miercuri, 5 iunie 2024

Bobita, puiutul negricios, de la partie


Actualizare in 06.06.2024 -  text, film si poze noi: azi a mancat bine, apoi a baut apa din paraul Polistoaca. Pare a fi mai adaptat situatiei. Continuarea, mai jos...
Actualizare in 03.06.2024: text, filme si poze noi la final: L-am numit Bobita doar pentru ca eu aveam nevoie de un Bobita aproape. Continuarea, mai jos...
Actualizare in 01.06.2024: filme si poze noi 
Actualizare in 31.05.2024: text si poze noi: azi i-am dus delicatese si a mancat totContinuarea, mai jos...
*
Si, la final, o  surpriza!

Am descoperit un Bobita negricios pe langa partia de schi! A aparut brusc acolo de vreo doua zile. Probabil ca cineva fara suflet l-a abandonat pe-acolo. 

Este speriat, dezorientat, probabil are pana intr-un an, ca varsta, si nu pleaca din zona aceea, asa cum fac toti cainii abandonati - raman si isi asteapta stapanii, crezand ca ei se vor intoarce. 

Mititelul...... I-am dus mancare doua zile la rand, chiar si din boabele Emei. Le-a mancat, dar abia dupa ce ne-am indepartat de el. Este inca neincrezator in oamenii necunoscuti. Tresare la fiecare zgomot din jur si intoarce capul la fiecare miscare sau adiere a vantului.

Pare cam uratel, dar eu am prins drag de el. Este doar un puiut ciufulit, neingrijit si atat, unul care scanceste ca un copilas dupa mama lui, atunci cand ne apropiem de el. Se teme, saracutul, dar, totodata, simte nevoia de mangaiere. Are niste ochisori ca niste margele negre si o privire trista si nedumerita....

Vom vedea ce se intampla...































Actualizare in 31.05.2024: azi i-am dus delicatese si a mancat tot! :)

"E bine din când în când să ne reamintim ce este important în viață. Împărtășesc cu voi un text mai vechi, dar nedemodat, al lui Savatie Baștovoi.

“Despre lucrurile importante și neimportante.

Uneori am impresia că nimic important nu se mai întîmplă în lume. În sensul că nimic din ceea ce se declară a fi important nu mă atinge. Oamenii își comunică de regulă lucruri neimportante și care îi caracterizează prea puțin sau deloc. Oamenii își comunică știri, pentru că știrile sînt considerate importante.

Pentru ca ceva să fie important este nevoie ca cineva să considere important acel lucru.

Cum arată un lucru important? Nicicum. Pentru cineva e important că plouă, pentru altcineva – că nu plouă. Pentru cineva e important că se căsătorește, pentru altcineva – că se desparte. Dar ce este cu adevărat important și ce face ca ceva să fie important?

Cred că ceea ce face ca un lucru să fie important este bucuria. Dacă ceva îți aduce bucurie – este important.

Cînd sufletul este apăsat sau amărît, nimic nu i se mai pare important. Dar bucuria poate atribui importanță și lucrurilor celor mai mărunte.

Am văzut oameni care se bucură de bomboane, de o pereche de pantaloni, de o călătorie, de o bătaie în ușă. Pentru că, într-adevăr, ce poate fi mai important decît o bătaie în ușă, decît o pereche de pantaloni sau decît niște bomboane? Poate doar un cuțitaș, un pix, o portocală, un zîmbet, o pasăre care se izbește în geam…

Păziți-vă bucuria – e ceea ce face viața importantă.” savatie bastovoi 

Sursa: https://www.catchy.ro/paziti-va-bucuria-e-ceea-ce-face-viata-importanta/167899?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR2gHsOnBl60f-qmmLMhIGwxpeEWgLDWWanHenJG5FtAdlNPbam6sSloH20_aem_AU6OVWJoXJc1P7HOF21Sg9SR1jW47GkyyeQV9MSiiRZ62XiUK0kwtvVe_zb1j7A1Rd7GoJAllsYngtLAlSRdNXQv 















Actualizare in 01.06.2024: La multi ani, Bobita, de 1 iunie! 


















































Actualizare in 03.06.2024: 
L-am numit Bobita doar pentru ca eu aveam nevoie de un Bobita aproape. N-a fost lipsa de imaginatie.

Mi-e dor de Bobita din Gradina si, pentru ca si catelusul asta este negricios si pare sa aiba ceva din temperamentul lui Bobita din Gradina, asta a fost, i-am spus tot asa.

Azi a raspuns la numele pe care i l-am dat. A inteles si a acceptat ca il cheama astfel. 

Nu conteaza ca a venit poate atras doar de glasul meu, recunoscandu-ma si stiind ca i-am mai dat mancare. Nu conteaza ca poate doar a auzit fosnind punga din care a retinut ca ies bunatati pentru el. 

Conteaza doar ca a venit la mine si ca intoarce capul cand ii vorbesc si cand ii spun Bobita. Conteaza ca se bucura cand ma vede. :)))
































Actualizare in 06.06.2024 -  text, film si poze noi: 

Azi a mancat din nou bine, apoi a baut apa din paraul Polistoaca. Pare a fi mai adaptat situatiei. Este tot speriat, mananca doar dupa ce ne indepartam de el, dar pare ca si-a acceptat soarta si locul. Nu mai are acel aer dezorientat. exploreaza imprejurimile si ne apare mereu din alta directie, cand il strigam. Ceea ce este foarte bine. Se descurca. 

Are "un acoperis deasupra capului" care il apara de canicula, de ploi sau alte intemperii, caci am vazut ca se adaposteste in ambele cele doua cladiri de parcare supraetajata. Pe acolo trec turisti, am vazut ca pe acoperisul lor se organizeaza concerte, spectacole diverse, deci are mai multe sanse de a fi vazut, ajutat, salvat. Doar sa-i mai treaca lui frica... caci inca nimeni nu se poate apropia de el. Fuge ca din gaura de sarpe la cel mai mic zgomot sau miscare brusca.

































https://www.youtube.com/watch?v=wTXZKC6ttZU&t=1s&ab_channel=RadioZU 

"Eu nu trăiesc cu supărări

Și nici cu gura lumii

Nu-mi pasă care și ce face

Cum și cu cine anume

Îmi văd de viața mea cum știu

Cum vreau și atâta cât se poate

Eu n-am timp să mă contrazic

Voi toți aveți dreptate.

 

Ce frumos ar fi dacă ne-am vedea

Fiecare de grădina sa

Ce frumos dac-am arunca

Cu flori, în loc de pietre

Ce frumos dacă ne-ar păsa

Uneori de durerea altuia

Ce frumos dacă n-am mai judeca.

 

E plină viața de cărări

Cu vise și speranțe

Cu oameni și dezamăgiri

Și lecții și restanțe

Dar când îți vezi de viața ta

Cum știi și-atâta cât se poate

Faci bine pentru c-așa simți

Și-l faci cu fermitate.

 

Ce frumos ar fi dacă ne-am vedea

Fiecare de grădina sa

Ce frumos dac-am arunca

Cu flori, în loc de pietre

Ce frumos dacă ne-ar păsa

Uneori de durerea altuia

Ce frumos dacă n-am mai judeca.

 

Ce frumos ar fi dacă ne-am vedea

Fiecare de grădina sa

Ce frumos dac-am arunca

Cu flori, în loc de pietre

Ce frumos dacă ne-ar păsa

Uneori de durerea altuia

Ce frumos dacă n-am mai judeca"

Ce frumos - Tania Turtureanu


30.05.2024

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)