sâmbătă, 27 ianuarie 2024

Iarna chiar nu-i ca vara! De trei zile prin troiene de zapada.

 

Azi am vazut ca circula pe internet graficul de mai jos, in care se arata, in cel mai ostentativ mod cu putinta, ca romanii au fost cei mai fericiti din Europa pe anul 2022. 

Adica, romanii au gradul de satisfactie generala a vietii cel mai inalt fata de celelalte popoare din Europa. 

Si asta este valabil la toate cele trei nivele de educatie, respectiv, "fara educatie (cel mult liceul)", "cu un nivel mediu de educatie (studii medii)", "cu un nivel inalt de educatie (studii superioare)".

Mi se pare modul cel mai sfidator posibil cu care romanii au raspuns in fata vicisitudinilor vietii din ultimii trei ani. Bravo!

Este ca si cum noi, romanii, le-am spune francezilor, austriecilor, germanilor, englezilor sau suedezilor: 

"Ha, va credeati voi cei mai smecheri? No, uite ca nu sunteti! Sunteti cei mai nefericiti! In timp ce pe noi ne cam doare in cot de magariile cu care voi incercati sa ne speriati si sa ne controlati. Nu ne pasa! Scumpiti voi toate cele, ne luati voi resursele, ne vindeti pe doi lei ce avem mai sfant, dar uite, ma, ca nu ne ingenuncheati! Noi radem, glumim pe seama voastra, ba chiar si pe seama noastra, ca asa stim noi sa trecem prin greutati, cu haz de necaz, dar de ingenuncheat, nici vorba! Ati auzit? Sic, sic, sic!!!"



Si, pe buna dreptate ca romanul  a iesit in grafice ca fiind cel mai fericit. El, chiar si daca nu e fericit, doar n-o sa le dea satisfactie alora spunandu-le ca nu e. 

O sa-si traga puterea din sine insusi, din familie, din pamant, din "raul, ramul, mi-e prieten numai mie, iara, tie, dusman ti-este, dusmanit vei fi de moarte, fara-a prinde chiar de veste!" si il va infrunta cu capul sus si tantos, neingenuncheat, pe cel care vine sa-i calce in picioare "si nevoile, si neamul". 

Asadar, in ton cu subiectul, sa va arat ce motive de bucurie am gasit si noi azi.

Azi este a treia zi consecutiva de cand tot curge ninsoare bogata din plafonul gri de nori care s-a oprit deasupra noastra. Si este a 10-a zi in care a nins bogat, notabil, din acest ianuarie 2024. Voi face o postare, un bilant, la finalul lunii cu aceasta statistica. Dar sa nu anticipez.

Deja troienele de zapada ne-au cuprins din toate partile, plugurile de dezapezire nu mai fac fata, trec pe fiecare strada de cel putin doua ori pe zi, iar caciulile de zapada cresc tot mai mult de la o zi la alta pe stalpii gardurilor, pe cusmele vilelor, pe crengile brazilor. 

Dimineata, pe la 11, in timp ce ne beam cafeaua, am facut primele poze si primul filmulet de la fereastra.
 









Apoi am iesit afara. Cum prognozele meteo aratau  vant destul de puternic, astfel incat cei -3 grade C se simteau ca -8, am decis sa-mi iau manusile groase, gen schi, si mantoul cel lung, cu gluga, ca sa ma apere de vant si sa-mi pot ridica gluga peste caciula alba. Si ce bine am facut!





Dupa nici douazeci de pasi in plina ninsoare si viscol, blanita neagra de la mansete si din jurul glugii era deja incarcata de zapada. Aratam ca un mic omulet de zapada. :)

Tot drumul, cat ne-am plimbat, a nins continuu, torential. A nins asa cum mai ziceam candva, in insemnarile din anii trecuti, ca-n Alaska, ca la Polul Nord, ca-n Siberia!

Mi s-a parut feeric! Magic! Spectaculos! De basm! Ca-n filmele romantice! Ninsoarea era viscolita din toate partile si curgea in torent peste noi si peste oras, peste paduri si creste de munti, ca-n povesti!





















































































Intorsi in casa, am mai facut cateva poze si filmulete de la fereastra, caci intre timp troienele de zapada crescusera, iar ninsoarea parea de neoprit, un fel de potop de omat, de nestavilit.

Apoi, in contrast cu vremea de afara, am constatat ca, in casa, avem inmuguriri si infloriri de primavara. Ciclamele au explodat de boboci, suculentele au si ele inflorescente rosii, iar in balcon lujerul de Kerrya Japonica este plin de boboci din care vor pocni flori galbene, asemanatoare papadiilor. O frumusete!






























































Chiar si acum, pe inserat, ninge! 

Pe partie este aprinsa nocturna, strazile sunt inveselite de luminile decorative de sarbatori, cu care Predealul este inca impodobit (nici noi n-am strans ghirlanda de beculete mov), turistii au venit pe weekend la derdelus sau la schi, pe DN1 se circula bine, deci viata este frumoasa, sunt numai motive de bucurie oriunde intoarcem privirea, cum sa nu fie romanii pe primul loc din Europa la "starea de bine"?! :) 

Hai, sus vibratia!!! :))))













27.01.2024

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)