marți, 9 februarie 2021

Cand bugetul de like-uri e pe minus

 


Sa va repet ceva (a nu stiu cata oara) de la bun inceput, sa nu ziceti ca n-ati stiut: eu stau si scriu postari pe FB pentru like-uri. 😃

Ca toata lumea, de altfel, insa eu recunosc asta sincer si deschis. 😃Ele sunt ca un fel de "buna ziua" civilizat, respectuos, generos. 🙂

Mai demult, cand aveam o lista de prieteni foarte mare, primeam si foarte multe like-uri. 😃

Intre timp, mi-am zis sa fiu si eu mai selectiva din punct de vedere al rezonantei si am scos din lista mea foarte multe persoane. Astfel, dupa o vreme, am constatat ca primeam din ce in ce mai putine like-uri. Pasamite, scosesem din lista tocmai persoanele mai generoase. 😃

Asa stand lucrurile, simtindu-ma mai putin bagata in seama 😃, am decis sa intru si in gratiile prietenilor care mi-au mai ramas in lista si sa ajungem la o situatie reciproc avantajoasa: eu sa le ofer ce le place lor, in schimbul like-urilor care-mi plac mie. Sa echilibram bugetul, mi-am zis. 😃

Astfel, contempland eu asupra audientei mele, care inca tanjea dupa povestile mele din Gradina (nici acelea n-au fost apreciate cu like-uri la vremea lor, la adevarata lor valoare 😃, fiind totusi asteptate cu mare nerabdare si citite cu mare placere - altfel ce sa fi cautat cineva pe pagina mea zilnic si chiar de mai multe ori pe zi?), cele pline de umor, aventuri si inedit (in comparatie cu viata urbana, rutiniera, terna) m-am gandit sa fac un sondaj de opinie, ca sa aflu ce isi doreste lumea de la mine in noile conditii date, respectiv dupa revenirea noastra in Bucuresti. Apusuri contra like-uri mi s-a parut atunci a fi "fair play", adica un troc perfect avantajos. N-a fost. 😃Am iesit pe minus. 😃

Vazand eu ca bugetul de like-uri ramane in continuare mic, mi-am zis ca, fiind o profesionista, specialista in marketing, sondajul nu-i suficient pentru a construi si aplica o strategie eficienta si a obtine rezultatele dorite. Deci, am decis ca ar fi bine sa aplic si ceva tehnici mai complexe de analiza. Asa ca am procedat la o cercetare de marketing calitativa asupra postarilor mele, a numarului de like-uri primite si a profilului persoanelor care raspundeau sau nu echitabil la schimbul energetic pus in discutie. 😃

In primul rand, am verificat tipul de postari, gradul de umor si de sobrietate, gradul de "frivolitate" si de "academic" din continut, relevanta subiectului fata de interesul audientei si, desigur, gradul de utilizare al unui limbaj cat mai elitist sau, dimpotriva cat mai colocvial din context. Si am evaluat totul pe o scara de la 1 la 10, de la "cel mai mult" pana la "cel mai putin". 😃Am exclus variantele extreme, precum injuraturile si adresarea cu "Maria Ta" sau "Excelenta Voastra", ca n-au fost cazuri. 😃

In al doilea rand, am analizat numarul de like-uri primite pe fiecare postare, clasificand dupa buget, dupa contul de profit si pierderi, dar si dupa estimarile necesare oricarei previziuni clare, corecte si fundamentata, exact cum ar face o economista cu experienta, ce ma pretind a fi. 😃

In al treilea rand, am analizat audienta. Mai intai, am stabilit profilul fiecarui membru din lista dupa criterii demografice: gen - m-am limitat la femeie/barbat 😃, varsta, stare civila declarata 😃, tara, rezidenta urban/rural, tip locuinta la casa/bloc/curte/vila/rulota/chirie/sta cu parintii 😃, culoare si lungime de par - in ciuda lui Pitis, care spunea ca "nu conteaza cat de lung ai parul", dar conteaza cate like-uri dai, cu sau fara animal de companie - aici am inclus gainile si hamsterii 😃. Apoi, am identificat preferintele subiectelor din postarile personale ale fiecaruia (din fericire, am avut doar 57 de persoane in lista, de analizat) pe o perioada determinata de timp, gradul de prezenta pe Fb cu postari, ritmicitatea postarilor, disponibilitatea la interactivitate cu proprii cititori, raspunsurile la comentarii si, in final, gradul de amabilitate, sobrietate, indiferenta, respingere si ostilitate identificate in interactiuni. 😃

Apoi am facut aceeasi analiza a prezentei fiecaruia pe pagina mea, avand la baza modul de interactiune (cu like-uri si/sau comentarii, indiferenta totala, indiferenta partiala, sfidare de-a dreptul 😃).

Cum, orice specialista de marketing care se respecta incheie cercetarea de marketing cu concluzii si cu recomandari, sa va spun la ce concluzii am ajuns si ce recomandari am pentru mine.

Concluzie: am inteles ca, in prezent, audienta mea nu constituie un esantion reprezentativ la nivel macro. Ea are un caracter relativ omogen, avand in lista aproape numai persoane extrem de serioase, sobre si aproape deloc pretabile la postari "frivole" (categorie in care eu includ orice alt tip de postare care nu este "academica" 😃). Persoanele din aceasta categorie nu dau like-uri la postari neacademice. Nici macar la apusuri. Nup. 😃

Recomandari: fie imi schimb continutul postarilor, tonul si prezentarea, vocabularul si imaginile sugestive, adoptand un stil potrivit audientei, respectiv, unul elitist, elevat, sobru, pretios, elegant, „la costum si cravata, fusta dreapta si lunga, cu bluze incheiate la nasturi pana sub barbie”, facand ceva mai mult pe mironosita, pe sfanta inocenta, pura, imaculata si neprihanita, bunatatea intruchipata, emanand numai intelepciune, smerenie, sensibilitate si lumina orbitoare, inefabila si inaltatoare, fie imi schimb audienta complet, daca vreau sa ma mai bucur si eu de vreun like fericit si sincer pe pagina asta in viitor, obtinand astfel compensatia dorita si echilibrand balanta energetica, financiara si de orice alta natura ar mai putea ea sa fie in atare situatie. 😃

Ce urmeaza sa fac eu: mai intai va voi marturisi ca, de fapt, n-am facut nici una din analizele mentionate mai sus si nici o cercetare de marketing, dar tare mult mi-a placut sa scriu despre ele ca si cum le-as fi facut deja ca la carte! 😃Pot sa spun ca m-am simtit extraordinar de bine, si, pentru un moment, m-am simtit ca la examenul de licenta si aproape ca la cel de disertatie, si cred ca o sa repet experienta, daca nu-mi inchid singura contul de FB, prin declararea falimentului. 😃))))))))

In fine, ce vroiam sa va spun, de fapt, dar m-au luat pe dinainte reminiscentele din facultate si m-am lasat dusa de placerea de a vorbi singura si nelinistita (si tanara, evident! si mai ales frumoasa, ca asta nu-mi trece niciodata. 😃)))))) ) , ca in fata comisiei de examinare: sa stiti, eu postarile nu mi le schimb, iar la like-uri nu renunt! 😃

Asadar, daca in viitor nu veti mai avea acces la postarile mele, sa nu va suparati, nu-i nimic personal! Doar voi tine cont de propriile recomandari, ca sa nu patesc si eu ca cizmarul care nu are cizme, ca doctorul care se imbolnaveste de la vaccin, ca croitorul care nu are haine, sau ca brutarul care ramane fara paine. Vreau sa-mi fac bilantul, sa-mi iasa si mie pe plus. 😃

PS Daca alegeti sa renuntati voi la accesul catre postarile mele, de buna voie si nesiliti de nimeni, inseamna ca chiar sunt un specialist in marketing minunat, nemaipomenit, extraordinar, cum altul nu-i, pe care vi-l recomand si voua din toata inima, daca doriti un buget pe masura si o balanta echilibrata, fara erori de calcul, dar, mai ales, cu un cont de profit si pierderi sanatos, curat, fara smecherii financiare, fara chichite si dedesubturi necurate. Chiar de iesiti pe zero, tot e mai bine, cel putin nu-i pe minus - si minus, si rosu. Eu asa zic. 😃))))

PS1. Va rog sa apreciati ca am exclus din strategia de obtinere a like-urilor anumite tehnici de persuasiune, precum "rugaminti in genunchi", "insistenta", "amenintare", "santaj" si "mita". Daca, totusi, credeti ca ar fi nevoie de vreuna dintre ele, va rog sa nu ezitati a-mi sesiza acest lucru, pentru a le putea include, pe viitor, in programul meu de marketing specializat de pe alte platforme, alternative la FB, unde imi voi deschide conturi in curand, pentru like-uri fara numar, fara numar 😃: mewe, Telegram, Signal, Nuzzel, WT Social, Zom, Tox, Diaspora, Ello, Reddit si altele. 😃

PS2. Cine nu are simtul umorului si s-a iritat de la acest text este rugat sa coboare din vagoane la prima. 😃Cu bagaje cu tot. 😉

PS3. O sa inchei cu un citat peste care tocmai am dat pe pagina Cristinei Hurdubaia (din 07.02.2021) "Iar eu n-aș fi bătut la ușa lor și nici n-o să bat la ușa cuiva, nu din vreun orgoliu, ci dintr-un alt motiv: am ajuns la vârsta (deși mie îmi place să îi spun înțelepciune :)) la care știu sigur că lucrurile se întâmplă doar dacă trebuie să se întâmple, nu dacă fac eu strategii, planuri sau forțez ceva, pentru că, nu, dragoste cu forța nu se poate sau se poate doar până la un moment dat când aia a fost. Nici măcar nu e vreo filosofie la mijloc, e doar energie curată. Sau karma. Sau cum vreți voi să-i spuneți. Simplu ca bună ziua." Inchei citatul. 😃

Vedeti? Tot la "buna ziua=like" ajungem. 😉😃

PS. la PS 😃- Oricum, de azi reincep seria de postari cu diete, cu verificari de cantar si alte astea. Frivolitati cu duiumul, deci n-are de ce sa va para rau. Pe bune, nu pierdeti nimic important pentru voi, aceia care nu dati like-uri, My Precious. 😃

Cei care stiti sa apreciati o postare la adevarata ei valoare 😃va rog sa ma scuzati ca a fost nevoie sa cititi asa ceva. Dar, cum ziceam, inca nu sunt o sfanta autentica. Ma mai prefac pe ici, pe colo, pana imi iese! Invat si eu cum se face asta de la altii, mai buni ca mine. Azi se pare ca nu mi-a iesit. 😃😉

PS. Eu nu fac "spectacol" doar de dragul "spectacolului" 😃 , tocmai de aceea pagina mea este atat de privata. Pana o voi inchide. ;-)



09.02.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)