luni, 16 ianuarie 2023

Decat sa ai grija altora, mai bine gaseste-ti o ocupatie!


Actualizare 19.01.2023: completare cu text si foto la final

Motto: "Decat sa ai grija altora, mai bine gaseste-ti o ocupatie!"

„- Si cum vrei sa fie?

- Sa fie un loc cald si curat, cochet si placut, confortabil si luminos, relaxant si practic.

- Aha. Am notat. Mai departe.

- Sa nu am sefi. Sa nu am sefe. Sa nu am nici un fel de tot felul de directori, directorasi, sefi de departamente, sefi de echipa, sefi de proiecte si tot soiul de alti sefi. Fara sefi, da?

- Ok. Altceva?

- Sa nu existe sedinte! Sunt satula pana peste cap de sedinte. Fara: sedinta de zi, sedinta saptamanala, sedinta lunara, sedinta trimestriala, sedinta de unitate, sedinta de sector, sedinta de municipiu, sedinta de segment profesional, etc. Te rog, fara sedinte. Punct.

- Notat. Ce colectiv sa fie?

- In privinta colectivului, cel mai adesea sunt probleme diverse. Prefer un colectiv mic-mic-mic, cat de mic posibil, poate doar cu o singura persoana, dar una cu calitati umane demne de apreciat. Stii tu. Sa fie atenta, sincera, corecta, saritoare, empatica, increzatoare, entuziasta, cu simtul umorului, delicata, fina, cu suflet bun si cald, cu rabdare, curiozitate, dornica de mai mult, de mai bine, statornica, hotarata sa mearga pana la capat, tenace, curajoasa, luminoasa, care vede partea plina a paharului, cea buna, cea pozitiva si castigatoare, compasionala si energica. Cam ca mine, asa. Cer putin, nu-i asa?

- Dap.... dar nu-ti face griji, pentru mine e foarte usor de implinit.

- Daaa? ok, cu ce sa continui?

- Ce vrei sa faci in aceste conditii?

- Sa nu fac efort fizic, inainte de toate. Si sa nu-mi mai stric manichiura. Ha, ha, ha!!!

- Serios? Asta te preocupa?

- Da. Mult. Sa pot purta tocuri, daca vreau. Si orice tip de tinute. Sa nu mai fiu constransa la anumite culori, la anumite piese vestimentaare, la anumite croieli sau accesorii. Si sa nu mai fiu nevoita sa-mi tin parul strans la spate cu clestele. Sa pot sa-l las liber, ondulat, fara sa ma incurce, fara sa mi se strice buclele. Asta e un moft, stiu.

- Nu, nu, nu. Te inteleg perfect acum. Continua, te rog.

- Sa pot sa lucrez cand vreau, cat vreau, cum vreau, fara restrictii, fara termene absurde, fara targheturi, tinte, planuri si obligatii. Sa pot lua pauza cand vreau, de cate ori vreau. Sa pot iesi afara, la plimbare, daca vreau, apoi sa continui fara sentimente de vinovatie pentru un presupus timp pierdut, fara teama de repercursiuni, fara grija de reclamatii, fara graba. Sa fie ceva creativ, inovativ, sa fiu libera la initiativa proprie. Sa pot lucra lejer indiferent cum e vremea de afara, pe ploaie sau furtuna, pe ninsoare sau canicula, pe vant sau grindina, pe cer senin sau plin cu nori. Sa nu sufar din cauza intemperiilor si sa nu fiu influentata de acestea. Ba, mai mult decat atat, vremea de afara sa-mi fie zilnic spectacol uimitor, de care doar sa ma bucur si care sa-mi coloreze variat pauzele de lucru. Complicat?

- Nuuuuu, deloc. Chiar cred ca poti mai mult.

- Ok. Sa fie ceva vesel, coloral, placut, elegant, feminin, delicat si de mare efect. Sa fie sic, sa atraga atentia si sa cucereasca sufletele. Sa fie usor, accesibil, corect apreciat, dorit si niciodata demodat. Sa fie pentru toti, oricand, oriunde. Sa fie acel accent dorit de toata lumea, accentul pus peste banalul zilelor terne ale tuturor. Sa aduca zambetul pe chip, increderea in sine si lumina in suflet. Sa sugereze si sa induca dorinta de autodepasire, forta interioara, dar si sa valorizeze sensibilitatea si vulnerabilitatea. Asta chiar nu stiu cum o s-o rezolvi.

- Cine, eu?

- Da, pai, cine?

- Draga mea, de fapt, tot ce-ai cerut este treaba ta sa-ti obtii.

- Poftim?? Si tu nu faci nimic? Ziceai ca ma ajuti, ca pentru tine e foarte simplu sa rezolvi.

- Da, eu rezolv ceea ce nu depinde exclusiv de tine. Tot ce ai enumerat mai sus sunt responsabilitatea ta exclusiva.

- Stai un pic, n-ai zis tu ca.....?

- De ce te grabesti? Oare nu ai obtinut deja toate acestea?

- Ok, eu credeam ca.....

- Abia acum intru eu in scena. Tu ai pregatit scenariul, regia, decorurile, ai ales actorii, figurantii (vad ca nu ai deloc roluri secundare in acest film - mai bine!), recuzita, dar mai trebuie ceva. Fii atenta la ce urmeaza!

- Dintotdeauna mi-am stabilit foarte clar in cap ce vreau, cum vreau, cat si cand vreau. Ca sa nu ma pierd pe carari ocolite, sa nu ma las ispitita de alternative care imi ofera mai putin decat vreau sa primesc (adica "totul sau nimic"). Desigur, uneori imi iese, alteori nu, dar, chiar si atunci cand nu-mi iese, intorc si rasucesc datele problemei pana cand mi le fac pe placul meu. Asta este trucul - de a face din orice detaliu banal, detaliul semnificativ care te implineste, de a nu-l ignora, ba de a-l evidentia maxim, pana simti cum te umple deplin. Filozofie curata, ce mai! :)))

Autor: Liliana Pascanu

Am scris acest text in 20.04.2021 si l-am postat pe blog sub titlul: Sa filozofam putin pe marginea listei de dorinte.



Ok, lista aceea cu dorinte a fost in totalitate implinita. Am bifat toate esarfele in toate culorile pe care mi le-am dorit. :))) 

Acum trecem la un alt nivel. O noua pasiune mi s-a activat. As putea spune ca mi s-a reactivat, dar acum intru pe o noua nisa. 

Am scris despre pasiunea asta a mea si aici: 

Pasiunea e totul!

Ema Boema lanseaza "Esarfa Boema"

Ca sa ai succes este nevoie de....,  

Mileuri din laseta-macrame

Cand iti plac culorile... ai suflet de artist

Reclama e sufletul comertului, nu-i asa?


Acum vreau sa ma apuc de creat un stoc nou: Fulgi de nea vintage, crosetati, apretati si pregatiti pentru a decora brazii de Craciun. :)) 

Daca nu mai dau nici un semn vreo 100 de ani de acum inainte, sa stiti de ce. Am inteles ca pentru un brad sunt necesari intre 100 si 200 de fulgi, de diferite modele. 

Am facut o cercetare temeinica pe internet, mi-am selectat mai multe modele, urmeaza sa comandam macrameul alb, deci.... intelegeti. 

O sa tai de pe lista tot ce imi ia din timp. Pasiunea inainte de toate! :)))))

PS. Eu, gata, nu mai am grija altora. Mi-am gasit inca o ocupatie. Daca ma razgandesc, ca este posibil si asta... nah, aia e. :)))) 

Oricum, poate mai are nevoie si altcineva de o idee de ocupatie..... ;-) ))))

PS 2. „Din pasiunea unei femei izvorăște viața eternă.” James Clavell

























Actualizare 19.01.2023: completare cu text si foto la final

Ei bine, iata ca au trecut doi ani din 08.01.2021 de cand m-am apucat din nou de crosetat. Am scris despre asta aici Ma apuc de crosetat!

In acesti doi ani am cumparat si consumat 42 de gheme de macrame, din bumbac 100%, mercerizat, de 100 gr. Din toate aceste 42 de gheme am facut numai esarfe.  Numai esarfe!!! :) 

N-am avut nici chef si nici rabdare pentru altceva. Nici macar n-am avut dorinta de a incerca si altceva. Esarfele colorate mi-au fost acel "totul" de care am avut nevoie, si "nimic" altceva n-am mai vrut sa fac.

Acum, dupa doi ani de la acea croseta rosie, noua, cumparata mai mult la plesneala, si de la acel prim ghem de macrame negru, cu care nici nu stiam ce vreau sa fac, am ajuns sa-mi deschid apetitul si catre altceva. 

Ati aflat deja despre ce este vorba, v-am spus mai sus. Decoratiuni vintage pentru pomul de Craciun. Fulgi de nea, clopotei, ingerasi, stelute. 

Azi am primit si pachetul prin curier cu cele patru gheme noi de macrame alb cu care voi incepe sa creez noile podoabe pentru Craciunul viitor. Care... numai maine nu-i poimaine! 

Woooow!!! Mai sunt doar 11 luni pana la Craciun, va dati seama??? :))))

Nici nu stim cand trece anul si ne trezim ca trebuie sa impodobim din nou ceea ce unii inca nici n-au despodobit ceea ce au impodobit la Craciunul care tocmai a trecut. Noi l-am despodobit, dar altii inca nu. :)

Deci.... anul va trece repede-repede-repede, nici n-o sa ne dam seama cand s-a facut deja decembrie, asa ca ar cam fi cazul sa ne gandim inca de pe acum la decoratiunile pentru sarbatorile de iarna, de poimaine, nu?. :)))))

Inainte de a va arata pozele, vreau sa va atrag atentia asupra unor detalii. Cine ne-a livrat noua pachetul? "SECOM". Ce logo are aceasta firma? "Pasarea colibri". Ce culoare are pasarea colibri de pe pachet? "Verde smarald, cu reflexe albastrii". Ce mesaj de marketing este imprimat pe pachet? "... bla-bla-bla.... pentru sanatate si frumusete." Mai aveti nevoie si de alte indicii pentru a va demonstra ce inseamna sincronicitatea asta? Nu cred. :)))

De-acum nu stiu sa va spun cand voi mai aparea pe aici, pe blog. Caci ma apuc de lucru. Am un asa de mare entuziasm de zici ca am in fata un platou plin cu amandine de la Lid'l, care ma asteapta sa ma ocup de ele. Sa-mi fie de bine, zic. :))))))





































La final vreau sa va arat ce vreme minunata am avut noi zilele acestea. Zile de vara, nu altceva! 

Sa mai zica cineva, nu spunem cine, ca iarna nu-i ca vara. Ei bine, uite ca este! 

Am inteles ca la Bucurest, ieri, au fost 17 grade C, iar azi au fost chiar 21 de grade C.! Curat zi de vara, coane Fanica!

Pe la noi, la munte, la peste 1100 m altitudine, au fost peste 8 grade C, cu un cer senin, impecabil de albastru, insorit si nemaipomenit de placut pentru plimbare. Doar pe partiile de schi se mai vad urmele ninsorii de saptamana trecuta, ce parea a se depune peste tot. 

Nope, s-a depus doar pe partiile de schi, care sunt orientate inspre nord, iar in rest s-a topit complet. Iar vara n-a intarziat sa se faca resimtita. Ca doar e iarna, nu? :)))))

Tocmai de aceea, toate pisicile din Predeal au iesit afara, la caldura, sa faca plaja, sport sau plimbare in soare. Sau, in fine, fiecare ce-si doreste. :)))
















 















"Eu v-am spus adesea, pentru om totul depinde de ceea ce îl interesează în viață, de ceea ce vrea să obțină, de scopul pe care îl țintește, unde dorește să ajungă; într-un cuvânt, totul depinde de idealul său. Da, esențialul se găsește aici, fiindcă acest ideal acționează: el pregătește terenul, sapă niște brazde, atrage elementele ce îi corespund și le repinge pe cele care îi sunt străine sau contrare. Totul în viață se modelează, se conturează și ia o formă în funcție de idealul nostru. Dacă el nu este nici mare, nici nobil, ci numai material, grosolan, tot ceea ce facem, ceea ce simțim, ceea ce gândim este expresia acestei mediocrități și nu trebuie deloc să ne mirăm apoi dacă suntem limitați, nefericiți.

Meditați asupra acestei probleme și veți înțelege importanța de a hrăni în voi înșivă cel mai înalt ideal. Nu trebuie să vă preocupe dacă el este greu de îndeplinit; trebuie să vă preocupați numai să îl faceți perfect, sublim, divin. Nu are nici o importanță cât timp vă va fi necesar să îl realizați sau chiar dacă veți reuși să îl realizați într-o bună zi. De ce să căutați mereu ce vă stă la îndemână și îl puteți obține repede? Dar așa sunt făcuți oamenii: ei lasă deoparte ceea ce este dificil, îndepărtat, inaccesibil. – Omraam Mikhael Aivanhov"

16.01.2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)