luni, 19 august 2024

Ochelarii mov, Floricelele mov, "Noroceii" mov, Murele mov, Bucataria mov si alte surprize colorate

 

Spre deosebire de ziua de ieri, care, desi a fost calda si buna de plimbare, a fost inorata, ziua de azi a fost impecabil de senina, insorita, cu un cer albastru turquoise minunat.

Ne-am baut cafeaua si am iesit afara sa ne bucuram de lumina stralucitoare si vibranta a diminetii, care nu se compara cu nici o alta lumina din restul zilei in intensitate si frumusete.

Dimineata, totul e viu-vibrant, culorile sunt aprinse, translucide, florile stralucesc si intreaga natura freamata de viata.







La plecare eram hotarata sa nu mai fac poze.  Gata, ma laudasem de ieri pe blog si cu ochelarii cei noi, deci nu mai aveam subiecte interesante. Interesante pentru blog, adica. Caci, altfel, avem o viata extrem de interesanta, dar nu putem povesti aici totul.  ;-)))

Totusi, cand am intalnit prima tufa mica de floricele mov nu m-am putut abtine. Erau prea frumoase, iar movul acela mi s-a parut de-a dreptul electrizant. Eh, mi-am zis, fac doua poze si gata. :)))

Doar ca, dupa numai doi pasi, am vazut o alta tufa cu floricele mov, un pic mai mare. Ok, zic, este o tufa mai mare, cu mai multe floricele mov, deci pozele vor iesi mai bune decat cele de la prima tufa. Cu mai mult mov in ele, adica. :))

Dar cand, numai dupa alti cativa pasi, ne-a iesit in cale tufa aia imensa cu floricele mov, gata, nu m-am mai putut abtine si mi-am ridicat interdictia la poze.  Fara numar, fara numar! :)))

Am fotografiat eu tufa aia imensa cu floricele mov cat am vrut, dar, cand sa plec, cateva dintre ele au strigat dupa mine "Ia-ne si pe noi cu tine! Vrem sa mergem cu tine!" :)))

Si le-am luat. Ce era sa fac? Erau fix pe marginea drumului, unde in curand urmau sa fie cosite. Le-am salvat, cum s-ar spune, si mi-am facut un buchet frumos de floricele... mov! :)))

De aici n-a mai fost decat un pas. :))

Adica, atunci cand am in brate un buchet frumos de floricele mov, oare numai eu vreau sa fac poze cu el? Cum adica, voi n-ati face cateva poze cu un astfel de buchet de flori? Nu vaaa creeeed!.. :))))

Eh, in fine, treaba voastra! Eu mi-am facut. :)))

Dar nu numai "cateva". Pe bune, doar ma stiti. :)))))








































La un moment dat, fiind in cautare cu privirea de privelisti potrivite pentru poze sau selfie-uri nenumarate cu buchetul meu frumos de floricele mov, am decoperit un palc de "norocei". 

Probabil ca stiti, dar acesti "norocei" se formeaza mai ales dupa ce se trec florile mov ale unor scaieti. 

Bingo! :)))

Asa ca nu puteam trece mai departe fara sa captez in cateva poze lanul de "norocei" care se formasera din scaietii cu flori mov, nu-i asa? :))

Am bagat in cadru si buchetul de floricele mov deja fotografiat la greu inainte, caci mi-am zis ca mai bine sa-mi prisoseasca, decat sa-mi para rau mai tarziu. :)))





















Ulterior, pe parcursul plimbarii de azi, m-am decis sa fotografiez si alte frumuseti montane, chiar daca nu sunt mov. Pana la urma, nah, cat mov sa fie in jur? :))))

Asa ca m-am oprit in dreptul mai multor copacei decorativi care fac niste buchetele de fructe rosii sau portocalii, dupa soi, mai mare frumusetea. Sunt peste tot copaceii astia. Oriunde intorci capul, nu se poate sa nu observi un astfel de copacel cu fructe rosii. Chiar in padure, pe Polistoaca, am vazut ieri.

Cum cerul era atat de frumos si de insorit, am profitat si l-am captat in cat mai multe poze, oarecum in compensatie pentru ziua inorata de ieri.





























Apoi, la un moment dat, am descoperit o tufa imensa de mur, plina cu fructe in diverse stadii de crestere si coacere.  Am fost uimita sa constat ca  au inceput deja sa sa coaca. In ultimii doi ani n-am vazut mure coapte deloc. A venit toamna si frigul destul de repede si n-au apucat nici sa creasca murele, dar sa se coaca. Nici vorba! 

Am mancat mure coapte pe saturate doar in prima vara-toamna dupa mutarea noastra la munte, in 2021.

Asa ca imi luasem gandul de la ele, nu mai speram sa mai vad mure coapte.

Dupa cum erau azi, prevad ca peste o luna, in miez de septembrie, vom avea fructe bune de mancat.

Vom vedea. Deocamdata, pot spune ca am descoperit si cateva mure mov, chiar daca nu sunt si dulci. 

Culoarea mov nu-i un semn ca murele sunt si coapte, ci ca abia de acum inainte, de la acest stadiu de culoare, incep sa produca zaharurile.





















Dupa mure, am inceput sa vedem mai multe semne de toamna. Cam devreme fata de alti ani. 

Pai, spuneti si voi. Macese care au inceput si ele sa se inroseasca? Frunze rosii de iedera in mijlocul lui august? Abia pe final de septembrie si inceput de octombrie incepea iedera sa se coloreze.  Prea devreme, zic. 

Macesele erau bune de cules tot asa, prin octombrie. Anul acesta, insa, cred ca le voi culege pe final de august, dupa cum le-am vazut.

Daca va fi o toamna calda si lunga, cu o colorare a vegetatiei intinsa pe o perioada mai mare, atunci, da, ok, vom avea o toamna frumoasa, divers colorata, extrem de fotogenica.

Dar daca noptile vor fi reci si cu umezeala specifica muntelui, atunci se vor scutura repede toate si vom ramane doar cu verdele brazilor pana in primavara, oricum acestia fiind predominanti pe culmile montane la aceasta altitudine.


























Inainte de a ajunge acasa, am avut parte si de o noua surpriza. 

Nu, nu era una mov. :))))

Ni se intampla frecvent cand trecem pe langa un anume hotel, sa vedem in jurul lui, pe trotuar, resturi de flori ofilite, mai ales de muscate. Probabil ca cineva curata jardinierele din balcoane si arunca, pur si simplu, in exterior, pe trotuar, uscaturile.

Azi am fost uimita sa descopar printre resturile de flori de muscate aruncate de sus si doi pui de muscate curgatoare. Aveau in varfuri boboci inca neinfloriti! 

Ma gandesc ca poate au fost rupti din greseala, in viteza procesului de curatare a uscaturilor. Altfel nu-mi explic de ce ar rupe cineva doi lastari de muscate cu boboci ce urmau sa infloreasca.

I-am luat pe amandoi si, ajunsi acasa, i-am pus in apa de salcie.


























Bineinteles ca am facut poze multe si cu acesti pui de muscate, dupa cum puteti constata, alaturi de florile mov de azi, pe care le-am pus intr-o vaza, dar si alaturi de florile galbene de ieri, care erau deja intr-o alta vaza.

Si, ce credeti? :))

Mare surpriza am avut cand, tot apropiindu-ma cu telefonul de floricelele mov care straluceau frumos in vaza, la fereastra, am observat un "norocel" care se agatase de buchetul meu de floricele mov si venise cu noi acasa. :)))

Probabil ca el ma strigase atunci, cand facusem poze lanului de "norocei" si-mi ceruse sa-l iau cu mine, dar nu l-am auzit. Eram prea concentrata cu selfie-urile mele. :)))

Asa ca, vazandu-se el nebagat in seama, si-a luat viata in proprii fulgi si a zburat frumusel direct in buchetul meu, unde a ramas fixat pana cand am ajuns acasa, pana cand am curatat tijele si le-am pus in vaza cu apa. 

Va dati seama cata determinare a avut dragutul de el? Nu s-a desprins de acolo deloc! Ambitios foc! S-a prins cu dintii de florile mele mov si acolo a ramas. Acolo este si acum! Acolo va ramane cat va dori el, ca pe mine, nu numai ca nu ma deranjeaza, ci, dimpotriva, ma bucura maxim! :))

Acum avem propriul nostru "norocel" mov in casa! :))))








Apa de salcie inseamna apa in care am pus bucatele mici, taiate cu foarfeca, din crengute tinere de salcie. Aceasta apa imbogatita ajuta puii de plante sa prinda mai repede si mai usor radacini. 

Sper ca cei doi pui de muscate curgatoare sa faca radacini, iar la vara sa infloreasca bogat din jardinierele de la bucatarie, cele in care le voi planta, alaturi de celelalte muscate si de restul de plante pe care le-am mai pus eu acolo (lavanda, plante paianjen, Condurul Doamnei). 

Va tin la curent. Si, nu, nici muscatele acestea nu vor face flori mov. Sunt cu flori rosii. Rosu aprins, spre portocaliu. :)))

PS. In plus, sper ca veti observa si movul din bucataria noastra, da? :)))))

Doar nu puteam sa ratez sa fac fotografii cu tematica mov tocmai in bucataria noastra mov! :)))
































19.08.2024

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)