duminică, 9 aprilie 2023

Odata cu Floriile, infrunzim, inflorim si insorim Muntele

 

Actualizare in 10.04.2023: text si poze noi la final

Se zice ca, asa cum e vremea in ziua de Florii, asa va fi si in ziua de Paste. 

De unde deducem ca, in ziua de Paste, aici, la munte, vom avea o zi insorita, cu un cer din ce in ce mai senin si albastru, nu vor mai fi norii aceia cenusii, incarcati cu zapada, ci ne va zambi de sus un soare vesel si frumos, exact asa cum a fost azi! :)

Ne-am plimbat azi pe stradutele cochete ale unui Predeal imbracat in energii frumoase, blande si linistite de sarbatoare. Din biserica lumea iesea cu ramuri de salcie sfintita, iar piosenia le dadea tuturor pe chipuri o aura de frumusete si impacare cum, parca, din ce in ce mai rar se intampla.

Este minunata energia acestei zile de Florii, o zi in care celebram Intrarea Domnului in Ierusalim si Intampinarea Lui cu flori, de catre norod. 

Noua ne place mult sa sarbatorim in fiecare zi cate ceva, cititorii fideli stiu deja asta, noi sarbatorim Iubirea in fiecare zi, nu numai de Valentine's Day, sarbatorim Femeia zilnic, nu doar pe 8 Martie, sarbatorim Nasterea Domnului zi si noapte, nu doar de Craciun, deci, pe cale de consecinta, va dati seama, nu puteam sa nu sarbatorim si Floriile in fiecare secunda a vietii, nu doar azi. :)))))

Iar despre Inviere ce sa mai zic? Sarbatorim Invierea de la prima Scanteie Divina de Lumina pe care am primit-o in noi la momentul in care am fost creati! Nu doar de Pasti. Este bine asa? Este toata lumea multumita? Mai carcoteste cineva? :)))))

Mbuuuun, daca e toata lumea multumita cu aceasta configuratie a sarbatorilor din agenda noastra de celebrari, putem trece mai departe. :)))

Dupa cum se poate observa din pozele facute de la fereastra, zapada a inceput sa se topeasca. S-a topit deja de pe brazi si copaci, iar de pe acoperisuri a inceput sa alunece la vale, auzindu-se din cand in cand, ici-colo, cate o puternica avalansa prabusindu-se brusc. Prin burlane curge zapada topita, iar din timpul noptii, pana se dimineata, au inceput sa se formeze turturii pe la stresini. 

Asta este semn de imprimavarare! Chiar daca mai sunt copii care inca se bucura de aceasta ninsoare intarziata si abundenta si fac Oameni de Zapada. :) 


















Ramurile noastre de salcie din casa, de pe masa din bucatarie, cele cu care sarbatorim Intampinarea Domnului, ca toata lumea, au matisori de vreo saptamana, iar acestora li s-au adaugat mai multe crengute de Floarea Miresii, pline cu muguri.

Primul buchetel de crengute cu Floarea Miresii le-am rupt dintr-o tufa cu ocazia primei ture de cules de urzici. Cand a fost asta? In 27 martie, parca. 

Apoi, cu ocazia turei a doua de cules de urzici, mi-am mai luat un buchetel, caci observasem ca cele dinainte incepusera a infrunzi frumos in vaza si mi-au placut tare mult. Asa ca am vrut sa umplu vaza cu crengute infrunzite in verde crud. 

Nici nu mi-am imaginat ca aceste crengute cu muguri firavi, de nici 3 mm, aveau sa produca buchetele de flori! Daaaa!!!! Infloresc! In casa, in vaza!!!!

Primul buchet, care este in stadiul cel mai avansat privind deschiderea mugurilor si infrunzirea, a facut si primele buchetele cu boboci de flori! Mi se pare de-a dreptul incredibil! 

Asa ca azi, cu ocazia plimbarii noastre, mi-am luat un al treilea buchetel de crengute, care au mugurii inca inchisi. 

Afara nu a infrunzit nimic, este inca frig, dar in casa, iata, chiar infloresc!






















Cum noua ne place sa sarbatorim si cu trupul, nu doar cu sufletul, ca sa se bucure toate aspectele fiintei noastre, nu doar unele, adica si cele umane, si cele celeste, ne-am luat niste dulciurele tocmai potrivite pentru celebrarea Intampinarii Domnului. 

Cu atat mai mult cu cat chiar azi - ca sa vedeti sincronicitate - si cantarul meu mi-a facut o mare bucurie si mi-a facut un mare cadou de Florii - caci stiti deja ca azi este si ziua mea, Liliana insemnand Floare de Crin, desigur. 

Ce cadou mi-a facut el, dragutul de cantar? Mi-a aratat o cifra pe care mi-o doream cam de multisor, si pe care n-am mai avut-o cam de prin octombrie - noiembrie - inceputul lui decembrie, anul trecut. Pai, da, caci dupa aceea au inceput celebrarile in lant. Decembrie, ianuarie, februarie si martie sunt luni pline ochi de sarbatori si n-am putut rata nici una. :))))

Asadar, acum, cand s-a indurat si cantarul meu sa-mi recunoasca meritele, eforturile, tenacitatea si dedicarea, sunt foarte fericita! Cu un 53.6 la purtator pot sa sarbatoresc si eu cu dulciurele! :))))

"Cadoul" primit ma incurajeaza si mai mult ca sa ma apuc si de meniul cu care ne-am hotarat sa celebram Pastele, ceva cu care, evident, cantarul meu nu prea este de acord. Dar, nah, acum, dupa ce mi-a aratat 53.6, nimic nu ma mai poate opri. Am zis! :))))



De maine se intra in Saptamana Patimilor, o vom onora si noi, rememorand ispitele lui Iisus si drumul Lui pe Golgota. 

Dar, totodata, in fiecare secunda, vom celebra si Invierea Lui, nu vom astepta Pastele pentru asta, caci noi stim ca tot Timpul se intampla Acum. 

Trecutul este Acum, Prezentul este Acum, Viitorul este Acum. Deci si Pastele este in fiecare Acum pe care il traim. 

Invierea Lui, Iubirea, ne este Eterna in noi, iar Ea este cu adevarat cea mai mare avere a sufletelor noastre! 















Cat timp am facut eu pozele de mai sus, afara s-a inseninat si mai mult, descoperindu-ne privirii un cer din ce in ce mai albastru si mai insorit. 

Deja parca simtim cum se apropie vara!!!! :)))))







Actualizare in 10.04.2023: 

Si, in caz ca se intreba cineva daca mai avem urzici: inca mai avem. :)))
 Drept dovada, iata o noua ciorba de urzici. Cu quinoa, de data asta, in loc de linte. Cu mai multa smantana si cu mai mult usturoi. 

"Sa (ne) fie (de) bine, ca sa nu (ne) fie rau." parca asa spunea cineva celebru, nu? :))))








09.04.2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)