miercuri, 12 iunie 2024

Copacul cu dantela din filigran emeraldin

 

Actualizat in 13.06.2024: poze noi la final

Este cel mai frumos copac din lume! 

Are frunzisul cel mai dantelat, cel mai fin, cel mai filigranat!

Infrunzeste tarziu la munte, este adevarat, abia cand se incalzeste bine noaptea. Am selectat cateva poze in care se vede evolutia infrunzirii si puteti constata ca in 22 mai abia avea muguri. Urmatoarele poze sunt din 30 mai, dupa care am surprins zilnic, tot inceputul lunii iunie pana azi, intreaga amploare a infrunzirii.

Este atat de impresionant procesul inverzirii lui! Poate ca voua vi se va parea banal. Eh, un alt copac, ca toti copacii... Ei bine, nu! Este cel mai frumos! Este copacul nostru!

In plus, are si o mica ciudatenie, ca sa-i zic asa. Veti observa in ultimele poze, cele facute chiar azi, cum isi imbogateste el coroana de crengi si frunze. Face niste aglomerari ciudate de frunze fragede, in crestere, care arata ca niste bulgari de frunze. Pe masura ce trag seva si cresc, ele se desfac asa cum se desfac spiralele frunzelor de ferigi. 

Prima data cand am vazut asa ceva am crezut ca sunt cuiburi de pasari in pom. Le-am observat zile la rand pana mi-am dat seama ca se desfac si ca se transforma in ramuri noi si frunze proaspete. 

Dantela de frunze este uimitoare! Filtreaza stralucirea soarelui si se genereaza un dans hipnotic de lumini si umbre, verzulii, emeraldine. 

Abia asteptam sa ajunga in momentul lui de maxima amplitudine a infrunzirii! Am asteptat trei saptamani, dar spectacolul oferit a meritat asteptarea. 

Acum, in miez de iunie, este singurul copac (singura specie) care are coroana de frunze inca atat de verde crud, verde primavaratic, verde translucid!

PS. La final, o surpriza!


























































































Actualizat in 13.06.2024:
















https://www.youtube.com/watch?=wTXZKC6ttZU&t=1s&ab_channel=RadioZU



12.06.2024

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)