luni, 3 octombrie 2022

Macesele de octombrie sunt pentru... Coroana Regala!



Spre deosebire de tiparul obisnuit al zilelor ploioase de munte, zile in care dimineata este soare si bine, apoi ploua dupa amiaza, azi ne-am trezit sub un cer acoperit de nori si, pana spre pranz, vremea a fost incerta. 

Cand ploua, cand iesea soarele, cand iar se adunau nori grosi, ca de furtuna, apoi iar iesea soarele. 

In aceste conditii, nici la plimbarea noastra matinala n-am mai vrut sa iesim. Asa ca am asteptat sa vedem ce se intampla dupa pranz.











Ei bine, dupa pranz, chiar daca nu s-a inseninat, cel putin n-a mai plouat. 

Si, pentru ca ce-i in mana nu-i minciuna, asa cum spuneau stramosii nostri dacii si romanii, gotii, vizigotii si ostrogotii, si care or mai fi fost, caci in vremurile de azi, cand ies la iveala tot felul de istorii ascunse de guvernele lumii, nici nu mai stii cine si cand, ce popor, de unde se trage, care ne sunt originile si.... in fine..... cum spuneam, ca sa profit de oprirea ploii, am plecat rapid intr-o noua misiune de octombrie. 

Cum v-ati dat deja seama din titlu, am plecat sa adun cateva macese pentru ceai. O vedeti imediat care este legatura dintre macese si Coroana Regala. :)

Din cele culese in prima tura, in septembrie, am facut dulceata, asa ca imi ramasese gandul la stocul pentru ceai. 

M-am activat mai ales dupa ce am curatat de frunze uscate crengutele cu macese pe care le aveam in vaza, in bucatarie, cele ramase de la decorul artistic pregatit pentru sesiunea fotografica a dulcetei, daca va mai amintiti.

Eram hotarata sa merg direct la tufa aceea din care rupsesem acele crengute. Zis si facut. 

De data asta, Adrian mi-a dat perechea de manusi pe care o avea el in trusa cu scule, in speta, niste manusi de gradinarit, cu palmele cauciucate. 

Au fost extraordinare! Nu m-am mai intepat si zgariat absolut deloc de data asta!

















Pe drumul de intoarceree, mi-a facut cu ochiul o iedera maxim de inrosita, de pe un gard, si mi-am luat cativa lujeri cu frunze colorate, pentru decorul de octombrie din bucatarie.

Dupa ce am varsat punga cu macese intr-un castron, nici nu mi-a venit sa cred ca s-a umplut castronul! Totul dintr-o singura tufa de maces! 

Era si Bubulina in bucatarie, in pozitie de meditatie pe unul din tronurile ei princiare, unde isi facea siesta de dupa amiaza. Cand am inceput sa ma desfasor cu noua captura piratereasca, s-a uitat la mine un pic cam deranjata, apoi m-a ignorat cu desavarsire.

Ii sarisera in ochi doar frunzele rosii de iedera, care, evident, nu-i trezisera nici un interes, caci subiectul "ceaiuri" n-o priveste, nu-i de rangul ei. Ma auzise vorbind de o noua "captura pentru ceaiuri" si ea crezuse ca frunzele sunt pentru ceai. :)
















Totusi, cand si-a dat seama ca eu venisem acasa si cu o prada semnificativa de "bijuterii" rosii, proaspat jefuite de pe o alta "corabie" din lumea larga, unde si ea, Principessa, isi trimisese piratii sa-i aduca noi comori, pentru visteria ei regala, asa cum stie ca fac toti regii si reginele, s-a activat rapid si a inceput sa-mi inspecteze captura.










Dupa ce Inaltimea Sa Ema Boema von Bubulina Haute Couture mi-a dat cateva ordine regale de maxima importanta, cum ca vrea si ea o Coroana imperiala, incrustata cu pietre pretioase rosii, din cele "jefuite" de mine azi, numite macese, s-a intors la preocuparea ei principala, respectiv, siesta si meditatia transcedentala. :))

Iar eu mi-am vazut mai departe de treburile mele, respectiv, fotografierea cat mai artistica a "comorii" de azi. 










Asadar, cu aceasta ocazie, visteria imperiala a fost completata cu ingrediente noi pentru ceaiuri. 

Ssstttt...!!! Sa nu ne auda Maria Sa Bubulina ca macesele rosii sunt pentru ceaiuri, si nu frunzele rosii, asa cum crezuse ea, ca imi pierd privilegiile de la curtea regala, castigate cu greu. :)




La scurt timp dupa ce m-am intors acasa, vremea a devenit din nou indecisa. 

Un nor greu de ceata, incarcat cu apa, s-a descarcat deasupra statiunii timp de vreo ora dupa aceea, apoi a iesit iar soarele, apoi spre seara din nou s-au adunat norii, cerul colorandu-se diafan in nuantele unui apus straveziu de soare la inceput de octombrie. 

Vreme de toamna ca la munte, deh! :) 













03.10.2022



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)