marți, 8 august 2023

Pesto din frunze de hrean sau Pepene?

 

Azi am ales pepene! :))))

Nu din alt motiv, dar pesto inca nu am facut. Maine fac! :)

Poate va intrebati ce-i cu frunzele astea de hrean. Nuuu? Nu va intrebati? Eu m-as intreba in locul vostru! :)))

In fine, pentru cine se intreaba, asa cum as fi facut eu daca n-as fi stiut deja, sa va povestesc. Cine nu s-a intrebat este in mare dificultate. Ce va alege oare? Sa citeasca mai departe sau sa foloseasca telecomanda din dotare si sa schimbe canalul? :)))

Ha, eu sunt sigura ca cine a citit pana aici va citi pana la sfarsit. ;-)

Ei bine, de ceva vreme, in plimbarile noastre am observat in Predeal, prin foarte multe locuri, tufe de hrean. Crescute salbatic, aiurea, peste tot! Nu-i asa ca este nemaipomenit? :)

Va mai amintiti poate de tufele noastre gargantuelice de hrean din Gradina din Ardeal. 

Se pare ca spiritul cosmic al hreanului s-a tinut scai de noi, mai ales de mine, observand el cat de mult imi place hreanul! Doar asa se explica aparitia asta nestavilita de tufe de hrean peste tot!

Si le-am admirat eu o data, le-am admirat de doua ori, le-am admirat de fiecare data cand ieseam la plimbare si ne iesea in cale cate vreo tufa, dar, nah, asta mai lipsea, sa ne apucam sa dezgropam hreanul montan crescut salbatic la margine de padure, pe langa garduri, prin parcuri! :)))

Dar sa vedeti minune! Azi mi s-a aprins un beculet magic! :))))

Pesto din frunze de hrean! 

Cum de nu m-am gandit eu la asta pana acum? Avem la dispozitie frunze cu duiumul, la alegere! Asa ca ieri am cules prima mana de frunze cu gandul sa fac azi un pesto, sa testez materia prima si sa vedem cum e in salata. Doar ca azi n-am avut chef. 

De fapt, Piticii mei care sunt responsabili cu acest pesto n-au avut chef, ca sa stiti! :))))

Am facut macar pozele de rigoare, cu si fara pitici, gandindu-ma ca, in cele din urma, azi, aveam sa fac si sosul pesto pentru a completa cu pozele finale, ca pentru pofticiosi.













Azi, insa, m-am dezlantuit! :)))

Am iesit la plimbare si am fost cu ochii numai dupa tufele de hrean! Nici nu banuia el Adrian, de langa mine, ce cautam eu cu privirea. Si-a dat seama abia cand am detectat prima tufa si m-a vazut cum o devalizam de toate frunzele. :))

In cele din urma, pe traseul pe care l-am urmat azi in plimbare, ne-au iesit in cale inca trei tufe mari de hrean, pline cu frunze. 

Le-am cules, le-am pus in apa, cand am ajuns acasa, sa se revigoreze un pic (frunzele de hrean se inmoaie repede daca sunt rupte si nu sunt puse in apa), iar maine ma apuc de procesat sosul pesto la care mi-e gandul de ieri.

Un aspect trebuie sa mai verific. As vrea sa gasesc o metoda de a conserva aceste frunze, astfel incat sa pot face pesto si mai tarziu, nu doar strict cand culeg frunzele. Adica pentru iarna, cum-ar-veni. :)))

Asadar, maine voi reveni aici si voi adauga si pozele cu sosul ala pesto. 

Cine este interesat/a (a se citi "curios/ curioasa"), sa revina aici pentru a vedea ce mi-a iesit. Ok? :)))

PS. Am cautat si cateva materiale pentru inspiratie:
























08.08.2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)