marți, 20 august 2024

Ce am eu in punga mov? :)))

 

Nu-i asa ca la asta nu v-ati asteptat? Pana si punga mea e mov? :)))

Cel mai probabil, in acest moment va intrebati: oare cat o s-o mai tina cu movul asta, ca ne-a zapacit de tot! :))))

Insa cu ce sunt eu de vina daca astea sunt pungile pe care le-a cumparat Adrian de la magazin pentru adunat gunoiul in ele? In fine, eu azi le-am folosit pentru altceva, nu pentru gunoi, dar n-a fost nimic premeditat. Pungi mov am avut, pungi mov am folosit. :)))

Ma bucur ca si voi aveti simtul umorului la fel de fin si de patrunzator pe cat il am si eu, caci altfel nici n-ati avea ce sa cautati pe aici, pe blogul meu. Se stie, cititorii mei sunt cei mai cei dintre toti! Mult mai cei decat ai altora! :)))) 

Acum sa lamurim si misterul continutului pungii mov. 

Fructe de soc! Care s-au copt deja!!! Va vine sa credeti? Abia am intrat in a treia decada din luna august, iar fructele de soc s-au si copt! Incredibil!

Mi-am dat seama ieri ca este cazul sa verific daca sunt bune de cules, ieri, dupa ce am scris despre semnele de toamna si despre macese. Mi s-a aprins imediat un beculet si m-a avertizat ca ar trebui sa verific socul daca vreau sa fac anul acesta dulceata din fructe de soc. Si, da, vreau, de ce sa nu vreau? :)

Asa ca azi, dupa pranz, m-am decis brusc si din senin ca vreau sa ies la verificat si la cules, daca este cazul. Adica, nu chiar din senin, ci dintr-un plafon de nori cenusii, din care chiar a si inceput sa ploua fix in timp ce culegeam cu entuziasm ultimele ciorchine de boabe negre din tufele pe care le-am avut azi in vizor. 

Stiam de ele, le observasem zilele astea ca sunt deja negre, mari, frumoase si tocmai bune de cules, dar parca nu-mi venea a crede ca le voi culege chiar acum, in jur de 20 august. 

Si, ca sa fiu sigura ca nu le pierd daca renunt la ele din cauza ploii, gandindu-ma ca poate se vor scutura, am insistat si am cules tot. Adrian imi tinea umbrela, imi tragea de crengile mai inalte, cele la care nu as fi ajuns fara ajutorul lui, si-am cules maxim cat am putut din doua tufe inalte de soc. 

Ne-am adapostit de ploaie la un moment dat sub coroana infrunzita a unui pom, asteptand sa vedem daca este cazul sa ne adapostim pe sub vreo streasina si mai protectoare sau putem sa o luam incet spre casa, ducand cu noi comoara pretioasa, adunata in punga mov.






















Ajunsi acasa cu prada, m-am apucat imediat sa separ boabele de codite. Stiam cat de laborioasa si migaloasa este aceasta operatiune, dar ca acum parca n-a fost niciodata. Aproape trei ore mi-a luat curatatul boabelor. 

Bob cu bob... bob cu bob... bob cu bob... trei ore in cap! :))))

Deci, asta e dovada adevaratei tenacitati pe care o detin! Record mondial! Nu ma intrece nimeni la rabdare si tenacitate cand e vorba sa fac ceva care imi doresc foarte mult! :)))

Am folosit manusi de unica folosinta, ca sa nu ma fac si eu mov pe maini si mi-am facut treaba. :) 

Dupa ce am incheiat munca de Sisif, le-am bagat la frigider rapid, numai sa nu le mai vad. :))))

Vad eu maine ce fac cu ele. Bine ca am scapat de partea cea mai nesuferita din procesul de productie a dulcetei. 

M-am uitat in arhiva blogului, ca nu mai tineam minte exact, si am vazut ca prima dulceata din fructe de soc am facut-o in septembrie 2022. A doua tura, tot atunci, in 17 septembrie 2022. Deci mai tarziu cu o luna fata de anul acesta. Puteti citi sau reciti aici:

04.09.2022 - La cules de fructe de soc (1)

05.09.2022 - Dulceata din fructe de soc (2)

06.09.2022 - Dulceata din fructe de soc (3)

17.09.2022 - Ploaia, Ceata si Dulceata

Anul trecut n-am facut deloc, pentru ca inca n-o terminasem pe cealalta. Ba, mai mult decat atat, am avut din ea pana anul acesta! 

A iesit perfecta, minunata, dar foarte multa, motiv pentru care am si daruit din ea mai multor persoane, si tot mai am in frigider doua borcane din 2022. :) 

Anul acesta mi-am zis ca ar cam fi timpul sa reinoiesc stocul apocaliptic de dulceata de soc, sa nu carecumva sa vina cumva sfarsitul lumii si sa ne gaseasca fara. :)))

Urmeaza si dulceata de macese, dar aia va fi o alta discutie, mai tarziu, peste vreo saptamana sau doua. :)))

































20.08.2024

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)