joi, 9 iunie 2022

Am implinit 1 an, deci avem... inca o feriga!


Editare in 11.05.2022 : completare cu text si poze

Iata ca am incheiat un an intreg de cand ne-am mutat la munte, am incheiat un ciclu complet, trecand prin toate anotimpurile, iar acum suntem in plina vara montana, cu binecunoscuta "canicula" specifica  padurii de brazi, care nu depaseste decat rareori 28 de grade. Zilele acestea au fost in jur de vreo 20-22 de grade, pefecte pentru plimbare.

N-am mai facut in ultimul timp poze afara, preferand sa iesim sa ne plimbam fara sa mai luam cu noi telefoanele/posetele.

Totusi, ieri a aparut o stire noua in Predeal, una care merita a fi mentionata si pe blogul meu. In centrul atentiei acestei stiri.... am fost noi doi. :)

Ei bine, de ceva vreme, de cand primavara a explodat in verdele padurii, eu am pus ochii pe un snop de ferigi care crestea la baza unui ciot de copac, probabil un fost brad taiat, ramas langa un gard al unei vile vechi, abandonata, situata in coasta muntelui, la liziera padurii.

Mereu mi se oprea privirea pe frunzele uriase, care se inaltau tot mai sus de la o zi la alta, din ce in ce mai multe, formand o tufa impresionanta. 

Cum dorinta mea de a avea inca o feriga in balcon era inca vie, si cum in padurea deasa, unde am fi putut gasi multe ferigi, nu ajunsesem inca, imi pusesem in gand ca snopul acela crescut la baza radacinii de brad mi-ar fi putut implini nevoia si dorinta.

Asa ca ieri, dupa pranz, ne-am dotat cu instrumentele necesare, un cutit, clestele de taiat via (pe care l-am luat cu noi cand ne-am mutat din Gradina) si doua pungi mari, si am plecat la aprovizionat cu ferigi.

Abia dupa ce am reusit, cu chiu cu vai, sa smulg din pamant doua radacini de ferigi din snopul acela urias, am realizat, de fapt, cat de mari erau ferigile acelea! Enorme! 

Nu am luat tot snopul, am mai lasat acolo cateva radacini cu frunze, cam jumatate din cate au fost in total, asa ca actiunea noastra s-a incheiat cu succes si toata lumea s-a declarat multumita, inclusiv Spiritul ferigilor de padure, care isi va dezvolta acolo o noua tufa in curand.

De pe drum, dintr-o zona in care asfaltarea soselei este inca in lucru, am adunat cateva pietre mai mari, pe care aveam de gand sa le pun pe fundul ghiveciului, pentru o filtrare optima a apei. 

Cand am ajuns acasa cu ferigile, am constatat ca nu-mi ajunge nici pamantul de flori, dar nici nu aveam un vas potrivit pentru cat de mari erau noile plante. 

Asa ca le-am pus provizoriu intr-un lighean cu apa, atat ca sa-si revina dupa socul smulgerii din locul unde crescusera, cat si ca sa supravietuiasca pana a doua zi, cand aveam sa am tot ce imi trebuie pentru plantarea definitiva.


















Spre deosebire de ieri, cand a fost o zi frumoasa, insorita si fierbinte, la cele 21 de grade anuntate, azi s-a mai racorit un pic dupa ce a plouat toata noaptea si chiar spre dimineata, readucand temperaturile la nivelul lor normal pentru aceasta perioada, respectiv 18 grade.

Cand am iesit la plimbare nu ploua, dar, totusi, ne-am luat umbrela cu noi, preventiv. A fost foarte bine ca ne-am luat-o pentru ca, dupa nici 100 m de plimbare, a inceput sa ploua din nou. 

Aerul de munte in timpul ploii de vara este atat de tare, de pur, de intens ozonificat si de incarcat cu ioni, incat iti simti plamanii cum vibreaza intens si simti ca traiesti cu adevarat doar respirand, fara nimic altceva in plus.

Am trecut si pe la magazin si ne-am cumparat un ghiveci mai mare si pamant de flori pentru noile ferigi, cele care asteptau in bucatarie transplantarea. 

Dupa ce am incheiat aceasta operatiune de gradinarit montan, si dupa ce am facut si cateva poze pentru blog, parca nu-mi venea sa cred ca feriga aia uriasa era in bucataria noastra! 

Imi ajung pana la umeri varful frunzelor ei lungi, pe care le-am legat preventiv cu o funda mov-lila, pentru a le mentine in pozitie verticala pe toate!

Nu stiu exact ce, dar au ferigile astea ceva special, ceva anume, un aer magic parca pluteste in jurul lor, creand un decor usor mitic, de poveste. 

Parca ma astept din clipa in clipa sa-mi apara in fata ochilor, de printre frunzele dantelate, o micuta fairy dand din aripioarele ei diafane, ori cate vreun Elf dragalas, incercand sa inteleaga ce-i cu mutarea asta de colo-colo, pregatit sa ma intrebe:  "Dar... dormitorul mea care este?"


































Pentru cine nu-si mai aminteste de prima noastra feriga de padure instalata de un an foarte confortabil intr-un ghiveci in balcon, am facut azi si cateva poze  cu ea. Toate frunzele ei sunt proaspete, crescute in aceasta primavara din radacini. Am povestit despre cum am luat-o din padure in 08.08.2021, aici  "Picnic in padure, la Garbova, in energii inalte - Portalul Leului".

Asadar, avem un ghiveci cu ferigi de anul trecut, si un alt ghiveci cu ferigi de anul acesta, fiecare din ele continand cate doua radacini de plante.

Dupa ce am terminat treaba i-am spuszambin, pe un ton complice, lui Adrian: "Sufletel, de anul trecut - avem o feriga, de anul acesta - avem doua ferigi, deci, de anul viitor - vom avea trei ferigi!"  :))))

"Te asigur ca asta nu se va intampla, pui!" mi-a raspuns el calm, si cu acelasi ton complice, zambind.

Ah, da, normal! Mi-am dat seama de ce mi-a raspuns asa! 

L-as fi putut banui ca a intrat in panica, suspectandu-ma ca eu imi doream o padure de ferigi in casa! De fapt, el a sesizat doar o eroare de matematica! :)))

Pai, avem deja patru ferigi in doua ghivece. Deci, rationamentul meu matematic fusese gresit. 

Trebuia sa-i spun asa: "Sufletel, de anul trecut - avem un ghiveci cu doua ferigi, de anul acesta - avem doua ghivece cu patru ferigi, deci, de anul viitor - vom avea trei ghivece cu sase ferigi!"  :))))

Da, da, da, asa e corect! Nu ma mai poate contrazice acum. :))))

Vreti sa stiti de la ce mi se trage? Cititi aici "Pasiune noua, verde si infrunzita!"







La final, vreau sa va arat cateva cadre cu tufele de "cununita miresei" care se vad de la geamul sufrageriei noastre. Sau al "living-ului" nostru, asa cum se spune azi in limba "rom-engleza", cea atat de folosita in mediile sclifosite, cum-ar-veni  "mondene".

Este plin Predealul de astfel de garduri vii, acum inflorite maxim, decorand strazile cu crengile lor curgatoare de flori de mireasa, albe, minunate, superbe!











Editare 11.06.2022: 

Azi am luat si telefonul cu mine, la plimbare, si, pentru ca am trecut din nou pe langa radacina aceea uriasa, de la baza careia am luat ferigile, am facut cateva poze. 

Va vine sa credeti ca feriga aceea care se vede ramasa acolo are dimensiunea celei pe care o vedeti mai sus in poze, in bucataria noastra? 

Desi are cam 1,5 m inaltime, pare de trei ori mai mica, privita de la nivelul soselei, de unde am fotografiat-o. 

Prima poza, cea cu cerul senin, albastru, este din zilele trecute, am cautat-o pentru a va arata perspectiva locului. Am marcat pe ea cu un cerc si un X locul unde se afla buturuga (in coltul din stanga-jos), centrul X-ului fiind locul unde au crescut ferigile uriase. 

In dreapta brazilor se afla si gaura din gard, locul pe unde au ursii gunoieri traseul ce coboara din padure catre sosea, spre pubelele cu delicatesuri. :))














PS. Sa va arat cat e pretul benzinei azi  11.05.2022, in Predeal. Este 8.54 lei pe litru.  

In 15 februarie 2022, cand am facut ultima fotografie, era de 6,94.  A crescut cu 2,40 lei la litru, in 4 luni. 

Deci...... in curand.... probabil.... vor fi din ce in ce mai putine masini pe strazi.






09.06.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)