sâmbătă, 20 noiembrie 2021

(22) Sa fii cel mai bun


 

Se pare ca atat de mult i-a placut Bubulinei cand i-am citit zilele trecute "povestea de seara, dinainte de culcare", incat acum imi cere in fiecare seara sa-i citesc. Nici nu-mi fac bine cafeaua de dupa amiaza, cu gandul sa-mi ocup locul in fotoliu, cu cartea mea in mana, nerabdatoare sa aflu cum se continua povestea familiei Emmei Harte, ca ea deja imi ocupa locul si ma priveste fix, asteptandu-ma sa-i citesc. 

- Dar, Ema, tie iti voi citi diseara, inainte de culcare. Acum este prea devreme. 

- Ba nu-i deloc prea devreme. Hai, ce mai astepti? Ia loc aici, langa mine, si spune-mi cum se continua povestea. A reusit Jonathan s-o invinga pe Paula? Offf, nu pot sa-l sufar, mami!

- Ema, asta nu este o carte pentru tine. Uite, avem in biblioteca altceva mai potrivit. "Povesti nemuritoare", "Coana Chirita", "Fabule" de Toparceanu, "Basme" de Fratii Grimm.... 

- Nici sa n-aud! Mie sa-mi citesti din "Sa fii cel mai bun"! de Barbara Taylor Bradford. 

Si, ca sa fie sigura ca nu fac vreo alta alegere, cartea asta era deja langa ea, tinand-o ferm cu labuta, pentru orice eventualitate. 

Pana la urma, i-am citit din ce-a vrut ea, ce era sa fac? Avem un pudel foarte emancipat si foarte pasionat de lectura. 

Asa se face ca azi am terminat si acest ultim volum din trilogia scrisa de Barbara Taylor Bradford, ultima dintre cele cinci volume groase, pline de informatie, aventuri, pasiuni de tot felul, iubire si ura, razbunare si implinire ("Pretul succesului" vol.1+2, "Pastreaza visul" vol.1+2 si "Sa fii cel mai bun").

 Next.

Edit later:

Voi atasa si in postare comentariul meu de mai jos, caci este destul de relevant ca si concluzie de final pentru aceasta trilogie.

*

Din perspectiva asta, a ideii de tenacitate in urmarirea implinirii unui vis sau ideal, da, cartile acestea sunt inspirationale. Insa... este o perspectiva foarte exclusivista, caci aici, in aceste trei carti, este evocata doar viziunea bogatasilor. In lumea lor, a celor cu bani foarte multi, viata este usoara, iar visele lor sunt mai degraba moduri de a iesi din plictiseala, de a-si demonstra puterea si de implinire a ambitiilor financiare. Este adevarat, povestea a inceput cu statutul de servitoare a Emmei Harte, cea care avea sa devina ulterior un mare magnat mondial. Dar in carti si in filme totul pare posibil. ;-) In plus, realitatea zilelor noastre are alte accente fata de aceea din secolul trecut. 

Dar a petrece cateva ore cufundata cu imaginatia intr-o lume de poveste mi se pare acum mult mai de dorit decat ce faceam pana nu demult, cand pierdeam degeaba ore intregi pe facebook. :) 

Cu atat mai mult cu cat mi-am regasit si starea aceea complet relaxata si detasata, in care nu mai simt nici o urgenta, nici o iminenta, nu mai am nici o grija sau treburi programate, nici o gradina de lucrat sau cules, nici o preocupare pentru starea vremii sau a pamantului, asa cum se intampla in perioada in care am locuit in Gradina, cand parca niciodata nu aveam timp sau stare sa citesc. Mereu aveam altceva prioritar de facut. Acum ne-am linistit si ne dedicam altor preocupari, printre care si cititul compulsiv. :))))





















"Știi care e problema cu lumea asta? Toți vor o soluție magică la problemele lor, dar niciunul nu crede în magie"- Lewis Carroll, Conscious Reminder Beyond




20.11.2021

2 comentarii:

  1. Mi-ai adus aminte de vremea în care acest serial m-a făcut să visez de atât de multe ori - nu neapărat după ideea de avere, ci împlinirea unor idealuri - să ai un vis și să vezi cum se împlinește, pas cu pas... În meserie ca și în familie, în visele de viață lungă... Nu am citit cartea (pe atunci când a apărut cartea eram în focurile altor cărți, Fundația, Dune, etc., SF oricum, apoi au venit Steiner, Maharishi)... Cred că este foarte frumoasă !!!
    Mulțumesc frumos, Liliana !!! Este o plăcere să mă gândesc la tine!!! să aștept un nou episod din ”Aventurile Pașcanilor” !!! Mă relaxez întotdeauna !!! Sănătate multă!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, Cristiana, din perspectiva asta, a ideii de tenacitate in urmarirea implinirii unui vis sau ideal, da, cartile acestea sunt inspirationale. Insa... este o perspectiva foarte exclusivista, caci aici, in aceste trei carti, este evocata doar viziunea bogatasilor. In lumea lor, a celor cu bani foarte multi, viata este usoara, iar visele lor sunt mai degraba moduri de a iesi din plictiseala, de a-si demonstra puterea si de implinire a ambitiilor financiare. Este adevarat, povestea a inceput cu statutul de servitoare a Emmei Harte, cea care avea sa devina ulterior un mare magnat mondial. Dar in carti si in filme totul pare posibil. ;-) In plus, realitatea zilelor noastre are alte accente fata de aceea din secolul trecut. Dar a petrece cateva ore cufundata cu imaginatia intr-o lume de poveste mi se pare acum mult mai de dorit decat ce faceam pana nu demult, cand pierdeam degeaba ore intregi pe facebook. :) Cu atat mai mult cu cat mi-am regasit si starea aceea complet relaxata si detasata, in care nu mai simt nici o urgenta, nici o iminenta, nu mai am nici o grija sau treburi programate, nici o gradina de lucrat sau cules, nici o preocupare pentru starea vremii sau a pamantului, asa cum se intampla in perioada in care am locuit in Gradina, cand parca niciodata nu aveam timp sau stare sa citesc. Mereu aveam altceva prioritar de facut. Acum ne-am linistit si ne dedicam altor preocupari, printre care si cititul compulsiv. :))))

      Ștergere

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)