vineri, 8 noiembrie 2019

7 ani in Tibet - recomandare film (si nu numai)



Ieri seara am vrut sa vedem un film bun, bun de tot, si, cum de ceva timp tot vorbeam despre faptul ca ne doream amandoi sa revedem "7 ani in Tibet", asta a fost. Am revazut "7 ani in Tibet.

N-am vrut sa mai scriu despre acest film, mi s-a parut derizoriu sa mai fac eu o recomandare de film pentru o asemenea capodopera cinematografica despre care toata lumea de pe planeta nu numai ca a auzit, dar pe care a si vizionat-o de cel putin doua-trei ori intr-o viata. Doar e cu Brad Pitt, ce naiba!

Totusi, Cineva vrea neaparat ca sa vorbesc despre acest film, asa ca mi-a atras atentia s-o fac. Iata cum.

M-am apucat eu sa citesc in seara asta in cartea abia sosita ieri prin curier, noua achizitie literara, "Ajuta-ma sa dispar" (petronela Rotar) si ce credeti ca imi apare la pag 41?
"7 ani in Tibet".




Acum, vedeti si voi. Asta e, n-am ce face, trebuie sa scriu despre film. Altfel, cine stie, o sa-mi apara peste tot, chiar si in somn, numai "7 ani in Tibet"., de nu mai scap. Am vazut eu cum procedeaza Cineva cand are ceva de spus. Deja, de o saptamana incoace, numai "7 ani in Tibet" am avut in minte, crezusem ca am scapat vizionand filmul.

Eu pregatesc un tex la care am scris cam toata saptamana trecuta si in care folosisem sintagma "7 ani in Tibet", acesta fiind si motivul principal pentru care tot vorbeam despre el cu Adrian si ne doream sa-l revedem. Nu mai tineam minte exact chiar toate detaliile, conjunctura istorica si modul in care au evoluat lucrurile si personajele, asa ca l-am revazut. Cu mare placere si cu alti ochi decat atunci cand l-am vazut prima data, demult. :) 
Vizionare placuta! :)
*
 
Am atasat cateva imagini din film. In principal, este vorba despre ecranizarea unei povesti adevarate (cu cateva mici exceptii). Austriacul (rolul jucat de Brad Pitt) chiar a ajuns in Tibet printr-un concurs de imprejurari si a devenit bunul prieten al lui Dalai Lama (cel actual) care avea, la acel moment, in jur de 14-15 ani, chiar cu putin timp inainte de instalarea lui pe tron ca si conducator spiritual si de guvern al Tibetului.

Dupa toate peripetiile (prezentate si in film, in care este elocvent prezentata diferenta majora dintre cele doua culturi, cea europeana si cea orientala, tibetana), cei doi, austriacul Harrer si Dalai Lama au ramas prieteni si in viata curenta, Harrer povestind aventurile lui din Tibet in chiar cartea care a servit la ecranizarea acestui film.

Va invit sa cititi pe Wikipedia mai multe detalii si despre film si despre Dalai Lama si prietenii sai din film. Sunt personaje reale, care traiesc si acum. Ultimele doua poze (relativ recente) ii arata pe cei doi in realitate, Dalai Lama si Harrer.

Gata. am scris! Gata cu "7 ani in Tibet"!











 








Din Gradina lui Dumnezeu: 08.11.2019

***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)