vineri, 18 noiembrie 2022

Sah la feriga. Rocada de iarna.

 

Gata, am facut rocada de iarna a florilor. 

Toate cele care nu suporta temperaturi mai joase de 10 grace C au ajuns in casa, feriga de interior a ajuns in bucatarie, iar ferigile de exterior au ajuns toate in balcon. 

Am fost nevoita sa scot pe balcon si cele patru ghivece cu cyclame, pentru ca nu am mai avut unde sa le mai gasesc loc la geam. Cu atat mai mult cu cat au intrat si in perioada lor productiva, de inflorire, sunt pline de boboci, deci au nevoie de multa lumina. Asa ca doar in balcon o puteau avea la discretie. Si, cum lor oricum le place frigul, sper sa se adapteze si la frigul iernii din balcon. Este prima lor iarna la munte, in balcon.

Acolo temperatura nu scade mai jos de 5 grade chiar si in cele mai geroase nopti, avem noi grija de asta, caci centrala termica este montata in balcon si trebuie sa avem grija sa nu inghete tevile de apa.

In fine, cele mai multe dintre ghivece sunt acum in bucatarie, pe care am transformat-o intr-un fel de sera, si asta imi place tare mult. 

De-acum poate sa vina si iarna. Sau... nu. :))

Am vazut ca previziunile pentru saptamana viitoare arata temperaturi nocturne chiar si de -3 grade C, cu precipitatii de lapovita si ninsoare. Vom vedea. Nu mai conteaza acum, florile noastre sunt deja in siguranta. 

Anul trecut am facut aceasta rocada foarte devreme, mult prea devreme, in 23 septembrie. Am scris despre asta aici "Gradina din balcon a intrat in hibernare".  Am avut si ceva mai putine ghivece fata de cate avem acum. Diferenta nu e mare, dar, totusi, avand in vedere locurile limitate pe care le avem la geamuri, la lumina, pentru perioada de iarna, chiar si un singur ghiveci in plus conteaza.

Anul acesta am amanat operatiunea asta cat mai mult posibil, insa de azi putem spune ca suntem pregatiti pentru perioada de hibernare din cea de-a doua iarna prin care vom trece de cand ne-am mutat la munte. :)


















































18.11.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)