marți, 29 august 2023

Finalul de august inchide sezonul plantelor medicinale

 
Pe final de august, primele semne ale toamnei au inceput deja sa-si faca aparitia la munte.



























Asa ca am inchis sezonul "culesului" de "recolte" montane cu un brat de frunze de zmeur pentru pus la uscat, pentru ceaiuri.





























Cat timp s-au uscat in balcon frunzele de zmeur, ne-am umplut casa si ne-am bucurat din plin de un brat urias de flori roz, parfumate, salvate de o coasa care face exces de zel.

























Intre timp, frunzele de zmeur s-au uscat. Azi le-am pus la pastrare pentru iarna, depozitate in borcane inchise etanse cu capace cu filet: 6 borcane.














Tot azi am pus la borcane si celelalte plante care fusesera culese pe la mijlocul lunii si care se uscasera in balcon: Coada Soricelului si Menta inflorita.

Cu plantele de Coada Soricelului, culese intr-o zi de 13 august, am umplut 13 borcane mari.































Iar cu Menta inflorita am umplut 9 borcane mai mici, de 400 gr, care se adauga la cele umplute cu frunze de menta neinflorita, culese in primavara, in mai.



















Asadar, sezonul culesului de plante medicinale se incheie aici, caci toamna deja si-a trimis ariegarda prin vaile muntelui sa-si anunte sosirea.

Dupa un august torid, cu temperaturi caniculare, de 27-28 de grade cel mult - da, da, caniculare, am zis bine! :) - de ieri a venit un front atmosferic ploios, care, se pare, va stationa peste culmile muntoase vreo trei-patru zile. Ploile de ieri dupa amiaza au continuat torential toata noaptea. 

Ce bine ca s-a mai racorit, in sfarsit! Cele 13 grade de azi au fost perfecte! :)













29.08.2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)