miercuri, 12 octombrie 2022

Ce mai facem noi in octombrie?

 

Ne bucuram de toamna! Pur si simplu. :)

N-am mai avut timp de blog, si nici chef, caci am fost prea ocupati cu calatoriile, cu bunatatile de toamna puse la borcane, cu bunatatile de toamna coapte la cuptor si mancate, cu inspirat atmosfera de toamna prin toti porii, cu toata fiinta noastra. 

N-am mai facut atatea poze ca pana acum, este deja plin internetul cu poze de toamna, cu frunze ruginite si pomi colorati, asa ca m-am abtinut cat am putut de la a-mi mai scoate telefonul din poseta pentru a alimenta si eu aceasta inflatie de clisee tomnatice. 

Din calatoriile acestor zile am doar cateva cadre din Busteni. Atat. Ce-am facut acolo si cat de frumos a fost nu mai detaliez aici, dar, va asigur, a fost superb! Si vom merge din nou curand.

Din restul destinatiilor pe unde am mai fost nu am nici macar o poza, asa ca nici nu le mai pomenesc. Vremea buna ne-a incurajat la plimbari lungi, culorile ne-au ispitit, iar noi n-am rezistat sa le cautam si admiram in mai multe locuri.

Am prins gustul calatoriilor cu trenul, este extrem de confortabil, rapid si ieftin, senzatiile de libertate, de vacanta si de rasfat noua ni se par mult mai intense cu trenul decat cu masina, asa ca am apelat destul de des in ultimul timp la varianta asta.  







 


Ce-am mai facut? Ei bine, pentru ca in jurul nostru macesele sunt la tot pasul, nu m-am indurat sa nu mai culeg inca o punga mare, pentru o noua tura de dulceata. 

Cu atat mai mult cu cat am descoperit o tufa uriasa, foarte accesibila, usor de cules si bogata in macese. 

Asa ca, in cele din urma, am adaugat la rezervele federale de dulceata pentru iarna inca sase borcane mari. 

Dulceata asta de macese este... este... ah! n-am cuvinte! :)

Am pus mai jos si cateva poze cu dulceata servita pe rondele de orez expandat, dar servita pe felii de paine prajita este o nebunieeee!!!! 

Pur si simplu, nu-ti mai arde de facut poze, doar sa mananci! 

Ambrozie pentru zei!! :) 












































O alta activitate potrivita si chiar recomandata pentru octombrie este sa bagi la cuptor recuzita folosita pentru fotografierea dulcetei de macese, respectiv, dovleacul de placinta. 

Dar.... fara placinta. :) Noi l-am mancat asa, copt simplu, cu miere si scortisoara. 

Ah, da! Asta imi place mie cel mai mult sa facem in octombrie! 

Bine, recunosc, si ce-am facut noi la Busteni mi-a placut maxim! ;-) 

Si, desigur, mi-a placut maxim si ce-am facut cand am mers la....... dar, gata, am zis ca nu mai intru in toate detaliile. :)) 
































Daca n-am poze de afara, cu toamna intalnita in drumurile si in plimbarile noastre, voi compensa cu cateva poze facute de la fereastra, in care vreau sa va arat cat de repede se schimba decorul oferit de pomul din fata blocului nostru. 

Daca la inceputul lui octombrie era inca verde, ca in cele doua poze de mai jos....




...acum are o tenta de verde-prazuliu. Un fel de verde-galbui. 

Cam atat este maxim cat poate el sa se coloreze. 

Specificul lui este mai degraba sa-si elibereze frunzele rapid, decat sa si le tina pe crengi si sa-si adapteze culorile in diferitele nuante ale toamnei. 

Asa ca in curand, poate vreo saptamana, cel mult doua, vom avea un pom golas, dar care isi va profila crengile foarte interesant pe peretii dormitorului nostru, seara, cand felinarul din fata blocului se aprinde, iar in camera intunecata patrund umbrele si misterele noptii.




















Si castanii din fata blocului si, de altfel, de peste tot din Predeal, aproape ca s-au scuturat, iar noi ne-am facut deja cateva provizii de castane decorative, in doua borcane pline. 

Toamna conservata, cum ar veni. :)

Deci... cam asta mai facem noi in octombrie... printre multe altele. ;-)

PS. Avand in vedere ca lista noastra de activitati pentru luna octombrie este foarte lunga si abia am ajuns la.... dar, stati! am spus ca nu vreau sa mai intru in detalii. :) 

Oricum, abia astept sa bifam punctul 13, din data de 13, cand sarbatorim o luna de la acel 13 cand... nu, nu, nu mai spun nimic!  ;-)











12.10.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)