sâmbătă, 21 mai 2022

Inmugureste padurea de brad si ninge cu polen de brazi peste Predeal

 

Azi am plecat din nou in inspectie, sa verificam daca ies mugurii de brad. 

Suntem vigilenti, caci v-am spus, aici primavara tine doua ore. Apoi vine vara si tine pana la iarna, caci toamna... si ea, cam vreo patru-cinci ore, atat. :)

Mai intai am testat aerul si soarele. Nu mi-am luat inca palaria de soare, desi ar fi trebuit. 

Primele poze sunt doar pentru a intra in atmosfera de lucru. De inspectie, adica. :)))















Apoi am ajuns in locul cu pricina, adica locul de unde am cules noi anul trecut mugurii de brad pentru siropul acela minune. Si, da, au inceput sa apara mugurii!!

Dupa ce am verificat cu atentie fiecare creanga, am tras concluzia ca intr-o saptamana, cel mult doua, mugurii vor fi buni de cules.

Acum abia isi dau jos caciulitele de pe varfuri. Nu au nici un centimetru. Ei se culeg cand au cam 3-4 cm. 

Multe crengi nici nu au macar muguri, in timp ce altele au, dupa cum bate soarele pe ele. 



















Un fapt foarte interesant este ca brazii sunt plini-plini-plini de muguri de conuri de brad! 

Sunt acei muguri rosii de saptamana trecuta, care au crescut si s-au transformat in milioane de conuri de brad minusculi, cum n-am mai vazut niciodata in viata mea, atat de multi sunt pe crengi.

Daca ii atingem cat de usor cu mana, elibereaza din abundenta praf de polen in aer, care este luat de vant si se vede ca un praf galben-auriu (care, se stie, este alergen). 

Dap, este perioada alergiilor....









Am facut doua fotografii in timp ce am scuturat o astfel de creanga, plina de conuri, iar acestia au eliberat un nor dens de praf de polen. 

Daca faceti zoom pe cele doua poze, in dreapta lor, se vede polenul.

Este plin Predealul de praf de polen in aceasta perioada! Se depune peste tot vizibil!

Noi avem doua jardiniere cu muscate la geamul de la bucatarie, iar in aceste zile le gasim in fiecare dimineata pudrate cu polen pe frunze, pe flori, peste tot. 

Am pus doua poze cu florile de muscate la final, sa vedeti cum straluceste praful de polen auriu deasupra petalelor rosii ale florilor.

Este incredibil! Niciodata nu am vazut atat de mult polen in aer ca in acest an, aici!











In incheiere, vreau sa va spunem ca am mai descoperit azi inca doua gradini de legume, pregatite si parcelate, in spatiul verde al unui bloc. 

Cred acesta a inceput sa fie noul hobby al celor care, chiar daca locuiesc la bloc, isi lucreaza pamantul din jur ca si cum ar fi o gradina de legume. Este consecinta acelor luni de izolare din 2020, de la declansarea p(l)andemiei.

Aici, la 1100 m altitudine, nu se poate cultiva orice. Insa am vazut totusi deja rasarita ceapa, salata, usturoi si rubarba. Rubarba am vazut-o in gradina cu ghiocei - proprietarul acesteia ne-a oferit cateva fire de rubarba zilele trecute (ati vazut-o in poze), ca s-o testam. Ne-a tot vazut trecand zi de zi si admirandu-i gradina, ne-am salutat zilnic si, treptat, ne-am imprietenit.

Asadar, mai jos vedeti in primele doua poze prima gradina care are 4 parcele terasate, iar urmatoarele poze sunt din gradina alaturata, cu doua randuri a cate vreo 7-8 parcelute. 

Acum arata bine, asteptam sa vedem continuarea.
























21.05.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)