joi, 3 august 2023

Salata cu sau de Porumb fiert?

 

Dupa ce, de la inceputul lui iulie incoace, pe vreme de canicula, am bifat mai multe tipuri de salate, inclusiv salata de pizza, iata ca am poftit si la porumb fiert, ca tot e de sezon. :)))

Asa ca am mers in "gradina", respectiv, la aprozarul romanesc din centrul orasului, cel care vinde legume si fructe romanesti, printre care, acum, si stiuleti de porumb pentru fiert sau copt, ne-am cumparat patru bucati mari si i-am pus la fiert. 

Intre timp am facut si o salata racoroasa, reteta speciala pentru vreme de canicula, adica pe modelul "toate proaspete si reci". 

Am pus in salata o jumatate de varza, un dovlecel mijlociu, un ardei gras capia rosu, urias, doi castraveciori, o ceapa mare si vreo doi catei de usturoi, mai mult pentru aroma, decat pentru gust. In plus, am adaugat si vreo trei linguri de boabe de porumb prefiert, dintr-un borcan cumparat special pentru salata zilele trecute, cand pofta de porumb abia incepuse sa se contureze. 

Si, sa nu uit, am pus la fiert si o mana de linte verde, pentru a completa aportul de proteine si carbohidrati din reteta zilei. 

Dupa ce au fost toate gata, am testat doua modele de prezentare si servire: (1) cu lintea si cu dressing-ul (ulei de masline, otet balsamic, sare, piper) separate de salata, apoi si (2) cu toate amestecate (salata de legume, lintea si dressing-ul impreuna). Evident, am servit varianta a doua. :)))))

Reteta asta s-a dovedit extraordinar de apetisanta, mai ales porumbul fiert, la care a poftit si Bubulinuta. I-am curatat si ei boabele fierte de pe o bucata de stiulete si le-a mancat cu o asa mare satisfactie incat parea ca n-o sa-i ajunga un stiulete intreg. 

La final, ne-am retras toti trei la o cafea cu ulei de cocos/cacao, deci la siesta, fix asa cum sunt recomandarile domnului doctor Cranta in emisiunile lui foarte interesante, de spiritualitate, de la 6TV sau cele de pe propriul lui canal de Youtube, pe care le urmarim constant. 

Mai ales Bubu a tinut mortis la siesta, caci ea chiar nu iese niciodata din cuvantul domnului doctor, ca sa stiti. :)

PS. Acum imi e gandul la o salata de amandine.... si nici nu stiu de ce.... cred ca de vina este tot canicula... daaa, nici nu poate fi altceva de vina, doar canicula.... :))))

Hmmmm.... cum suna asta...? "Salata de amandine" si cu un "dressing" din Sangria cu coca cola si gheata? ..... ah!.... caldura mare, mon'ser! :))))))
























































































03.08.2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)