luni, 20 mai 2019

Gradina spre sfarsit de mai (1)





Dupa ziua de ieri caniculara si insorita, azi ne-am trezit cu cerul innorat, cu un aspect alb-laptos.

Dupa ziua de ieri cu temperaturi de vara, de pana la 29-30 de grade, azi a plouat si acum sunt in jur de 16 de grade.

Cum, totusi, dimineata a fost un pic mai cald si n-a plouat, chiar daca cerul era complet acoperit de nori, m-am putut plimba prin gradina cat am avut nevoie pentru a-i lua pulsul si pentru poze, ba, chiar mai mult decat atat. Dar sa nu anticipez.

Pentru inceput am selectat cateva poze de perspectiva cu gradina, apoi, pentru pasionati, voi intra si in cateva detalii.

Lanurile verzi pe care le veti vedea au crescut in aceasta saptamana cam cu o jumatate de metru fata de cat erau cand am plecat la Bucuresti. Este incredibil! Pur si simplu, ne ajung pana la mijloc! Aleea centrala de iarba nici nu mai poate fi numita alee. Este un lan inalt de iarba! Zilele urmatoare ne vom ocupa de ea, s-o tundem.
 
A plouat mult cat am lipsit, dar a plouat cuminte, linistit, fara vant si furtuni, asa ca toate plantele sunt in picioare, neturtute la pamant si nederanjate. Au rasarit peste tot craitele si galbenelele, macii si anemonele. iar in curand ele vor fi toate evidente prin florile lor.
 
 









































 
 
In continuare voi intra in cateva detalii, lasand mai mult pozele sa vorbeasca.
Mai intai m-am oprit la parcela cu aromaticele perene (si nu numai). Tufele au explodat in frunze si inaltime, avand acum un frumos aspect globular, elegant, bine determinate in spatiu.

Oregano, salvia, lamaita, menta, leusteanul, cimbrul (care a inflorit deja), patrunjelul, mararul si toate celelalte, sunt cam de o jumatate de metru inaltime si chiar mai mult. La fel si usturoiul, mustarul, loboda si hreanul.
 
Iar de salata ce sa mai pomenesc? A crescut peste tot! Am identificat mai multe soiuri, caci in timp, in anii trecuri, am cumparat vreo cel putin vreo 5 tipuri, nestiind care o sa ne placa mai mult si care se va adapta cel mai bine la pamantul nostru. Toate au primit punctaj maxim, asa ca ele se perpetueaza in gradina singure, de la an la an. din semintele scuturate toamna.
 
 
































 
 
Inspre vie avem o suprafata pe care am dedicat-o capsunilor.

Deocamdata stolonii de capsuni ocupa jumatatea dinpre gard a acestei parcele, insa se vor intinde mai departe imediat dupa ce se va incheia perioada fructificarii.

Dupa atatea ploi se vad si roadele, primele capsune verzi ridicand capul mandre de pe sub palariile mari de frunze. Ele sunt inca mici, sunt in crestere, dar, dupa cum stim deja, de la o zi la alta cresterea este uimitoare, astfel incat, in cel mult o saptamana cred ca vom manca deja primele capsune coapte.
 
Vor avea nevoie zilele urmatoare de o curatare superficiala de buruieni, caci ploile au incurajat in crestere nu numai plantele noastre pentru care avem interes, ci si buruienile. Dar, asa cum arata acum, nu ne va lua mai mult de o jumatate de ora aceasta activitate.
 
 










 
 
 
(va urma)
 
 
Din Gradina lui Dumnezeu: 20.05.2019

***
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Interior, exterior.
Inspiratie, expiratie.
Impresie, expresie.
Ganduri, cuvinte.
Oglindire.
:)