duminică, 2 mai 2021

Cozonac, pasca? Sau amandine?

 




Eu, gata, am decis! De Pasti si de Craciun trebuie sa imi inchid telefonul, sa-l fac pierdut, sa-l ascund cumva si sa uit de el. Altfel nu se mai poate. 😃

Pai, ziceti si voi!

Mai intai mama ne ademeneste alaltaieri pe la ea pentru un cozonac:

- Doar stiti ca fac in fiecare an si pentru voi, hai, veniti sa-l luati, sa aveti si voi un cozonac facut de mine pe masa de Pasti.

Ok, zic, un cozonac n-o fi foc. Il dam gata amandoi rapid si zicem ca nici n-a fost, dupa care ne intram in ritmul nostru obisnuit.

Dar cu mama nu-i niciodata atat de simplu. Cozonacul a fost insotit si de o pasca, si de oua rosii, si de alteleeeee! 😃Astfel ca, noi vom putea sa sarbatorim Pastele inca vreo trei saptamani de acum inainte numai cu ce ne-a pus ea in brate vrand-nevrand. Ca pe mama nu-i indicat s-o suparam tocmai de Paste. De fapt, niciodata nu-i indicat asta, desigur, nu vrem asta, asa ca am primit cu drag totul si ne-am pus pe degustat. 😃

Cozonacul a disparut primul, asa cum ne fusese planul, incat nici poza n-am apucat sa-i fac! O minune de cozonac, unul urias cat o zi de post, 😃frumos colorat, decorat, plin de nuca si cu stafide, pufos si fara cusur. Doar era facut de mama, cum putea fi altfel? 🙂

Azi ne-am gandit sa degustam si noi pasca aia cu branza dulce. O minune de pasca, nu altceva! Inainte de a taia felii, am zis sa apuc sa-i fac o fotografie macar. Eu fusesem pregatita pentru azi cu amandine, dar, cu o asa competitie inechitabila, va dati seama, am bagat amandinele in frigider si am ales pasca. 😃












Pe la pranz suna iar mama, cu gand ca poate, totusi, ciocnim si noi un ou rosu azi, impreuna. Stabilisem deja de ieri ca nu, stiam ca mama a ramas peste noapte, pana spre dimineata, la toata slujba de inviere, la biserica, asa ca eram decisi sa ii lasam ziua tihnita, pentru odihna si pentru Dumnezeu, caci a fost din nou la biserica, si la slujba de dimineata.

Nici n-am inchis bine telefonul ca ma suna sora mea:

-Haideti, ca am facut un tort Tiramisu si doar n-o sa ma lasati sa ma chinui singura cu el! 😃Si imi trimite pe WhatsApp o poza, cu tortul intreg, neinceput, facut dupa reteta Jamilei.

Cititorii mai vechi poate isi amintesc de Jamila si de echipa ei de jamilute care ataca miseleste pe la spate, ca o trupa de commando, care iti intra in bucatarie si te obliga sa faci tot felul de mancaruri, deserturi, cozonaci, prajituri, torturi si fel de fel de alte mancaruri, incat nu i te poti opune, pentru ca stii ca iti ies toate perfect dupa retetele ei, chiar si daca esti antitalent si n-ai facut in viata ta un ou-ochi macar, o omleta sau nici chiar un ou fiert in apa, banal. 😃

- Haideti, ca este nemaipomenit de bun, e dupa reteta Jamilei!

Si imi trimite cea de-a doua poza, din care taiase o felie si lasase la vedere sectiunea tortului, pentru a se vedea cat este de apetisant. 😃




Cum sa rezisti la asa ceva? Cum???!!! Ei bine, am rezistat! 😃Cu argumente! 😃)))

- Jeni, cand ai un obiectiv clar, hotarat, trebuie sa te intrebi foarte ferm ce vrei de la viata, ce este mai important pentru tine si sa faci o alegere: 1. vrei sa arati bine? sau 2. vrei sa mananci tot ce-ti place? Eu am ales deja, iar tortul tau nu se afla pe lista alegerilor! 😃Deja cozonacul si pasca de la mama ne-au dat peste cap lista prioritatilor.

- Dar nu putem sa le alegem pe amandoua? Sa facem o exceptie azi? - ma intreaba ea cu inocenta si curiozitate nedisimulata. 😃

Ei bine, ba da, exista totusi niste exceptii: de Pasti si de Craciun. 😃Asadar, cu toata smerenia si cu tot gandul nostru pios indreptat catre Invierea Domnului, am facut azi exceptia exceptiilor, incat tocmai de aceea ziceam la inceputul acestor randuri: asa nu se mai poate!!!!! 😃

Trebuie sa scap urgent de telefon!!! Sa fugim in munti, in pesteri, sa ne ascundem de civilizatie, sa iesim din matrix, sa blocam sistemul si sa-l bruiem cumva, caci nu-i de gluma! Pai, nu? Auziti si voi, exceptia exceptiilor!!!! 😃))))

02.05.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)