sâmbătă, 6 octombrie 2012

Dor de crizanteme




Mi-ai adus aminte, toamnă minunată, de petale albe la icoane puse,
De parfum de rouă plânsă dimineaţa, de priviri de floare pe-nserat apuse.
Braţelor sfioase le-a fost dor de ele, dor de crizanteme mândre în grădină,
Dor de-nţelepciunea timpului în care mi-ascundeam în mine dorul de lumină.

Mi-ai adus aminte de-un trecut în care nu ştiam că-s vie şi că-n mine-s vise,
Nu-mi ştiam povestea vieţii pregatită, nici de-acele drumuri mie interzise.
M-ai dus în trecutul unde resemnarea îmi era cu lacrimi în destin înscrisă,
Unde n-aveam doruri şi nici îndrăzneala de-a-aştepta din stele dragostea promisă.

Mi-ai adus aminte că mi-am pus speranţa pentru fericire printre crizanteme,
Căci pe-atunci doar ele îmi stăteau alături şi-mi şopteau cuvinte pentru noi poeme.
Ele-au spart oglinda-aceea-n care noaptea mă găsea, spre ceruri, cerând îndurare
Şi au pus în mine o oglindă nouă să mă văd senină, albă, mândră floare.

Ele-au scos din mine toamna şi durerea şi-au sădit în suflet muguri de iubire,
Mi-au deschis petale fine de speranţe şi-au făcut din ele prima amintire.
Vise parfumate mi-au trimis în valuri, dăruindu-mi prima albă aripioară
Şi de-atunci ştiu bine cât de dor le este florilor de toamnă după primăvară.

Bucuresti : 05.10.2012

***


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)