)

Episodul 11

Dupa ce am ajuns acasa, inainte de orice, m-am gandit sa fac repede niste poze muscatelor rosii-rubinii pe care le-am cumparat pentru noi, caci eram hotarata sa ma laud cu ele pe facebook si imi trebuia dovada. 😃

Cum o singura poza nu-i o dovada concludenta am facut un pic mai multe. Doar "un pic" mai multe. 😃

Sunt pline de flori, dar si mai pline de boboci! 


















Episodul 12

Inca nu plouase, ajunsesem acasa fara nici o picatura, iar norii care se imbulzisera pe cer pareau a se disipa treptat. Inca erau vineti-albastrui, plumburii, dar din balcon, inconjurata de flori si fiind la adapost, nu-mi mai pareau atat de amenintatori. 😃







Episodul 13

Cum aveam o punga de muguri de brad de procesat, m-am documentat mai intai pe internet asupra unor retete, am ales una care mi-a facut cu ochiul, nu va pot preciza exact pe ce criterii am ales-o, dar asta a fost castigatoarea (las linkul in primul comentariu), si m-am apucat de prima etapa a prepararii siropului de brad. 🙂

Doamna aceea, vrajitoarea cea buna, baba Dochia, Ursitoarea, ca nici nu stiu cum sa-i spun mai sugestiv, ca toate imi vin in minte deodata, ne-a spus si de mugurii de conuri. Am cules cativa, intradevar, mi s-au parut foarte fragili si, sincer, nu mi-au inspirat a fi tocmai potriviti in siropul meu, asa cum sugerase ea, ca ar da o aroma foarte buna in plus, asa ca nu i-am pus. Dar i-am fotografiat, sa-i vedeti si voi. Eu, recunosc, acum am vazut pentru prima data muguri de conuri de brad (practic, conurile de brad in formare, in starea lor incipienta, cea mai cruda). 🙂

PS. Reteta siropului dupa care m-am inspirat eu: https://paginidebucate.ro/.../sirop-din-muguri-de-brad.../

                                   












Episodul 14

Azi am avut putin de lucru la sirop. Am fiert mugurii in apa cam 35 de minute, pana ce lichidul a devenit alb-laptos, si i-am lasat asa pana maine, la infuzat. Maine voi trece la etapele celelalte. 🙂

Si, daca tot am pazit 35 de minute oala cu muguri pana au fiert, ca nu stiam la ce sa ma astept, 😃m-am gandit sa fac mai multe poze din timpul procesului, nu atat ca sa se vada evolutia, cat mai ales ca sa para ca am muncit muuuult mai mult. 😃















Episodul 15

Ei, si la final, asa cum ii sta bine oricarei povesti cu final fericit, a ploooouuuuuuaaaaat....!!!!!! si-a plouaaaaaat....!!! cum parca n-a plouat in nici o zi de pana acum!!! 😃

S-au spart norii, s-au revarsat cerurile, au rasturnat toate cisternele pluviale fix deasupra noastra, pana s-au golit!!! 🙂

Trei zile a durat pauza de ploaie, ca-n povesti.

Trei zile, ca orice minune.

Trei zile, cat trei sarbatori. 🙂❤

De-acum poate sa ploua din nou, ca noi am sarbatorit cum ne-am dorit. Siropul de muguri de brad pot sa-l termin si pe ploaie. N-as fi putut recolta mugurii pe ploaie, desigur, dar sa-i fierb pot. Si chiar sa bem siropul cu apa minerala putem pe ploaie. 😃













21.06.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)