duminică, 11 octombrie 2020

Spune un NU cinctit, decat un DA mimat

 

Azi am dat de textul asta extraordinar, scris de Melania Medeleanu pe pagina ei.

 Inteleg atitudine pozitiva, dar spune, frate, „NU” cand e "NU".

Cand cineva ne intreaba daca putem sa-l ajutam, tentatia, de bun simt, e sa incerci. Si spui Da. Sau „incerc”. Pentru ca-ti doresti asta sincer sau pentru ca ti-e jena sa refuzi. Sau pentru ca da prost sa zici NU.

Adevarul e ca un NU cinstit e adesea mult mai util celui care-ti cere ajutorul. Un NU cinstit poate ca inchide o poarta dar iti da sansa sa te indrepti spre alte porti. Pe cand un Da mimat, un Da cand stii ca-i NU sau chiar un DA cu inima deschisa dar cand stii ca de fapt nu te prea poti implica – Da-ul asta nerealist nu face decat sa-l tintuiasca pe om in asteptarea ajutorului tau, sa-i manance timp. Sau sanse.

Zi, frate, NU! Imi pare rau, nu reusesc. Mi-ar placea dar NU am timp si prefer sa nu te incurc. Stiu ca poate fi dezamagitor, dar NU rezonez cu ce spui tu asa ca e mai cinstit sa NU ma bag.

Aleg oricand un NU cinstit in fata unui „da” fatarnic.

Aleg oricand un refuz politicos in fata unei permanente indecizii care-i tine pe toti in aer.

Am zis-o acum si aici, sa stiti, la o adica, cum sa va purtati cu mine.

 

Cine doreste il poate regasi aici https://www.facebook.com/melania.medeleanu/posts/4508424812561495 , iar pagina ei este publica, El transmite un mesaj in care si eu cred 100%. 🙂 

*

Cristiana: Am spus Nu-ul acesta în momente destul de încărcate din viața mea, iar cel mai puternic astfel de moment a fost întărit (fără să știe însă) de unul dintre oamenii cei mai de încredere pe care i-am cunoscut, un om care și mie mi-a spus cândva Nu - iar asta am înțeles-o ceva mai târziu, dar crucial pentru viața mea... Și de atunci nu numai că am învățat lecția, dar am avut prilejul să apăr și pe alții care au spus Nu și au fost etichetați în moduri extrem de nedrepte...

Dar - asta e viața, cine nu înțelege acum, cu certitudine va înțelege după terminarea ei...

Eu: Asa simt si eu, Cristiana. A spune "Nu" cand asta este raspunsul corect, tine mai ales de exprimarea adevarului, dar si de asumarea personala, de stima de sine si de respectul pe care ni-l acordam noua insine si celei/celui care primeste raspunsul. Este prezenta autentica, sincera. 🙂

11.10.2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)