miercuri, 21 august 2024

Dulceata din fructe de soc 2024


Actualizare in 23.08.2024: Dulceata de Soc si Crini albi de Iubire.

Pe principiul "o zi soare, una ploaie", azi a fost zi de soare. Ieri a fost de ploaie, v-am povestit ca ne-a prins ploaia fix dupa ce am terminat de cules fructele de soc.

Asadar, dupa plimbarea diminetii si dupa ce am servit pranzul, am facut cafelele si apoi m-am pregatit de treaba. Cum ce treaba? Aveam de facut dulceata! :)














Sincer, nici nu mai stiam cum s-o fac si ce-mi trebuie. Uitasem cum procedasem in urma cu doi ani, atunci cand, oricum nici atunci nu stiam, ci am cautat pe internet, pentru ca era pentru prima data in viata cand faceam o astfel de dulceata.

M-am uitat, am estimat din ochi ca mi-ar trebui cam 3 kg de zahar, vreo 4 plicuri de zahar vanilat si vreo 4 lamai mici. 

Reteta pe care am ales-o, pentru a face o dulceata in care fructele sa fie intregi, nu zdrobite, presupunea doua etape, in doua zile consecutive.

Etapa intai presupune obtinerea siropului, prin fierberea fructelor cu zaharul si lamaia (eu, azi, uitasem de lamaie si am adaugat-o un pic mai tarziu - se pune si zeama stoarsa, dar si cojile de lamaie, taiate felii) doar vreo doua clocote, apoi separarea fructelor si fierberea siropului inca vreo 15-20 de minute, pentru a se lega usor. 

Apoi se opreste focul, se adauga fructele inapoi in siropul legat si se lasa pana a doua zi pentru a se produce osmoza (fructele absorb siropul dulce prin porii semipermeabili si nu mai este nevoie fierberea indelungata, care le-ar zdrobi).

Etapa a doua, din a doua zi, incepe cu scoaterea fructelor din nou din sirop.  Acesta, siropul, adica, se da din nou in clocot, apoi se adauga fructele inapoi, astfel incat compozitia sa fie fierbinte si pregatita pentru a fi pusa in borcane. Si asta e tot.

Da, poate ca este un pic mai laborioasa reteta aceasta, insa eu asa am vrut si am ales varianta asta pentru ca n-am vrut sa-mi rezulte fructele zdrobite in sirop.

Azi am incheiat etapa intai. In cele din urma am folosit doar 2 kg de zahar, caci mi s-a parut suficient, ochiometric calculand. :)))

Voi reveni tot aici sa adaug si pozele cu finalizarea dulcetei.
















































































Actualizare in 23.08.2024: Dulceata de Soc si Crini albi de Iubire.























































21.08.2024

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)